2019-01-24, 10:54
Medlem
Cameleonts avatar
Rev

@hyper240
Källa?
Senast redigerad av Cameleont 2019-01-24 kl. 11:06. Anledning: Glömt citera
Citera
2019-01-24, 10:56
Medlem
När det gäller att ta sig till Statoil som många verkar haka upp sig på så finns ju alternativet taxi. Är det den Statoil där nynäsvägen och vägen till Tyresö (och Farsta) korsas? Kan man inte ta sig dit via Skogskyrkogården också? Om det nu är mamman som hyrt bilen.
Citera
2019-01-24, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dukanhetaemil
När det gäller att ta sig till Statoil som många verkar haka upp sig på så finns ju alternativet taxi. Är det den Statoil där nynäsvägen och vägen till Tyresö (och Farsta) korsas? Kan man inte ta sig dit via Skogskyrkogården också? Om det nu är mamman som hyrt bilen.

Hon kanske tog sin saab dit? Oromligt. Varför hyra en lastbil(?) lika gärna kunde stuckit iväg i sin Saab. Tycker det låter orimligt att de skylle hyra en lastbil för att dra.... Det är klart det finns en GM.
Citera
2019-01-24, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Igår var jag inne en sväng på självmord/mord trots alls men nej, jag återkommer till känslan av att det är något annat. Om man jämför med Salamorden igår så stämmer det med hur ett mord/självmord brukar se ut (separering från partnern, hämnd, folk visste om att denna mådde dåligt)
(och nej vi vet inte hur deras privatliv såg ut MEN de är stor skillnad på att ta sitt liv och att mörda sitt barn. Det krävs antingen kraftig psykisk ohälsa med barmhärtighetsmotiv (ofta för kvinnor) eller hämnd mot partner för män (tex Sala)
Sedan jobbar hon som lärare dessutom. Det blir ännu mer orimligt då.
Och en hyrbil?

Hoppas de går ut med mer information snart, detta är ohälsosamt för min hjärna.

Att hyra en skåpbil och sen ställa sig på en parkering och begå mord/självmord låter så otroligt långsökt. Den typ av brott brukar normalt ske i hemmiljö som känns trygg både för GM och barnet
Citera
2019-01-24, 11:12
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
PM : bilen och hyrstället är en avlägsen plats som är svår att ta sig till utan bil. I synnerhet med barn. Inte omöjligt men långt att gå. Det finns bensinstationer som ligger betydligt bättre till om man ska gå. Hyrstället ligger långt från kollektivtrafiken och mitt bland en massa motorvägar. Inget ställe man normalt går till för fots.

———
Så kan mamman tagit bilen till hyrstället eller har de gått ändå dit? Kanske därav vagnen (om det nu stämmer?)
Inte fan pressar man ned en 6-7 åring i en barnvagn. Kan vara några törstiga "kids" från Stensö/Älta som kört ölplattor i vagnen (medtagen ifrån valfri port) för avnjutning i trevliga skogsbackar vid Flaten innan kylan slog till. Vagnen lämnas på platsen för bortstädning av Fas 3 personal, vilket aldrig blev av?

Snart har du 150 inlägg i tråden och kan ge ut en roman, kanske med namnet "Varför... Tänk om det beror på... Jag blir galen".
Ta hand om dig nu och gå ut en stund i friska luften.👍
Citera
2019-01-24, 11:22
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hyper240
Hon kanske tog sin saab dit? Oromligt. Varför hyra en lastbil(?) lika gärna kunde stuckit iväg i sin Saab. Tycker det låter orimligt att de skylle hyra en lastbil för att dra.... Det är klart det finns en GM.
Hon kan ju har hyrt bilen med tanken att hon skall flytta saker. T ex flytta iväg med barnet.

Vi vet ju inte om de dött i hyrbilen eller om de bara hittats i hyrbilen.
Citera
2019-01-24, 11:37
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Tack för att du håller koll på mig. Men du har nog rätt. Har ägnat mycket tid till att fundera kring detta. Ska jag dra mig tillbaka tycker du?
Kanske blir min senaste vecka här på Flashback en novellsamling.

Oavsett, enligt min teori är dem mördade.
Jag har ingen rätt att utvärdera någons närvaro här och menade seriöst att du ska ta hand om dig.

