2019-01-24, 04:45
Medlem
AvaChloes avatar
Kan någon länka den här Samu*ls Facebook konto? Om han har något.

Hur gamla är barnen som dog?
Citera
2019-01-24, 04:49
Citat:
Ursprungligen postat av Jesusandme
Just självmord är svenskar världsbäst på och så har d alltid varit. Det är kulturellt betingat.

Varför finns det ingen statistik på det? Finland, Polen och Ryssland lär också ligga i topp men ingen vet. Kanske är det något annat land.
Citera
2019-01-24, 04:50
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AvaChloe
Kan någon länka den här Samu*ls Facebook konto? Om han har något.

Hur gamla är barnen som dog?
Barnen var 5 och 7 år gamla

I augusti sökte barnens mamma, om det är KA, efter hus att hyra.
Kan SR vara nyseparerad och ha gått in i en depression?
Med tanke på att han miste sina båda föräldrar och en moster för 2 år sedan och sorgen efter dom och sen en separation på det så slog depressionen kanske till.
Men varför ta livet av barnen???
Hoppas verkligen att det inte är för att straffa mamman som ligger bakom det beslutet
Senast redigerad av Timeout 2019-01-24 kl. 04:52.
Citera
2019-01-24, 04:54
Medlem
På exet och mammans födelsedag (ratsit)? Groteskt isf!
Citera
2019-01-24, 04:55
Medlem
Jesusandmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Varför finns det ingen statistik på det? Finland, Polen och Ryssland lär också ligga i topp men ingen vet. Kanske är det något annat land.
Klart det finns statistik. Sådana påståenden häver jag inte ur mig bara för att det lät coolt el. liknande.
Citera
2019-01-24, 04:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Ja vem vet. Tar man livet av sig är man sjuklig så de tänker inte normalt. De tror väl kanske att ingen kan ta hand om dessa barn efter de själva är döda. Eller att ingen annan bör ta hand om dom. De "äger" barnen. De är sjuka så svårt att veta. Men det är ju lyckligtvis ganska ovanligt detta med "utökat självmord" och som bara kommer klassas som "familjetragedi" som egentligen ju är mord.

Vi kan bara spekulera utan egentligen veta sanninge. För visst finns det mamman som kunde ta hand om barnen.

Ingen som reagerat på hur han fått tag på pistolen? Han måste ha på något sätt sökt sig till någon tung kriminell person som kunde fixa fram vapnet, Kalle som dealer tjack på gatan är inte rätt person att fråga efter vapen precis. Kanske en jaktgevär?
Citera
2019-01-24, 04:56
Citat:
Ursprungligen postat av Jesusandme
Klart det finns statistik. Sådana påståenden häver jag inte ur mig bara för att det lät coolt el. liknande.

Länka då tack.
Citera
2019-01-24, 04:56
Medlem
Nån som har konversationen på Facebook när han berättade vad han skulle göra? Är borttagen
Citera
2019-01-24, 05:05
Medlem
lemmelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -2019-
Ingen som reagerat på hur han fått tag på pistolen? Han måste ha på något sätt sökt sig till någon tung kriminell person som kunde fixa fram vapnet, Kalle som dealer tjack på gatan är inte rätt person att fråga efter vapen precis. Kanske en jaktgevär?

Om du Googlebildsöker på hans namn så finns det en bild från 2007 där han står och siktar med en dubbelpipig hagelbössa.
Citera
2019-01-24, 05:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lemmeln
Om du Googlebildsöker på hans namn så finns det en bild från 2007 där han står och siktar med en dubbelpipig hagelbössa.

Hoppas han inte gjorde det med bössan.
Citera
2019-01-24, 05:13
Medlem
AvaChloes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Barnen var 5 och 7 år gamla

I augusti sökte barnens mamma, om det är KA, efter hus att hyra.
Kan SR vara nyseparerad och ha gått in i en depression?
Med tanke på att han miste sina båda föräldrar och en moster för 2 år sedan och sorgen efter dom och sen en separation på det så slog depressionen kanske till.
Men varför ta livet av barnen???
Hoppas verkligen att det inte är för att straffa mamman som ligger bakom det beslutet

Mycket möjligt.
Intressant reflektion.

Jag vill inte spekulera.
Finner inte ord för det som har hänt.

Det är någon som händer i vårat samhälle.
Människor mår dåligt. Det är en folksjukdom. Något måste göras.
Citera
2019-01-24, 05:20
Bannlyst
Vän till Samuel skrev.
”Efter en tragisk händelse ikväll så är det många mer än mig som har svårt att sova. Jag ser min son sova fridfullt i sin säng men alla är inte lika lyckligt lottade. Vila i frid! 💔💙
Många tror att ett självmordsförsök är en självisk flykt eftersom personen inte bryr sig om de som blir lämnade. Jag kan säga er att när en person kommer till den punkten tror de verkligen att deras anhöriga kommer att få det mycket bättre när de är borta. Detta är psykisk sjukdom och inte egoism. Sanningen: depression är en fruktansvärd sjukdom och tycks obeveklig. Många av oss har varit nära kanten och vissa har förlorat vänner och anhöriga. Låt oss öppna ögonen för varandra och sluta sopa psykisk sjukdom under mattan. Om jag inte ser ditt namn, så förstår jag. Får jag be min familj och vänner att vänligen kopiera och klistra in denna status i en timme för att ge en stund av stöd till alla dem som har familjeproblem, ohälsa, kamper eller farhågor av alla slag och behöver bara Veta att någon bryr sig! Gör det för alla av oss, för ingen är immun. Hoppas få se detta på väggarna bara för moraliskt stöd. Jag vet att några kommer!!! Jag gjorde det för en vän och du kan också. Du kan kopiera och klistra in den här. Att kopiera helt enkelt hålla fingret på texten och valet kopiera visas. Klicka på den. Klicka sedan på din status och klistra in visas. ❣️❣️”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in