2019-01-23, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binju
När man kollar Magnus LinkedIn:

Om sambon mördat deras barn och begått självmord

1. Hur kan han med sin på pappret gedigna erfarenhet av folk med psykisk ohälsa missat att den egna sambon mådde så dåligt?

2. Om han missat detta, hur dåligt mår han då nu?! Försöka hjälpa "hela världen" och inte se vad som pågår nära honom. Måste vara extra knäckande.

(Den felpostade stackars Mikael såg förövrigt ut som en massmördare. Byt profilbild NU!)
Skomakarens barn du vet.....
Citera
2019-01-23, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
Tystnad3n beror på att det troligtvis är en familjetragedi...

Lite off topic då:

Och det är synd att det tigs ihjäl!

Det är t ex väldigt omodernt att fortfarande tysta ner självmord. Så fort media sniffar doft av det blir det knäpptyst.
Helt fel! Upp på bordet med det! Det kanske räddar folk, att man inte är ensam.
Det ska inte vara skamligt att må dåligt
Citera
2019-01-23, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binju
-Det tog INTE lång tid att identifiera dem, utan normal tid. Det är skillnad på att veta och verkligen fastställt VETA. Det måste ju fastställas via rätt kanaler

-Det är INTE konstigt att personer som är nyligen avlidna finns kvar på Ratsit ett tag efter.
Fråga Ratsit vad det beror på, antagligen byråkrati innan det väl hamnar hos dem.

Det jag undrar är varför inte identifieringen går fortfarare när ett barn och en kvinna är anmälda försvunna och sedan hittas just en kvinna och ett barn döda. Borde gå fortare i min värld.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av powerwalk
Skomakarens barn du vet.....

Sant!
Citera
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G-mail
Det KAN tyda att de inte har telefon, leg eller dylikt som gör det svårare att identifiera personen. Vad är det som är så långsökt med det?
Om polisen hittar dig död så säger man inte:
- Det är G-mail för kan jag ju se det på hans telefon, or whatever!
Man fastslår identitet med andra principer såsom tandkort, DNA m.m.

En telefon, plånbok, leg, körkort, kontokort m.m. kan hjälpa till i försök att t.ex. nå anhöriga, men är inget som gör att man bryter sekretessen och kastar sig på telefonen och ringer Adam eller Eva på MSM.

Om man tänker till (vilket jag försöker göra) så förstår man att polisen skulle bryta sekretessen i media om man t.ex. desperat behövde vittnen till något inträffat allvarligt brott.
Jag tror (ren spekulation) att det hela är vad polisen brukar kalla för "polisiärt uppklarat".

Jag är antagligen lika nyfiken som många andra, men jag tänker inte dra på mig varken stroke eller hjärtinfarkt ifall informationen skulle utebli.

Vi har inte en aning om ifall någon FU-sekretess kommer att brytas varken nu eller senare.
Jag tror inte på någon MGM utanför FP (fyndplatsen).

För att vissa ej sekretessbelagda delar av ett FUP ska kunna göras tillgängligt för allmänheten, så krävs att en åkl har tillräcklig bevisning för att föra ett åtal till fällande dom emot en MGM som är i livet.
Den som jag personligen tror är MGM, hon är tragiskt nog avliden.

VIF Stackars oskyldiga barn!
Citera
2019-01-23, 20:13
Medlem
Om ni läser det jag fick i Pm så levde båda tisdag morgon
Citera
2019-01-23, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av powerwalk
Jo så har jag också förstått det. Saknad sedan onsdagen men anmäld försvunnen på torsdagen. Sjukanmäld (av vem? Kanske anmäld via datorn?) på måndagen vilket i teorin kan betyda att hon och barnet varit döda redan på helgen.

https://mitti.se/nyheter/fortfarande-misstankt-flaten/
Det står ju i tråden att Mamman och barnet setts vid dotterns skola på tisdagen, sååååå....
Citera
2019-01-23, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Jag fick ett PM och kan berätta följande

Flickan sågs i tisdags morse med mamman vid skolan när de gick dit. Vet inte om de även var där på onsdagen. Frånvarosystemet är elektroniskt och när vårdnadshavare anmäler frånvaro skickas det även ett sms till den andra vårdnadshavaren att ens barn är frånvaroanmält. Anmälan ska göras varje dag. Familjen har upplevts som helt normal.

Det tyder ju då på att barnet iaf inte hade nån supersvår sjukdom som mamman skulle rädda henne ifrån.

Mamman kan ju ha varit sjuk och ändå gått med flickan till skolan. Hennes sjukanmälan (är det ens sant?) behöver ju inte ha något med försvinnandet att göra.

Kanske sambon var bortrest och inte fick tag på dem på onsdagen men tänkte att det berodde på tillfällighet och därför inte anmälde förrän på torsdagen?
Citera
2019-01-23, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Det jag undrar är varför inte identifieringen går fortfarare när ett barn och en kvinna är anmälda försvunna och sedan hittas just en kvinna och ett barn döda. Borde gå fortare i min värld.

