2019-01-23, 19:29
Medlem
Jag har gått igenom sambons Linkedin lite snabbt. Rätt så aktiv och gillar många inlägg från sitt nätverk som berör hans jobb; psykisk ohälsa, självmord och liknande.

Senast för en vecka sen (tror Linkdin räknar 1 vecka som allt mellan 1 och 2 veckor) sen gillade han ett inlägg.
Citera
2019-01-23, 19:38
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darkmiss
Hur ser det ut inne i en skåpbil? Skulle det kunna pågå en brand där inne utan att man ser det på utsidan? Tills syret tar slut? Är det tätt? Skulle de kunna vara uppeldade och därav svåra att identifiera/ställa dödsorsaken på?

Det är ju en typ av flyttbil, tomt skal i princip med nåt golv. Beror på vad man eldar..
Citera
2019-01-23, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paradajz
Ja, såg det inlägget jag med, men fattade inte om det har med det hela att göra eller inte.

Däremot hittade jag en gemensam vän till dem som tagit flyget till Stockholm i måndags. Han skrev ”I had to go to Stockholm. I'll send you a PM” när en sa ”come back”. Det tolkar jag som att han åkt för att vara ett stöd till familjen? Måste vara en nära vän ändå, som tar flyget.

Jag ser detta som mycket intressant! Verkar som en resa i all hast. Kan naturligtvis vara vad som helst men....nu menar jag i mina ögon och ingen annans.
Citera
2019-01-23, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darkmiss
Hur ser det ut inne i en skåpbil? Skulle det kunna pågå en brand där inne utan att man ser det på utsidan? Tills syret tar slut? Är det tätt? Skulle de kunna vara uppeldade och därav svåra att identifiera/ställa dödsorsaken på?

Vi har varit inne på detta tidigare, men som någon påpekade skulle en mycket kortvarig eld i flyktigt material (gasol, T-spritsångor eller liknande) förmodligen inte förstöra kropparna så mycket att det omöjliggjorde identifikation. En långvarig, pyrande brasa ("kolmila") skulle å andra sidan troligen alstra så mycket hetta att den finge lacken på bilens utsida att förkolna och flagna, åtminstone ställvis.

Om det rör sig om ett mord begånget av tredje part vill jag nog tro att det skulle ha stridit mot vederbörandes intentioner, nämligen att i det längsta fördröja upptäckt av dådet, att anställa någon uppseendeväckande mordbrand!
Citera
2019-01-23, 19:57
Medlem
När man kollar Magnus LinkedIn:

Om sambon mördat deras barn och begått självmord

1. Hur kan han med sin på pappret gedigna erfarenhet av folk med psykisk ohälsa missat att den egna sambon mådde så dåligt?

2. Om han missat detta, hur dåligt mår han då nu?! Försöka hjälpa "hela världen" och inte se vad som pågår nära honom. Måste vara extra knäckande.

(Den felpostade stackars Mikael såg förövrigt ut som en massmördare. Byt profilbild NU!)
Citera
2019-01-23, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Jag ser detta som mycket intressant! Verkar som en resa i all hast. Kan naturligtvis vara vad som helst men....nu menar jag i mina ögon och ingen annans.