Såg att du skrev om bristen på info om sambon, vilket vi alla har noterat.
I början av tråden nämnde han BO i ett 120 poängsarbete ifrån 2010 som någon kurskamrat postade i tråden.
JN finns med på en lokaltidningsbild från 2014 med bebisen på armen.
Bristen på info om båda dessa personer kan betyda endera att man värnat om sitt privatliv eller att man har haft ett relativt begränsat umgänge.
Citera
2019-01-24, 11:51
Medlem
Citat:
Igår var jag inne en sväng på självmord/mord trots alls men nej, jag återkommer till känslan av att det är något annat. Om man jämför med Salamorden igår så stämmer det med hur ett mord/självmord brukar se ut (separering från partnern, hämnd, folk visste om att denna mådde dåligt)
(och nej vi vet inte hur deras privatliv såg ut MEN de är stor skillnad på att ta sitt liv och att mörda sitt barn. Det krävs antingen kraftig psykisk ohälsa med barmhärtighetsmotiv (ofta för kvinnor) eller hämnd mot partner för män (tex Sala)
Sedan jobbar hon som lärare dessutom. Det blir ännu mer orimligt då.
Och en hyrbil?

Hoppas de går ut med mer information snart, detta är ohälsosamt för min hjärna.

Helt lik (kusligt ord) mina egna tankar. Specifikt sista meningen. Sov dåligt pga detta. Måtte alla orka!
Citera
2019-01-24, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Jag har ingen rätt att utvärdera någons närvaro här och menade seriöst att du ska ta hand om dig.

Såg att du skrev om bristen på info om sambon, vilket vi alla har noterat.
I början av tråden nämnde han BO i ett 120 poängsarbete ifrån 2010 som någon kurskamrat postade i tråden.
JN finns med på en lokaltidningsbild från 2014 med bebisen på armen.
Bristen på info om båda dessa personer kan betyda endera att man värnat om sitt privatliv eller att man har haft ett relativt begränsat umgänge.

Jag har tre veckors ledighet och har inte mycket att ta mig för när barnen är i skolan. Men jag mår bra ändå.

Jag tror att de var personer som värnade om sin integritet, de verkar ändå ha gott om bekanta och vänner på sociala medier men de var kanske inga människor som lade ut livevideos på nätet från senaste restaurangbesöket och dylikt. Välutbildade, sansade, ordningsamma människor med en dotter som verkat må bra. Den uppfattningen jag har fått.
Citera
2019-01-24, 12:14
Medlem
Dingokuddes avatar
Citat:
En förälder på samma skola skrev igår att anmälan är elektronisk MEN att när ett barn anmäls sjuk så går det sms till alla vårdnadshavare. Så man kan inte göra det i smyg. Och att den ska göras varje dag

Det beror helt på vilket system som används och, i alla fall här, hur man som föräldrar har valt att göra för inställningar. Hos oss går inget sms till den andra föräldern.

Hur som helst spelar det ingen roll då det väl var mamman som var sjukanmäld - inte barnet.
Citera
2019-01-24, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dingokudde
Det beror helt på vilket system som används och, i alla fall här, hur man som föräldrar har valt att göra för inställningar. Hos oss går inget sms till den andra föräldern.

Hur som helst spelar det ingen roll då det väl var mamman som var sjukanmäld - inte barnet.

Det är helt säkert att skolan har det systemet att sms går ut till båda föräldrarna/vårdnadshavarna på den skolan barnet gick. Det är en säkerhetsåtgärd och går inte att ändra på. Men ja precis det är mamman vi vet om var sjukanmäld på måndagen, sedan sågs dem båda vid skolan (barnets skola) tisdag morgon.

I vår familj får man endast mail och inte sms om en frånvaroanmälan görs, hade tyckt det varit bättre med sms.
Citera
2019-01-24, 12:33
Medlem
Citat:
Tack för att du håller koll på mig. Men du har nog rätt. Har ägnat mycket tid till att fundera kring detta. Ska jag dra mig tillbaka tycker du?
Kanske blir min senaste vecka här på Flashback en novellsamling.

Oavsett, enligt min teori är dem mördade.
Vi delar isf teorin att det är mord, det är något som skaver. Det vore sannerligen skönt att få veta nu!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in