2019-01-23, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MZW
Inte omöjligt. Men fortfarande: varför skyltades det inte tidigare att dom var försvunna? Eftersom dom inte anmäldes förrän onsdag och hittades fredag? Och även om dom kanske råkat bli påkörda, då har man i så fall en GM som sätter dit sig själv när man lämnar en hyrd skåpbil i sitt eller någon i sin närhets namn. Samtidigt: varför inte dumpa dom någon annanstans och lämnat tillbaka bilen?

Men trots att hela Flashback sitter och klurar så lär det vara något helt annat bakom när det väl når ytan från Polisen. Tror jag.

Antagligen har du rätt.
Ja att folk gör något och hamnar i chock är inte omöjligt, ska man spinna vidare på teorin så kan dom ha blivit påkörda den dag dom försvann, bilen stått någon annanstans och sen körd för att ”bli hittad” för att GM har fått ett samvete.
Men jag kanske har kollat på CSI för mycket.
Citera
2019-01-23, 21:30
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlers
Finns en teori om att GM och BO inte har en relation alls.
GM har hyrt bilen och av misstag kört på BO och sedan slängt in dom bak i bilen, parkerat och stuckit därifrån.
Teorin är inte min utan kommer från folk som var på plats och såg polisen undersöka fronten på bilen extremt noga.
Det låter väl inte helt orimligt egentligen, förutom det att en GM själv skulle ha hyrt bilen. Då skulle han vara misstänkt och efterlyst av polis. I stort sett alla teorier där någon annan än kvinnan själv har hyrt skåpbilen är väldigt svåra att motivera.
Citera
2019-01-23, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Nej men nu står det klart att alla föräldrar mfl i skolan där kvinnan arbetat har fått info. Den vägen kom det via pm till nån. Så det verkar klart.
Ok. Bara inte hängt med hur namnet dök upp från början... helt plötsligt va det bara i trpden o då har jag läst hela. Men bra att det är bekräftat då
Citera
2019-01-23, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binju
Lite off topic då:

Och det är synd att det tigs ihjäl!

Det är t ex väldigt omodernt att fortfarande tysta ner självmord. Så fort media sniffar doft av det blir det knäpptyst.
Helt fel! Upp på bordet med det! Det kanske räddar folk, att man inte är ensam.
Det ska inte vara skamligt att må dåligt
Det sägs att presumtiva självmordsbenägna kan triggas av... får modet av att läsa eller höra om andra som tagit livet av sig. Tror det kan va därför det inte hängs ut i media
Citera
2019-01-23, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Det är sådana funderingar som man vill vara säker på att polisen verkligen undersöker noga.
Jag satt nu och kollade satelitkarta över fyndplatsen och fick tankar om att hon kan ha tagit barnet till en nära favoritplats. Haft en trevlig kväll och gått och lagt sig ”campat” i bilen som hon riggat så att avgaserna dödat dem i sömnen. Bilen stoppar ju när bensinen tar slut. Bara en tanke utifrån platsen

Behöver inte vara avgaserna, kan ha varit mängder av dödande "godis" " kvällsmcka"?
Citera
2019-01-23, 21:34
Medlem
Citat:
Finns ju dock inga fönster bak inuti en sådan och att få upp dörren kan väl vara svårt för ett barn, men hur kallt det var dom dygnen är en annan femma. Var bara en teori.

Ah, du tänker dig att de båda befann sig i bakutrymmet tillsammans då mamman fann för gott att svälja några piller för att slippa allt? I så fall måste man väl ändå säga att hon visade en stor likgiltighet för dotterns liv, även om hon inte aktivt bidrog till att döda densamma?
Citera
2019-01-23, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Det låter väl inte helt orimligt egentligen, förutom det att en GM själv skulle ha hyrt bilen. Då skulle han vara misstänkt och efterlyst av polis. I stort sett alla teorier där någon annan än kvinnan själv har hyrt skåpbilen är väldigt svåra att motivera.

Anställd på circle K?
Kanske provkört eller returkörning.
Inte registrerad hyresman då..... om man vill spekulera
Citera
2019-01-23, 21:43
Medlem
Citat:
GM har hyrt bilen och av misstag kört på BO och sedan slängt in dom bak i bilen, parkerat och stuckit därifrån.
Teorin är inte min utan kommer från folk som var på plats och såg polisen undersöka fronten på bilen extremt noga.

Borde vara lätt att få tag I den som hyrde?!
Citera
2019-01-23, 21:44
Medlem
mercys avatar
Det kanske ändå inte är så märkligt detta med att de hittades i skåpbilen. Om mamman är förövaren, deprimerad och tänkte ta deras liv är ju skåpbilen en bra plats där hon inte kommer bli störd och det tar en stund innan bilen efterlyses och hittas. Hon kan operera i enskildhet. Hade hon tagit in på ett vandrarhem/hotell är det ju möjligt att hon hade blivit avbruten om flickan hade hörts gråtandes/skrikandes. Skulle säkert varit jobbigt att samtala med personal i receptionen m.m i ett sådant läge.
Citera
2019-01-23, 21:46
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binju
Ja och sambon började nytt jobb nu i januari enligt LinkedIn. Lite förändringar på gång?
Precis, kan ha varit stora förändringar på gång
Citera
2019-01-23, 21:47
Medlem
Citat:
Inte omöjligt. Men fortfarande: varför skyltades det inte tidigare att dom var försvunna? Eftersom dom inte anmäldes förrän onsdag och hittades fredag? Och även om dom kanske råkat bli påkörda, då har man i så fall en GM som sätter dit sig själv när man lämnar en hyrd skåpbil i sitt eller någon i sin närhets namn. Samtidigt: varför inte dumpa dom någon annanstans och lämnat tillbaka bilen?

Men trots att hela Flashback sitter och klurar så lär det vara något helt annat bakom när det väl når ytan från Polisen. Tror jag.
Fortfarande..... de anmäldes försvunna på torsdagen! Däremot va de saknade... troligen av anhörig redan på onsdagen
https://mitti.se/nyheter/fortfarande-misstankt-flaten/
Citera
2019-01-23, 21:52
Medlem
Citat:
Så tror jag också det gått till.En olycka helt enkelt.Tror inte på självmord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in