Ja och han bor i Mexiko. Det är ju en bit att åka bara sådär. Vore intressant att veta vad han skrev i PM-et att anledningen till resan är.
Citera
2019-01-23, 19:58
Medlem
Cameleonts avatar
En skandal att myndigheter inte går ut med mer info och stöd i denna tragedi. Detta skapar bara mer oro och skräck och inget blir bättre av att tysta ner. Tänker på stackars arbetskamrater/skolkamrater och i synnerhet kvinnor/barn som råkar ut för brott/sjukdom som myndigheter inte ställer upp för.
Kan mycket väl tänka mig att detta kommer utmynna i en rad utredningar om ev skuldbörda av myndighetsutövare. Så klart att detta är någon form av ännu ett misslyckande från omsorg/vård/polis/skola/sjukvård i dagens sverige. Mammans och barnets historia är oerhört viktig och måste få utrymme och eftertanke, läs ”Insyn”. Polis skrämmer bara upp kvinnor o barn via sin tystnadskultur.
Om polis inte har kunskap eller stake att lyfta ämnet får de väl hyra in krishanterare via svenska kyrkan eller någon expert? Överfall och brott mot kvinnor ökar likaså Psykisk ohälsa - ser ingen sambanden?
Hur kommer det sig att vissa ”brott” får mer genomlysning än andra i medier?
Spelar ingen som helst roll vad dödsorsaken än må vara, de hittades två döda personer i en skåpbil på en offentlig parkering och medborgare har rätt till att veta hur detta kunde inträffa på en offentlig plats/parkering?
Mord/Olycksfall/Sjikdom beträffande barn prioriteras väl och ska ske skyndsamt så detta visar bara på låg respekt för BO enligt min mening.
Ursäkta, är upprörd minst sagt!
Citera
2019-01-23, 20:01
Medlem
Jag fick ett PM och kan berätta följande

Flickan sågs i tisdags morse med mamman vid skolan när de gick dit. Vet inte om de även var där på onsdagen. Frånvarosystemet är elektroniskt och när vårdnadshavare anmäler frånvaro skickas det även ett sms till den andra vårdnadshavaren att ens barn är frånvaroanmält. Anmälan ska göras varje dag. Familjen har upplevts som helt normal.
Citera
2019-01-23, 20:02
Medlem
-Det tog INTE lång tid att identifiera dem, utan normal tid. Det är skillnad på att veta och verkligen fastställt VETA. Det måste ju fastställas via rätt kanaler

-Det är INTE konstigt att personer som är nyligen avlidna finns kvar på Ratsit ett tag efter.
Fråga Ratsit vad det beror på, antagligen byråkrati innan det väl hamnar hos dem.
Citera
2019-01-23, 20:03
Medlem
5549s avatar
Jag ger mig på en liten gissning. Kvinnan och mannen har stora relationsproblem som kulminerar under helgen i ett stort bråk, möjligtvis separerar dom eller pratar om det. Kvinnan hamnar i en djup mental kris och på måndagen sjukskriver hon sig från arbetet. Hon och dottern lämnar hemmet tisdag eftermiddag. Kanske har hon förklarat för sambon att hon åker till familjen (i Uddevalla?) ett par dagar. Hon anmäls försvunnen först under onsdagen, vilket kanske sker när sambon försökt få kontakt med kvinnan och även hennes familj, men föräldrarna inte vet vart hon är. Skåpbilen är ju en lite märklig detalj, men den kan förklaras med en eventuell flytt (som kanske inte var vidare väl planerad).

Exakt vilken dag som dom parkerat på parkeringen vet vi inte, men det finns ändå en öppning för att dom har befunnit sig där ett par dagar. Jag ser det inte som omöjligt att den stått där sedan onsdagen eller torsdagen. Kvinnan är nu så pass psykiskt omtumlad och fylld av ilska mot sin sambo att hon tar ett hastigt beslut att avsluta allt, troligtvis direkt när dom anländer. Jag tror att dom varit döda så länge som skåpbilen var parkerad.
Senast redigerad av 5549 2019-01-23 kl. 20:16.
Citera
2019-01-23, 20:03
Medlem
Tystnad3n beror på att det troligtvis är en familjetragedi...
Citera
2019-01-23, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Va de inte på torsdagen hon anmäldes saknad?
Jo så har jag också förstått det. Saknad sedan onsdagen men anmäld försvunnen på torsdagen. Sjukanmäld (av vem? Kanske anmäld via datorn?) på måndagen vilket i teorin kan betyda att hon och barnet varit döda redan på helgen.

https://mitti.se/nyheter/fortfarande-misstankt-flaten/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in