2019-01-23, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Det låter väl inte helt orimligt egentligen, förutom det att en GM själv skulle ha hyrt bilen. Då skulle han vara misstänkt och efterlyst av polis. I stort sett alla teorier där någon annan än kvinnan själv har hyrt skåpbilen är väldigt svåra att motivera.
Om det nu är så att det är en okänd GM.... som har hyrt/kört bilen och kört på BO. Kan man tänka sig att bilen är stulen... tänker någon som först hyrt den... stannar på en mack för att gå in o handla nått snabbt... nån passar på att stjäla den o kör iväg och råkar sen köra på BO. Att den är hyrd på Cirkel K som ligger i närheten av FP vet vi ju inte... är ju bara spekulationer utifrån ett reg.nr. som ingen sett
Citera
2019-01-23, 21:54
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Behöver inte vara avgaserna, kan ha varit mängder av dödande "godis" " kvällsmcka"?
Absolut. Men jag får liksom känslan av att hon förespeglat barnet en campingtur och hyrt en bil de skulle kunna sova i. Fixat en myskväll på stranden. Då bör polisen ha en bild av att det tex finns täcke o kuddar el liknande, matrester kanske.
Att polisen velat söka i tysthet kan bero på att anhöriga misstänkte att detta kunde hända. Man ville inte stressa kvinnan,kanske.
Citera
2019-01-23, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binju
När man kollar Magnus LinkedIn:

Om sambon mördat deras barn och begått självmord

1. Hur kan han med sin på pappret gedigna erfarenhet av folk med psykisk ohälsa missat att den egna sambon mådde så dåligt?

2. Om han missat detta, hur dåligt mår han då nu?! Försöka hjälpa "hela världen" och inte se vad som pågår nära honom. Måste vara extra knäckande.

(Den felpostade stackars Mikael såg förövrigt ut som en massmördare. Byt profilbild NU!)

Ja du. Vi vet inget om hur många kontakter med psyk kvinnan eventuellt haft, men han anade såklart inte I sin vildaste fantasi detta, för då hade hon haft LPT.Hon kanske höll saker inom sig. Klart han mår katastrofdåligt idag.
Senast redigerad av Florman 2019-01-23 kl. 21:58.
Citera
2019-01-23, 21:58
Medlem
Kan det vara en ny Shurrer? En svartsjuk älskarinna/stalker? Minns inte hur det rapporterades om det fallet dock. Kanske en person som körde på dem med flit? Kanske en patient till psykolog mannen?
Citera
2019-01-23, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Det låter väl inte helt orimligt egentligen, förutom det att en GM själv skulle ha hyrt bilen. Då skulle han vara misstänkt och efterlyst av polis. I stort sett alla teorier där någon annan än kvinnan själv har hyrt skåpbilen är väldigt svåra att motivera.

Jag tycker det låter rent fantastiskt orimligt (med reservation för vad folk kan få för märkliga idéer på fyllan/ under drogpåverkan)! Varför ta risken att stanna och lämpa in kropparna i bilen? Ville GM dölja exakt var olyckan skett (och hur skulle det kunna vara så utpekande)? Antag att endera eller båda offren inte varit döda eller medvetslösa: då skulle GM stå där med potentiellt farliga vittnen, som kunde identifiera hen! Var GM beredd att döda dem i så fall?
Citera
2019-01-23, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Absolut. Men jag får liksom känslan av att hon förespeglat barnet en campingtur och hyrt en bil de skulle kunna sova i. Fixat en myskväll på stranden. Då bör polisen ha en bild av att det tex finns täcke o kuddar el liknande, matrester kanske.
Att polisen velat söka i tysthet kan bero på att anhöriga misstänkte att detta kunde hända. Man ville inte stressa kvinnan,kanske.

Ja det händer vid mord på så stora barn när det följs av självmord på det viset. En sista rolig dag eller extra mysig stund med godis och spel. Konstigt val med hyrbil ändå men det kanske kan förklaras att dottern älskar just den sjön osv.
Men frågan är om det är mamman- HUR- hon gjorde det. Medicin?gas?
Citera
2019-01-23, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 36s59m
Så tror jag också det gått till.En olycka helt enkelt.Tror inte på självmord.

Då spinner jag vidare på "påkörd-teorin":

Mamma hyr skåpbilen. Känner sig lite rostig att köra den. Svänger ner till fyndplatsen.
Kanske för att kolla lampor, hur saker fungerar, öva backning eller vad som.
Dotter blir påkörd!
Mamma förkrossad och tar livet av sig.
Ja, i korta drag
Citera
2019-01-23, 22:13
Medlem
Citat:

Mamma hyr skåpbilen. Känner sig lite rostig att köra den. Svänger ner till fyndplatsen.
Dotter blir påkörd!
Ja, i korta drag
Jag tror på mord och att någon kört på dem med flit.
Citera
2019-01-23, 22:14
Medlem
mercys avatar
Citat:

Dotter blir påkörd!
Ja, i korta drag
Borde hon inte då först ha ringt 112?
Och vad skulle hon med flyttbilen till?
Citera
2019-01-23, 22:15
Medlem
Vore det inte väldigt otroligt att det är en olycka när man får så många vibbar av självmord+mord/mord?
Som t.ex. sjukskrivning m.m.
Jag tror inte på att någon utomstående är inblandad iaf!
Citera
2019-01-23, 22:20
Medlem
Citat:

Dotter blir påkörd!
Ja, i korta drag

Invändningar mot teorin:

1. Varför är dottern utanför bilen? Vad gör hon ens på platsen? För den delen, vad gör mamman där?

2. Varför ringer mamman inte omedelbart 112, om hennes dotter är skadad? Har hon ingen telefon med sig (slarvigt!)? Nå, men varför åker hon inte och uppsöker hjälp?

3. Tar livet av sig: hur? Medförde hon lämpliga medel (i så fall varför)?
Citera
2019-01-23, 22:20
Medlem
Jag funderar lite på skåpbilen, vi har kanske fastnat lite i den frågan om varför just en skåpbil. Kanske inte så konstigt att hon tog första bästa lediga bil? Vet av erfarenhet att det kan vara ganska körigt att få tag på bilar på kort tid...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in