Byråkrati. Tror nog varenda inblandad på brottsplatsen "visste" vilka det var, men skillnad på den formella identifieringen.

Ponera: jag vill fly från min psykopatiska partner med min dotter och börja på ny kula, helt nytt liv. Jag gräver upp ett par skelett från kyrkogården (eller mördar två personer), får liken att se ut som oss, eldar upp
Först på plats skulle tro det var jag och dottern, men en pytteliten närmare titt för dagens duktiga forensiker, så står det klart att det inte är vi.
Om man inte gör en mer seriös identifiering kan det gå åt skogen.
De får inte gå ut och hävda med självklarhet att det är x innan det är officiellt fastställt
Citera
2019-01-23, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Jag ger mig på en liten gissning. Kvinnan och mannen har stora relationsproblem som kulminerar under helgen i ett stort bråk, möjligtvis separerar dom eller pratar om det. Kvinnan hamnar i en djup mental kris och på måndagen sjukskriver hon sig från arbetet och dottern från förskola, och dom lämnar hemmet. Kanske har hon förklarat för sambon att hon åker till familjen (i Uddevalla?) ett par dagar. Hon anmäls försvunnen först under onsdagen, vilket kanske sker när sambon försökt få kontakt med kvinnan och även hennes familj, men föräldrarna inte vet vart hon är. Skåpbilen är ju en lite märklig detalj, men den kan förklaras med en eventuell flytt (som kanske inte var vidare väl planerad).

Exakt vilken dag som dom parkerat på parkeringen vet vi inte, men det finns ändå en öppning för att dom har befunnit sig där ett par dagar. Jag ser det inte som omöjligt att den stått där sedan onsdagen eller torsdagen. Kvinnan är nu så pass psykiskt omtumlad och fylld av ilska mot sin sambo att hon tar ett hastigt beslut att avsluta allt, troligtvis direkt när dom anländer. Jag tror att dom varit döda så länge som skåpbilen var parkerad.

Med andra ord: mamman var en fullblodspsykopat, bokstavligen villig att gå över lik för att hämnas på den (i hennes tycke) svekfulle sambon och pappan. Till detta ändamål såg hon till att beröva honom allt, därtill under former som hon säkerligen insåg skulle göra honom starkt misstänkt för medverkan i dådet!

Jag vill gärna hoppas att det inte var så det gick till, men i så fall, Gud hjälpe..!
Citera
2019-01-23, 20:21
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Jag ger mig på en liten gissning. Kvinnan och mannen har stora relationsproblem som kulminerar under helgen i ett stort bråk, möjligtvis separerar dom eller pratar om det. Kvinnan hamnar i en djup mental kris och på måndagen sjukskriver hon sig från arbetet och dottern från förskola, och dom lämnar hemmet. Kanske har hon förklarat för sambon att hon åker till familjen (i Uddevalla?) ett par dagar. Hon anmäls försvunnen först under onsdagen, vilket kanske sker när sambon försökt få kontakt med kvinnan och även hennes familj, men föräldrarna inte vet vart hon är. Skåpbilen är ju en lite märklig detalj, men den kan förklaras med en eventuell flytt (som kanske inte var vidare väl planerad).

Exakt vilken dag som dom parkerat på parkeringen vet vi inte, men det finns ändå en öppning för att dom har befunnit sig där ett par dagar. Jag ser det inte som omöjligt att den stått där sedan onsdagen eller torsdagen. Kvinnan är nu så pass psykiskt omtumlad och fylld av ilska mot sin sambo att hon tar ett hastigt beslut att avsluta allt, troligtvis direkt när dom anländer. Jag tror att dom varit döda så länge som skåpbilen var parkerad.
Mina funderingar går nog också åt det hållet. Kan ha varit en extra ansträngning i relationen över jul och nyår som kanske resulterat i prat om separation. Kan ha varit som hämnd att man tar med sig barnet "till andra sidan".
Vet ett gammalt fall där modern dödade de två gemensamma barnen och tog sitt eget liv för att mannen träffat en ny kvinna. Det är ovanligt men det händer.
Tror inte vi kommer få veta så mycket mer om det här fallet. Någon skrev tidigare att detta var en familjetragedi, någon annan skrev att de närstående inte ville att det skulle komma ut och skrivas om.Fick uppfattningen att dessa skribenter känner familjen.
Citera
2019-01-23, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darkmiss
Det tyder ju då på att barnet iaf inte hade nån supersvår sjukdom som mamman skulle rädda henne ifrån.

Mamman kan ju ha varit sjuk och ändå gått med flickan till skolan. Hennes sjukanmälan (är det ens sant?) behöver ju inte ha något med försvinnandet att göra.

Kanske sambon var bortrest och inte fick tag på dem på onsdagen men tänkte att det berodde på tillfällighet och därför inte anmälde förrän på torsdagen?

Nej barnet ska ha varit glad och framåt (i allmänhet) vet inte just den här dagen och inget om onsdagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in