2019-01-24, 14:32
Medlem
kanelipullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turbaa
är en tragisk händelse som inte går att förändra på.

Vänd på det hela och tänk så här

Din mamma och pappa dör
En av dina närmaste vänner dör
Frun lämnar dig och kräver dig på pengar du inte har, så huset måste säljas.
Barnen mår skit med alla förluster
Firman går dåligt

Inte konstigt att man blir knäckt och vill ta hämd och ge upp allt.

Tror inte många skulle klara av så mycket motgångar på kort tid.

Du är ju helt jävla efterbliven! Hur dåligt det än går i ens liv så tar man fan inte livet av små barn! Speciellt sina egna! Gör man det så man ond.. ond rakt igenom. Och speciellt om man gör det på barnens mammas födelsedag dessutom!
Citera
2019-01-24, 14:34
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimur
Bra att du är tydlig med att det är hörsägen i minst tredje hand. Det blir lätt en trådsanning...
På Expressen https://www.expressen.se/nyheter/bro...tar-ingenting/ står det att han drabbades av en personlig tragedi "för några år sedan". Vet du vad detta var? Det har ju stått en del i tråden om någon kvinna som avled ganska nyligen, men det var väl inte "några år sedan"?

Hans mamma dog för några år sedan, om jag inte minns fel. Sedan var det en M*rianne som gick bort för några månader sedan också tydligen, en FB-vän.
Citera
2019-01-24, 14:34
Medlem
Turbaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Jo, barnen blev skjutna.
Han tog inte "med sig" dom. Att döda barnen var målet. Att han sköt sig själv berodde på att han inte ville sitta i finkan pga brottet.

Ja dom blev skjutna, men är skillnad på att avrätta någon och bara döda någon.

Sättet som skiljer sig.

Han fick nog panik, verkar mer troligt efter som hans Ut tal i liven.

Döda barnen, sänder senas live om näst kommande skede och varför skulle han ens nämna att han dödat barnen om han inte ville ge ut med respons. Hade räckt att säga hej, jag kommer ta livet av mig hejdå.

Hade han dödat barnen och sig själv hade det trolig tagit ett par timmar till innan någon hitta dom.
Citera
2019-01-24, 14:35
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillapaddington
Så det sorgliga är män som inte kan ta nederlag? Inte händelsen som är sorglig?

Det jag menade var att det finns inget sorgligare än män som inte kan ta nederlag och därmed begår handlingar som denna.
Citera
Medlem
Sdhatarens avatar
Han har öppen instagram som bombaderas av hatiska inlägg nu
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Jag skrev bara att män inte söker hjälp lika ofta som kvinnor. Att du sedan tolkar in en massa i detta kan inte jag hjälpa. Jag uttalade mig aldrig om orsakerna till skillnaden, det kom ju du dragandes med.

Det var ju snarast du som bytte samtalsämne . . . . .

Du skrev något i stil med "svårt för psykvården att hjälpa män när de inte söker hjälp själva". Det betyder att du tycker att det är männens egna fel, mer än det faktum att de ej söker hjälp pga deras "könsroll".
Att du är feminist har du inte sagt emot så den satte jag ju klockrent bara på ditt namn och din kommentar. Att du är feminist betyder säkerligen att du pratar om så kallade "könsroller" och att det är något negativt för kvinnor. Hycklare. Som alla feminister.
Citera
2019-01-24, 14:36
Medlem
Turbaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kanelipulla
Du är ju helt jävla efterbliven! Hur dåligt det än går i ens liv så tar man fan inte livet av små barn! Speciellt sina egna! Gör man det så man ond.. ond rakt igenom. Och speciellt om man gör det på barnens mammas födelsedag dessutom!

Då är jag ond i dina ögon.
Hade inte tagit mitt liv i min ensamhet iallafall. Eller snyftat på Facebook.

Men alla har vi olika värderingar och syn på olik beslut i livet.
Citera
2019-01-24, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coola-Killen
Du skrev något i stil med "svårt för psykvården att hjälpa män när de inte söker hjälp själva". Det betyder att du tycker att det är männens egna fel, mer än det faktum att de ej söker hjälp pga deras "könsroll".
Att du är feminist har du inte sagt emot så den satte jag ju klockrent bara på ditt namn och din kommentar. Att du är feminist betyder säkerligen att du pratar om så kallade "könsroller" och att det är något negativt för kvinnor. Hycklare. Som alla feminister.
Nej, jag värderade aldrig det faktum att män mer sällan söker hjälp. Jag skrev det i den kontext att män oftare tar sitt liv (ofta utan att ha sökt just hjälp).

Det var du som först drog upp könsroller.

EDIT: Dessutom var det en annan debattör som skyllde detta på psykvården men det är ju svårt för psykvården att hjälpa den som inte söker hjälp.
Senast redigerad av NurseRatched 2019-01-24 kl. 14:40.
Citera
2019-01-24, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Nej, jag värderade aldrig det faktum att män mer sällan söker hjälp. Jag skrev det i den kontext att män oftare tar sitt liv (ofta utan att ha sökt just hjälp).

Det var du som först drog upp könsroller.

Jag skrev ju "du skrev NÅGOT SOM". Svårt att förstå vad jag menade eller? Vad spelar den detaljen för roll?

Jag kommer inte fortsätta skriva till dig du är ju helt värdelös på att argumentera. Har skrivit i stort sett samma kommentar 3 gånger i rad nu och du har inte svarat på något. Undra varför? Du verkar ta att du är en hycklande feminist bra iallafall, kanske för att det är sant.
Citera
Medlem
kanelipullas avatar
Citat:

Hur i helvete tänker du egentligen? Vem har gett dig rätten att leka Gud och ta i så fall små barnens liv? Mamman då? Hon finns ju kvar! Ska hon som har bärt dom små liven i sin mage behöva gå igenom det vad han har gjort.. resten utav hennes liv? Dessutom på hennes födelsedag. Du är ju fan helt jävla störd i huvet!
Citera
Medlem
Citat:

Hoppas innerligen du inte tagit livet av dina barn- och beslutat spara ditt eget...
Citera
2019-01-24, 14:42
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Hans mamma dog för några år sedan, om jag inte minns fel. Sedan var det en M*rianne som gick bort för några månader sedan också tydligen, en FB-vän.
Ok, tack för informationen. Den där M*rianne har det ju stått om i tråden innan, men det låg ju närmre i tiden, så om mamman dog för några år sedan så kan ju det vara den "personliga tragedin" som det stod om i Expressen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in