2019-01-24, 16:18
Medlem
Riktigt ruskigt och hemskt det här.
Hans tankar har naturligtvis varit att ta livet av sig och att hämnas på xet genom att även ta livet av barnen. Här har han troligtvis tänkt att om inte jag kan vara med mina barn så ska ingen annan få vara det heller.

Hade denna man inte haft ngt hämndbegär mot modern.
Ja då hade han nöjt sig med att endast skjuta sig själv,tagit repet eller av någon oförklarlig anledning kört av vägen och in i en bergvägg, utan bälte.
Men nu var han tydligen tvungen att dra med sina älskade barn i det här.

Man kan i det här inte annat än att tycka oerhört synd om mamman som mist sina älskade små barn.
Senast redigerad av zebop 2019-01-24 kl. 16:21.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riddar
Länk till kompisen kanske är mer passande än namnet?
Tänkte vi inte behöver störa i sorgen..
Citera
Bannlyst
Har en kompis som jobbar på psyket.
Då och då får dom lägga in män som blivit helt knäckta av att deras fruar lr flickvänner lämnat dom.
Oftast om det sker utan dom haft en tanke på att det skulle kunna hända, typ att dom träffar en annan.
Citera
Medlem
Riddars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikkeMus
Facebook har lagt in följande på mördarens profil,

Till minne av Samuel Rehn
Vi hoppas att de som stått Samuel nära ska finna tröst i att kunna besöka hans profil för att minnas och hylla hans liv.

Wow vilken nyhet... Standardtext på minnessidor. Dessutom har sidan varit just en minnessida sedan morgonen.
Välkommen in i matchen!
Citera
2019-01-24, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlmag
Det är INGEN som rättfärdigar vad han gjort, släpp dina känslor och läs vad du skriver istället.

Det är flertalet som påstår att det inte är ondska och att det beror på massa jävla snyftförklaringar om psykisk ohälsa, oavsett hur jävla störd i huvudet han var så är hans handling ond, jag fattar inte att ni kränks så oerhört av det ordet. Att mörda sina barn är ondska.
Kom igen, kör inte något fattigt känsloargument, jag är en psykopat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martingal
Orkar inte ens tänka på hur de efterlevande har det. Och hur livet blir från och med nu.
Det måste finnas ett antal personer som kommer att klandra sig själva resten av livet, för att de inte ingrep tidigare. Helt uppenbart skulle han inte ha varit ensam med barnen.
Även om man har inte ens i sin vildaste fantasi kunnat ana vad som skulle hända, kommer man anklaga sig själv
Citera
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Man ska såklart inte skylla på något utanför personen, men OM han käkat exempelvis Stilnoct så kan dessa helt trubba av och förvirra en annars tämligen normal person. Det skulle kunna delförklara dådet något i alla fall...

Ja, man blir avtrubbad och vågar mer. Ofta är det dock saker man redan gått och funderat på ett tag men inte vågat göra.

Det är ganska många som tar dylika preparat (finns betydligt värre än Stilnoct) och barnamord är ovanliga bland dessa brukare kan jag nog garantera dig.
Citera
2019-01-24, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doobiee
Det är flertalet som påstår att det inte är ondska och att det beror på massa jävla snyftförklaringar om psykisk ohälsa, oavsett hur jävla störd i huvudet han var så är hans handling ond, jag fattar inte att ni kränks så oerhört av det ordet. Att mörda sina barn är ondska.

Tyvärr är du en för enkel individ som inte vill gå in på djupet av människan psykologi, du tror säkert att du är en av de "goda" som aldrig skulle kunna göra något ont, tragiskt..
Citera
2019-01-24, 16:21
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sune450
Jag har filmen på mobilen. Jag jobbar inom ambulansen å blir alltid lugn å logisk i krissituation, å tänkte direkt att filmen kommer tas bort, å att polisen kommer vilja ha den OM det nu inte slutar väl. Jag hade inte heller möjlighet att åka till honom då jag bor för långt bort, men jag filmade med mobilen på dataskärmen de 4 minuter som inlägget är, å det gör så ont i hela min själ att se honom så fruktansvärt förtvivlad över att inte orka mer.

Å jag blir så otroligt ledsen över alla som spyr en massa galla å falska uppgifter när ni inte har en aning om vem han var. Min uppfattning om honom, jag växte upp i samma by å umgicks lite med honom för 25 år sedan, är att han är/var en otroligt varmhjärtad människa. Jag är totalt chockad över detta och jag har skickat filmen till polisen.

Jag begriper inte för mitt liv vad ni som ber om filmen får ut av att se den. Det är hemskt ångestfyllt å så fruktansvärt tragiskt. Snälla, visa lite respekt för alla hans anhöriga. De har inte gjort något fel å sörjer å mår skit nog ändå nu.

Vila i frid fina smågrabbar <3
Ingen idé att vädja här. Man kan inte skilja på sak och person. Att döma är alldeles för lätt i det anonyma forumet.
En fruktansvärd händelse.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whatthefuck
Vilken sinnessjuk person... Hur kan man hämnas sitt ex genom att döda sina egna barn.
Jag vill inte längre vara en del av detta sjuka samhälle.
Härmed avsäger jag mig människoskapet!

Tror du att du kan avsäga dig det du bäddat för ?
Även om du kliver av är du medskyldig till allsköns
helgontyckande !
Nu drabbar alla era helgonbeslut er själva, grattis
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Kärnvapen är en del i ett strategiskt spel. Om du inom spelteori möter en rationell individ som inte har kärnvapen och du har det så har du övertaget och kan avvärja krig.

Jo, men det gäller inte om du möter nån som är neurotisk med nedsatt impulskontroll:
Citat:
They named it after the biblical figure Samson, who pushed apart the pillars of a Philistine temple, bringing down the roof and killing himself and thousands of Philistines who had captured him, mutilated him, and gathered to see him further humiliated in chains. They contrasted it with ancient siege of Masada where 936 Jewish Sicarii committed mass suicide rather than be defeated and enslaved by the Romans.[16][17]
Citera
2019-01-24, 16:22
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doobiee
Nej, det kan också vara av barmhärtighet.
Ingen aning om vad det rör sig om i det här fallet. En frisk hjärna förstår inte hur en sjuk kan resonera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in