2019-01-24, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bodhiutah
Tror bara polis och Facebook har tillgång till sändningen, så den lär vi aldrig får se.
Knappast nån vän till honom som sitter och spelar in och lägger upp på nätet sen!
Enligt media så streamade han efter barnen var döda.
Kanske inte alla som är riktiga vänner med honom, några lär väl bara vara fb vänner och någon av dessa kanske ser flashback intresset i videobn
Citera
2019-01-24, 07:40
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Jag ser inget!
Vad konstigt, jag började nyss läsa tråden och jag har hittat! Börja läsa du med så finner du om intresse finns?
Citera
2019-01-24, 07:41
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ang_rita
Hur har du fått den uppfattningen?

Jag har missuppfattat (i nyvaket tillstånd innan kaffet) på grund av ett inlägg där det stod timme 6 att någon vän skrivit på hans facebook om oro, sedan stod det timme 5 och när andra skrev. Fick för mig att Live-sändningen varade där emellan i 1-timme.

Ber om ursäkt om jag skapade förvirring.
Senast redigerad av Rosamund 2019-01-24 kl. 07:43.
Citera
2019-01-24, 07:46
Bannlyst
Om det har gått så långt så man kan skjuta ihjäl sina egna barn, så tycker man det borde funnits varningssignaler om att allt inte stod rätt till!
Är man djupt deprimerad så måste det väl va svårt att ta hand om två barn och sig själv?
Säkert en del som rannsakar sig själva och tycker dom borde slagit larm till myndigheter!
Tänker på fallet med 8-åriga Yara som dom tog upp i ”veckans brott”, där dom vuxna runt omkring borde agerat mer kraftfullt.
Senast redigerad av Bodhiutah 2019-01-24 kl. 07:49.
Citera
2019-01-24, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -2019-
Vi kan bara spekulera utan egentligen veta sanninge. För visst finns det mamman som kunde ta hand om barnen.

Ingen som reagerat på hur han fått tag på pistolen? Han måste ha på något sätt sökt sig till någon tung kriminell person som kunde fixa fram vapnet, Kalle som dealer tjack på gatan är inte rätt person att fråga efter vapen precis. Kanske en jaktgevär?
Pistol?
Citera
2019-01-24, 07:54
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laozhu
Tack vare idioter som dig sådant här kan ske, hade vi haft bättre vapenlagar hade barnen haft egna pistoler och kunnat försvara sig.
Barn får inte på egen hand äga och hantera vapen, utan det är målsmans ansvar. Alltså menar du att (om storyn stämmer) BO/GM skulle tilldelat pickadollaz till sina barn innan han dräpt dem?
Citera
2019-01-24, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bodhiutah
Om det har gått så långt så man kan skjuta ihjäl sina egna barn, så tycker man det borde funnits varningssignaler om att allt inte stod rätt till!
Är man djupt deprimerad så måste det väl va svårt att ta hand om två barn och sig själv?
Säkert en del som rannsakar sig själva och tycker dom borde slagit larm till myndigheter!
Tänker på fallet med 8-åriga Yara som dom tog upp i ”veckans brott”, där dom vuxna runt omkring borde agerat mer kraftfullt.
Nej det är inte säkert det finns signaler, kanske gick han i terapi och på mediciner. Men att någon skulle ana att detta var på gång är inte så troligt. Samma sak med fallet med familjen i Bjärred, inga signaler där heller.
Citera
2019-01-24, 08:00
Medlem
GM kommenterade här nyligen :
https://m.facebook.com/story.php?sto...composer=false

Känns som att det kan ha spelat in i hans sjuka beslut.
Har full förståelse för att man avslutar sitt egna liv men att ta sina barns liv... 😰😡
Senast redigerad av Weicon 2019-01-24 kl. 08:02.
Citera
2019-01-24, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Måste fan vara något i grundvattnet i Sala. Thunerman, tunnelvåldtäktsmordet och nu detta. Makabra grejer.

Inte omöjligt. Massa farliga kemikalier som påverkar människor finns i vattnet och i vardagen.

Jäkla ruttet skjuta barnen. Helt oskyldiga. Sådant äcklar mig. Finns noll ursäkt. Ville han som den svage person han är ta livet av sig. Fine. Men även de oskyldiga barnen. Stackars barn.
Citera
2019-01-24, 08:09
Medlem
2big4yous avatar
Eftersom jag är travintresserad så har jag sett S.R som travkusk många gånger på V75,V64...osv
https://www.travsport.se/licensinneh...kstat?source=S
Citera
2019-01-24, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Eftersom jag är travintresserad så har jag sett S.R som travkusk många gånger på V75,V64...osv
https://www.travsport.se/licensinneh...kstat?source=S
Rätt framgångsrik? Inkörda pengarna, är det såna han fått eller skall uppfödaren ha en del av dem? Inte alltid en kusk kör sin egen häst, väl?
Citera
2019-01-24, 08:13
Bannlyst
Om man nu bestämt sig för att ta livet av sina barn, är det då det mest ”humana” att skjuta dom?
Skjuter man dom i hjärtat lr i huvudet, gör man det på sånt sätt så dom inte hinner fatta nåt lr hinner dom lr den ena se vad som är på väg att hända?
Var det planerat lr stundens ingivelse?
Hur dog barnen i Bjärred?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in