2019-01-24, 14:53
Medlem
STABILO99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masajen
Jag kom precis in i tråden. Du har inte lust att länka?
https://www.instagram.com/samuelrehn/
Citera
2019-01-24, 14:54
Medlem
Turbaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sulacos
Du har ju allvarliga fel i hjärnan!!! Sök läkarhjälp. Att han tar livet av sig är väl förståeligt. Men barnen???? Hur fan kan du sitta och förstå och godkänna hans handling!! Du lär garanterar ha en CP skada och bör låsas in på psyk! Vidrig är du.

Då vet har hur du skulle göra.
Skjuta dog själv och låta resten lida.

Svensk psykvård tycker jag är frisk så du kan vara lugn.
CP skada dokumenterades ej vid födseln.

Det är helt okej att vi delar olika åsikter
Citera
2019-01-24, 14:55
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det är en tolkningsfråga jag gissade mer på ekonomiska oegentligheter (fängelse) om än det varit en dålig ursäkt också.Tror inte han var helt psykisk frisk vid ögonblicket. Tydligen hade han fått ett brev med negativt innehåll (ev Trigger). Vägs ände.

Allt spekulationer.
Var har du läst det nånstans? Gärna länk/källa. Nu har det spridits så mycket konstigt i tråden, att källor är nödvändiga.
Citera
2019-01-24, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
Med det resonemanget kanske inte ens Adolf Hitler och Josef Stalin var speciellt onda, de kanske mådde lite dåligt bara?

Ett bättre exempel hade istället varit tyska soldaters agerande under andra världskriget och folkmordet mot judar, om du väl börja läsa och sätta dig in i det hela så förstår du att om du och jag levt under andra världskriget i tyskland hade vi med största sannolikhet varit nazister och varit en del av maskineriet mot bla judarna.

Sen finns det givetvis onda människor, men att utan alla fakta på bordet kategorisera honom som ond för att sedan gå vidare är väldigt överilat.

Om det nu var fallet att han var en normal människa vars liv raserades så pass mycket att han gjorde detta så måste vi utreda det hela och jobba förebyggande så att något som detta aldrig sker igen.

Är du med?
Citera
2019-01-24, 14:57
Medlem
Turbaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ett brev? Från Tingsrätten där mamman sökte ensam vårdnad kanske?

Har missat info om brevet.

Länka brevet, troligen är det inte bara psykisk ohälsa i detta. Mer saker runt om kring som har gått i mot SR och blivit grovt sjuk och fattat denna handling.
Citera
2019-01-24, 14:58
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turbaa
Ja dom blev skjutna, men är skillnad på att avrätta någon och bara döda någon.

Sättet som skiljer sig.

Han fick nog panik, verkar mer troligt efter som hans Ut tal i liven.

Döda barnen, sänder senas live om näst kommande skede och varför skulle han ens nämna att han dödat barnen om han inte ville ge ut med respons. Hade räckt att säga hej, jag kommer ta livet av mig hejdå.

Hade han dödat barnen och sig själv hade det trolig tagit ett par timmar till innan någon hitta dom.
Ok. Nu blir jag riktigt förvirrad, se det jag fetat ovan. Hur "dödar man bara" två barn med ett skjutvapen, om man nu inte avrättar dom?
Citera
2019-01-24, 14:59
Medlem
Turbaas avatar
Ondska finns i alla människor, döda ligger i våran natur.
Psykisk ohälsa lider alla av i olika grader.
Citera
2019-01-24, 15:01
Medlem
Osmakligt att hans Facebookvänner skriver om hur sorgligt det är att han dött, men barnen som han mördade nämns inte med ett ord. Bara för att han är död så behöver han väl inte hyllas? Det är inte ett dugg synd om honom enligt min mening. Min sympati med honom slutade i det ögonblick han sköt sina barn.

.
Citera
2019-01-24, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mimur
Bra att du är tydlig med att det är hörsägen i minst tredje hand. Det blir lätt en trådsanning...
På Expressen https://www.expressen.se/nyheter/bro...tar-ingenting/ står det att han drabbades av en personlig tragedi "för några år sedan". Vet du vad detta var? Det har ju stått en del i tråden om någon kvinna som avled ganska nyligen, men det var väl inte "några år sedan"?
Hans mamma och pappa gick bort för något/några år sedan. Hans fru lämnade honom i augusti förra året.
Citera
2019-01-24, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Ok. Nu blir jag riktigt förvirrad, se det jag fetat ovan. Hur "dödar man bara" två barn med ett skjutvapen, om man nu inte avrättar dom?

En avrättning sker under organiserade former. Här handlar det om ett mord.
Citera
2019-01-24, 15:02
Medlem
Turbaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78

Skall förklara för dig.

Avrättning görs på nära håll, skadan som skall ske skall vara dödande direkt. Huvud eller hjärta. Oftast huvudet.

Mord är planerat och finns alltid en vinning eller avsikt i handlingen

Dråp är mer att man dödar någon i frustation.
Citera
2019-01-24, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Voltage
Hans mamma och pappa gick bort för något/några år sedan. Hans fru lämnade honom i augusti förra året.

Finns många som bär med sig allehanda trauman, övergrepp och krig och dylikt, men man tar ändå inte ihjäl barnen. Psykopatiska drag krävs nog för att ta det steget...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in