Citat:
Ursprungligen postat av
MarkofTheBeast
Ja alltså jag menade inte att du skrev något fel/konstigt

Det jag ville få fram var att det inte har framkommit något huruvida dottern var sjukanmäld eller inte. Hon kan ha varit sjukanmäld eller inte. Vi vet inte vem som anmälde dem försvunna heller. Det kan inte varit så stor oro för barnet eftersom det inte skrevs något om det i media.
Sambon finns 0 uppgifter om. Det står i media att man hänvisar till ”familjen” men vad menas med det? Han eller hennes mamma.pappa osv? Ingen vet. Ingen av hennes vänner har skrivit något på sin fb om detta heller.
Allt är verkligen mystiskt och inget går riktigt ihop tycker jag
Det jag menar. Om barnet inte var sjukanmält så är det ju där allt "startar" då skolplikt. Var barnet sjukanmält är de en anledning till att det tar en extra dag. Just för att man måste förnya anmälan varje dygn.
Låt oss säga att J ville lämna sambon, hon säger att hon ska till en vän/familjemedlem över natten då denne är ledsen (ren teori)
Inga konstigheter. Hon och dottern åker, sover borta. Dagen efter dyker dottern inte upp i skolan och då börjar dottern efterfrågas. Sambon ringer vännen, denne säger "nä J har inte sovit här i natt"
Hux flux har hon ju då vsrit saknad sen dagen innan, men ingen reagerar då lögner hon drog verkar normal.
Någonting händer däremellan, hon hade ingen mobil med sig? Sambon kanske slår på "find my Phone" eller vad det nu heter. Han ser vart hon är, hon har inte svarat honom på varken sms eller samtal.
Han åker till platsen, tumult uppstår. Han lämnar dom där i sämre skick. Gömmer sig sedan? Polisen vill ligga steget före?
Kan finnas en hotbild utifrån? Dådet kanske är så brutalt och annorlunda.
En släkting som verkar flyga in från utlandet skrev ngn va? Inget man gör bara för att.
Kanske såg ut i skåpbilen som en slaktare vsrit där, därför tar id lång tid.
Sambon tycker jag borde ju ha gjort ett offentligt inlägg på fb nu. För att styrka att han ej är inblandad, att han ens lever eller dylikt.
Skulle J ljugit, hyrt en skåpbil för att lämna honom vi. Säger dagen efter så han är på jobbet, istället sovit i bilen över natten på en parkering i närheten och då frusit ihjäl, då hade detta stått för längesen.
Det nämns en barnvagn, är det bekräftat? Om nu inte barnet hade sjukdom eller ngn form av funktionshinder kan jag garantera att en 6åring snart 7 inte sätter sig i en sådan. "det är för bebisar" 😂
Dock en bekant vars via skolan vars son delvis åker vagn, men detta är pga medfött hjärtfel som han är op för 3 ggr och då inte orkar. I skolan står en rullstol för raster då han ej orkar. Vagnen använder mamman ibland vid hämta/lämna.
Så vems är vagnen isf?
Skulle J kanske hjälpa en annan kvinna med flytt?