2019-01-24, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoldenKiwk
Du lyfte det själv och jag fortsatte. Dottern är ju den som först saknas isf pga skolpliktrn som sagts. Uteblir en anmälan om frånvaro så eftersökS familjen av skolan. Punkt.

Men sambon. Vet någon ens vart han är? Bara för barnet och modern är hittad betyder inte det att han sitter hemma och dricker kaffe. Som jag skrev kan det finnas en hotbild. Kan ju lika gärna vara att hela familjen blev "bortrövadc i nuläget vet inte polisen om sambo tex försvunnit på egen hand eller är bortrövad? Eller finns det en hotbild och därav tystas det för hans säkerhet?

Ja alltså jag menade inte att du skrev något fel/konstigt Det jag ville få fram var att det inte har framkommit något huruvida dottern var sjukanmäld eller inte. Hon kan ha varit sjukanmäld eller inte. Vi vet inte vem som anmälde dem försvunna heller. Det kan inte varit så stor oro för barnet eftersom det inte skrevs något om det i media.

Sambon finns 0 uppgifter om. Det står i media att man hänvisar till ”familjen” men vad menas med det? Han eller hennes mamma.pappa osv? Ingen vet. Ingen av hennes vänner har skrivit något på sin fb om detta heller.

Allt är verkligen mystiskt och inget går riktigt ihop tycker jag
Citera
2019-01-24, 08:49
Medlem
Cameleonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoldenKiwk
Du lyfte det själv och jag fortsatte. Dottern är ju den som först saknas isf pga skolpliktrn som sagts. Uteblir en anmälan om frånvaro så eftersökS familjen av skolan. Punkt.

Men sambon. Vet någon ens vart han är? Bara för barnet och modern är hittad betyder inte det att han sitter hemma och dricker kaffe. Som jag skrev kan det finnas en hotbild. Kan ju lika gärna vara att hela familjen blev "bortrövadc i nuläget vet inte polisen om sambo tex försvunnit på egen hand eller är bortrövad? Eller finns det en hotbild och därav tystas det för hans säkerhet?
Var är sambon?
Citera
2019-01-24, 09:05
Medlem
Cameleonts avatar
Måste röra sig om någon form av ”hotbild” och ett pågående ärende i ett kritiskt skede. Kanske har polisen inte bara mörkat utan även gått ut med ”svarta lögner”.
Hur visste polisen att de skulle leta efter mamma och barn i Flaten?
Cirkel K måste ha sökt hyrbilen via GPS och lokaliserat den dit, därav sökpådrag runt hela Flaten.
Citera
2019-01-24, 09:18
Medlem
Ett scenario.
GM tar på något sätt livet av mor och barn, hemma eller annorstädes.
För att forsla bort kropparna, hyr GM en bil.
Verkar inte så skumt att ha en hyrbil för att flytta saker i.
Får panik, ställer bara bilen och ger sig därifrån.
Eftersom det tagit tid att identifiera mor och barn, kan beror på att GM inte anträffats.
Måste sökas andra vägar för identifiering.
Verkar inte heller bråttom med obduktion, vilket kanske beror på att GM inte längre är i livet.
Påträffad avliden eller endast lämnat ett brev.
Citera
2019-01-24, 09:55
Medlem
GoldenKiwks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Ja alltså jag menade inte att du skrev något fel/konstigt Det jag ville få fram var att det inte har framkommit något huruvida dottern var sjukanmäld eller inte. Hon kan ha varit sjukanmäld eller inte. Vi vet inte vem som anmälde dem försvunna heller. Det kan inte varit så stor oro för barnet eftersom det inte skrevs något om det i media.

Sambon finns 0 uppgifter om. Det står i media att man hänvisar till ”familjen” men vad menas med det? Han eller hennes mamma.pappa osv? Ingen vet. Ingen av hennes vänner har skrivit något på sin fb om detta heller.

Allt är verkligen mystiskt och inget går riktigt ihop tycker jag

Det jag menar. Om barnet inte var sjukanmält så är det ju där allt "startar" då skolplikt. Var barnet sjukanmält är de en anledning till att det tar en extra dag. Just för att man måste förnya anmälan varje dygn.

Låt oss säga att J ville lämna sambon, hon säger att hon ska till en vän/familjemedlem över natten då denne är ledsen (ren teori)

Inga konstigheter. Hon och dottern åker, sover borta. Dagen efter dyker dottern inte upp i skolan och då börjar dottern efterfrågas. Sambon ringer vännen, denne säger "nä J har inte sovit här i natt"
Hux flux har hon ju då vsrit saknad sen dagen innan, men ingen reagerar då lögner hon drog verkar normal.
Någonting händer däremellan, hon hade ingen mobil med sig? Sambon kanske slår på "find my Phone" eller vad det nu heter. Han ser vart hon är, hon har inte svarat honom på varken sms eller samtal.
Han åker till platsen, tumult uppstår. Han lämnar dom där i sämre skick. Gömmer sig sedan? Polisen vill ligga steget före?
Kan finnas en hotbild utifrån? Dådet kanske är så brutalt och annorlunda.

En släkting som verkar flyga in från utlandet skrev ngn va? Inget man gör bara för att.
Kanske såg ut i skåpbilen som en slaktare vsrit där, därför tar id lång tid.

Sambon tycker jag borde ju ha gjort ett offentligt inlägg på fb nu. För att styrka att han ej är inblandad, att han ens lever eller dylikt.

