2019-01-24, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Något nytt angående obduktionen? Jag är för upprörd och hänger i Sala-tråden och orkar inte följa denna 😥

Ja den frågan ställer jag också, konstigt att inte en enda människa vet något brukar alltid vara någon som känner/vet någon som vet här händer det ingenting. Sala tråden är så fruktansvärd.😥
Citera
2019-01-24, 13:14
Medlem
Om någon journalist läser här så kanske ni kan ringa polisen och få en liten uppdatering? Allt handlar om Sala just nu.
Citera
2019-01-24, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Kan det vara en ny Shurrer? En svartsjuk älskarinna/stalker? Minns inte hur det rapporterades om det fallet dock. Kanske en person som körde på dem med flit? Kanske en patient till psykolog mannen?
Långsökt i mitt tycke
Citera
2019-01-24, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Hon kanske var förbannad på mannen. Visste inte ut eller in. Satt och drack vin där bak i bilen (därav spyan)
Men ändå..mitt förra inlägg jag skrev. Varför tog hon med sig barnet?
Spyan vet vi inget om, trådsanning
Citera
2019-01-24, 13:56
Medlem
Spontant känner jag att vi aldrig får reda på hela sanningen inkl bakgrund, ju längre tid det går är det uppenbart att locket är på och kommer inte lyftas. Detta p g a att fallet berör endast närstående, finns ingen s k GM. Spekulationerna i tråden tar allt vildare form.
Kommer dock kolla då och då om ngt relevant har dykt upp.
Citera
2019-01-24, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Hon kan ju har hyrt bilen med tanken att hon skall flytta saker. T ex flytta iväg med barnet.

Någon form av flytt(separation) tyder det väl på? Vad i himmelens namn skulle man annars med en skåpbil till? Påbörjat flytten men vart skulle hon och barnet ta vägen? Då dök de dystra tankarna och hopplösheten upp....sedan slutade det som det slutade.

Någon i tråden var inne på att hon kanske var involverad i ensamkommande som skulle ha flytthjälp och att det hela gick snett där men det låter för mig mycket långsökt.
Citera
2019-01-24, 14:11
Medlem
Teori:

Skåpbilen var hyrd pga separation/flytt. På onsdagkvällen bråkar föräldrarna. Sambon blir våldsam. Mamman flyr med barnet sent på kvällen. Pga skam vill hon inte åka till vänner. Tänker att de ska sova en stund med tomgång för att åka hem dagen efter. Bilen lägger av medan de sover och de fryser ihjäl.
Pappan efterlyser först dagen efter då han tror att de åkte till vänner. Troligast olyckshändelse därför är polisen förtegna tills de vet helt klart.
Citera
2019-01-24, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darkmiss
Teori:

Skåpbilen var hyrd pga separation/flytt. På onsdagkvällen bråkar föräldrarna. Sambon blir våldsam. Mamman flyr med barnet sent på kvällen. Pga skam vill hon inte åka till vänner. Tänker att de ska sova en stund med tomgång för att åka hem dagen efter. Bilen lägger av medan de sover och de fryser ihjäl.
Pappan efterlyser först dagen efter då han tror att de åkte till vänner. Troligast olyckshändelse därför är polisen förtegna tills de vet helt klart.

Så kallt har det väl knappast varit? Fryser folk ihjäl vid 3-4 minus? Barn har ofta vinterkläder såhär års dessutom. Olyckor med dödlig utgång rapporteras det väl ganska flitigt om?

Notera mina frågetecken, jag påstår absolut ingenting. Undrar bara hur det kunde gå så här jävla snett.
Citera
2019-01-24, 14:35
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Teori:

Kan bara tala för mg själv men jag brukar vakna när jag börjar frysa. Känns som en helt orimlig teori.

Fortfarande är det enda smått logiska att det är mord följt av självmord.
Citera
2019-01-24, 14:46
Medlem
Citat:
Teori:

Jävligt bra teori faktiskt. Kan ligga något i det. Hon kanske till o med hade dragit med madresser osv. Kanske en värmare? Hade inte en aning om att de farliga ångerna gör att man kvävs?
Citera
2019-01-24, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Kan bara tala för mg själv men jag brukar vakna när jag börjar frysa. Känns som en helt orimlig teori.

Fortfarande är det enda smått logiska att det är mord följt av självmord.

Fast läs exempelvis den här tråden;

(FB) Mer utförligt hur man dör av kyla?

De kan ju varit utmattade av chock och många vakna timmar och likt berusade (som "brukar" vara de som vanligen fryser ihjäl i snödrivor typ) kanske närapå däckade och sov vidare trots att de frös.

Såklart inte klockren teori, men någon sådan finns ju inte i den här tråden, jag har följt den från start.
Citera
2019-01-24, 14:54
Medlem
Citat:
Teori:

Så hon skulle ha hyrt skåpbilen för att packa mycket saker i när hon skulle fly? För hon hade ju en egen bil. Det skulle ju vara väldigt svårt/krångligt att gå till macken där man hyr skrev någon. Motorvägar som korsas osv. Och hyrde hon bilen så varför ställa sig där när hon kan hyra hotellrum om de ville sova för natten? Flatenbadet ligger inte så långt hemifrån heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in