2019-02-09, 19:24
Medlem
Anstaltslivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
Bild på hyrbilen har redan postats i tråden.
https://scontent-arn2-1.cdninstagram.com/vp/fe3c750c318a69cd1b34e8c4b90e0867/5CDB28C4/t51.2885-15/e35/49731087_2310831132465129_4429413108971759687_n.jp g?_nc_ht=scontent-arn2-1.cdninstagram.com

Yes , Här kommer en ny bild inzoomad på hyrbilen= https://imgur.com/a/FwQpih0
Citera
2019-02-09, 19:24
Medlem
MorT2s avatar
Jag behöver hjälp att fortsätta lägga pusslet.
Skicka mig gärna ett PM om du kan tänka dig att dela information som du inte vill ska hamna i tråden.

Alternativt Maila mig på: MorT2_flashback@hotmail.com
Senast redigerad av MorT2 2019-02-09 kl. 19:27.
Citera
2019-02-09, 19:27
Medlem
Anstaltslivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junk
Fast var det inte en utlandsreggad bil, jag kan tänkte mig att dom har frusithjäl eller inte haft tillräckligt med syre pga, värmekälla eller att skåpet inte släpper in något.

Hur skulle bilen kunna vara utländsk när det står på svenska på skåpet??? Läs tråden gör om , gör rätt! här ser du bilen= https://imgur.com/a/FwQpih0
Citera
2019-02-09, 19:42
Medlem
Jag har ju fortfarande svårt att acceptera att hon mördade sin dotter och tog sitt eget liv. Visst om hon var psykiskt sjuk, agerade i affekt på grund av ett dåligt besked av något slag? Har svårt att se denna kvinna mörda sin dotter som hämnd (om det är motivet) men allt kan ju hända.

Tänker på att en riktigt smart människa kan väl planera ett mord och sedan få det att se ut som självmord? Men då ska det till att mordet också inte är en impuls utan kanske något han/hon planerat en längre tid. - Sprida rykten om fruns ohälsa, planera in en dag där denna kan skaffa alibi på något vis, anmäla dem försvinna. Sjukanmälan. Osv osv

Jaja jag vet att jag sett för mycket true Crime men tror att det kan ligga något mer bakom det här
Citera
2019-02-09, 19:49
Medlem
MorT2s avatar
Är helt inne på ditt spår!

Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Jag har ju fortfarande svårt att acceptera att hon mördade sin dotter och tog sitt eget liv. Visst om hon var psykiskt sjuk, agerade i affekt på grund av ett dåligt besked av något slag? Har svårt att se denna kvinna mörda sin dotter som hämnd (om det är motivet) men allt kan ju hända.

Tänker på att en riktigt smart människa kan väl planera ett mord och sedan få det att se ut som självmord? Men då ska det till att mordet också inte är en impuls utan kanske något han/hon planerat en längre tid. - Sprida rykten om fruns ohälsa, planera in en dag där denna kan skaffa alibi på något vis, anmäla dem försvinna. Sjukanmälan. Osv osv

Jaja jag vet att jag sett för mycket true Crime men tror att det kan ligga något mer bakom det här
Citera
2019-02-09, 19:51
Medlem
Anstaltslivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Tyder väl kanske på att den har använts till någon form av temporärt panikboende?

Låter orimligt, varför hyra en stor skåpbil för 1000kr/dygnet istället för ett vandrahem för nån hundring eller hotel....?
Citera
2019-02-09, 19:53
Medlem
mercys avatar
Citat:

Och vad skulle motivet vara? Varför skulle en smart människa döda en småskolefröken och en 7 åring?
Citera
2019-02-09, 19:53
Medlem
Citat:

Jag har inte uppdaterat mig i tråden men en hyrbil på en snötäckt parkering bör ha spår i snön som ger ledtrådar om vad som inträffat på platsen.
Citera
2019-02-09, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Och vad skulle motivet vara? Varför skulle en smart människa döda en småskolefröken och en 7 åring?

Hmm, ja det finns ju exempel på män som gjort det för att kunna starta ett nytt liv. Som ser familjen som en belastning och hinder. Chris Watts, Scott Peterson osv
Citera
2019-02-09, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anstaltslivet
Låter orimligt, varför hyra en stor skåpbil för 1000kr/dygnet istället för ett vandrahem för nån hundring eller hotel....?

Kanske inte var lediga bilar att välja på nära håll....?
Citera
2019-02-09, 20:02
Medlem
https://www.crimeonline.com/2019/02/08/mom-holds-10-year-old-as-she-leaps-from-bridge-in-murder-suicide-after-debt-collector-harassment-rep ort/

Här är en artikel som dök upp på en av alla Crimesidor jag är med i på fb, det verkar också vara ett sånt fall där alla står chockade och inte kan tro att hon gjorde det.
Jag kan absolut tänka mig att det finns en möjlighet att hon mördade dottern och tog sitt liv, utesluter inte det men det är så mycket konstiga saker i fallet som gör att jag får för mig att detta är en såkallad ”staged Crime scene”
Citera
2019-02-09, 20:03
Medlem
Anstaltslivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Om kvinnan var på flykt från någon så vågar hon naturligtvis inte hyra hotellrum.

I en bil kan man åka vart som helst och en sådan bil som de hittades i är perfekt att sova i utrymmesmässigt sett.

om hon är på flykt, varför skulle hon välja att sova i en skåpbil i -7c ute tillsammans med sitt barn istället för att bara åka långt bort till en annan stad kanske andra sidan av landet eller gå till kvinnojouren/ vänner att gömma sig hos? Och om hon te.x bodde tillsammans med någon som hon var på flykt ifrån varför är inte personen ifråga inringad och förhörd upplysningsvis av polisen? ...nej din spekulation är för långsökt. Sen är/var media väldigt tysta om detta vilket indikerar på att kvinnan är den person bevisen pekar på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in