Skulle J ljugit, hyrt en skåpbil för att lämna honom vi. Säger dagen efter så han är på jobbet, istället sovit i bilen över natten på en parkering i närheten och då frusit ihjäl, då hade detta stått för längesen.

Det nämns en barnvagn, är det bekräftat? Om nu inte barnet hade sjukdom eller ngn form av funktionshinder kan jag garantera att en 6åring snart 7 inte sätter sig i en sådan. "det är för bebisar" 😂
Dock en bekant vars via skolan vars son delvis åker vagn, men detta är pga medfött hjärtfel som han är op för 3 ggr och då inte orkar. I skolan står en rullstol för raster då han ej orkar. Vagnen använder mamman ibland vid hämta/lämna.
Så vems är vagnen isf?
Skulle J kanske hjälpa en annan kvinna med flytt?
Citera
2019-01-24, 10:23
Medlem
PM : bilen och hyrstället är en avlägsen plats som är svår att ta sig till utan bil. I synnerhet med barn. Inte omöjligt men långt att gå. Det finns bensinstationer som ligger betydligt bättre till om man ska gå. Hyrstället ligger långt från kollektivtrafiken och mitt bland en massa motorvägar. Inget ställe man normalt går till för fots.

———
Så kan mamman tagit bilen till hyrstället eller har de gått ändå dit? Kanske därav vagnen (om det nu stämmer?)
Citera
2019-01-24, 10:34
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashybits
Hon har väl helt enkelt tagit tunnelbanan till Skarpnäck (2 hp) och gått till Cirkel K - det är inte långt.
Inlägget som du besvarade var mitt tillbakavisande av någon annans vilda spekulation där en hyrbilstjuv skulle ha stulit bilen på berörd mack, kört iväg norrut, kört ihjäl de två BO, slängt in liken i bilen för transport tillbaks samma väg samt dubbelt så långt söderut.
Någon som m.a.o. kanske tittar för mycket på film eller TV! 😉

Tillbaka i verkligheten så är din beskrivning antagligen det troligaste scenariot för hur hon skulle kunna ha hämtat hyrbilen utan bilskjuts av någon annan, vilket försvåras oerhört om barnet skulle ha varit med.
Senast redigerad av LeBronThurman 2019-01-24 kl. 10:49.
Citera
2019-01-24, 10:39
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashybits
Hon har väl helt enkelt tagit tunnelbanan till Skarpnäck (2 hp) och gått till Cirkel K - det är inte långt.

Citat:
PM : bilen och hyrstället är en avlägsen plats som är svår att ta sig till utan bil. I synnerhet med barn. Inte omöjligt men långt att gå. Det finns bensinstationer som ligger betydligt bättre till om man ska gå. Hyrstället ligger långt från kollektivtrafiken och mitt bland en massa motorvägar. Inget ställe man normalt går till för fots.

———
Så kan mamman tagit bilen till hyrstället eller har de gått ändå dit? Kanske därav vagnen (om det nu stämmer?)
Det är 1,4 km från Gubbängen T.
Citera
2019-01-24, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cameleont
Var är sambon?

Hemma
Citera
2019-01-24, 10:46
Medlem
Igår var jag inne en sväng på självmord/mord trots alls men nej, jag återkommer till känslan av att det är något annat. Om man jämför med Salamorden igår så stämmer det med hur ett mord/självmord brukar se ut (separering från partnern, hämnd, folk visste om att denna mådde dåligt)
(och nej vi vet inte hur deras privatliv såg ut MEN de är stor skillnad på att ta sitt liv och att mörda sitt barn. Det krävs antingen kraftig psykisk ohälsa med barmhärtighetsmotiv (ofta för kvinnor) eller hämnd mot partner för män (tex Sala)
Sedan jobbar hon som lärare dessutom. Det blir ännu mer orimligt då.
Och en hyrbil?

Hoppas de går ut med mer information snart, detta är ohälsosamt för min hjärna.
Citera
2019-01-24, 10:50
Medlem
Citat:
Igår var jag inne en sväng på självmord/mord trots alls men nej, jag återkommer till känslan av att det är något annat. Om man jämför med Salamorden igår så stämmer det med hur ett mord/självmord brukar se ut (separering från partnern, hämnd, folk visste om att denna mådde dåligt)
(och nej vi vet inte hur deras privatliv såg ut MEN de är stor skillnad på att ta sitt liv och att mörda sitt barn. Det krävs antingen kraftig psykisk ohälsa med barmhärtighetsmotiv (ofta för kvinnor) eller hämnd mot partner för män (tex Sala)
Sedan jobbar hon som lärare dessutom. Det blir ännu mer orimligt då.
Och en hyrbil?

Hoppas de går ut med mer information snart, detta är ohälsosamt för min hjärna.

Går i samma tankar. Och med den infon jag har kring familj och vänner som jag fått till mig i PM etc så lyser detta inte som ett solklart psyko-mord inom familjen. Jag tror solklart polisen har något som de inte vill gå ut med. Dvs en mörare på fri fot i södra stockholm.
Citera
2019-01-24, 10:52
Medlem
Cameleonts avatar
Enligt tidigare postare var hyrbilen hemmahörandes på Cirkel K vid Nynäsvägen intill trafikplats Gubbängen. Närmsta T station måste vara Skogskyrkogården där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in