Citat:
Ursprungligen postat av
G-mail
Det KAN tyda att de inte har telefon, leg eller dylikt som gör det svårare att identifiera personen. Vad är det som är så långsökt med det?
Om polisen hittar dig död så säger man inte:
- Det är G-mail för kan jag ju se det på hans telefon, or whatever!
Man fastslår identitet med andra principer såsom tandkort, DNA m.m.
En telefon, plånbok, leg, körkort, kontokort m.m. kan hjälpa till i försök att t.ex. nå anhöriga, men är inget som gör att man bryter sekretessen och kastar sig på telefonen och ringer Adam eller Eva på MSM.
Om man tänker till (vilket jag försöker göra) så förstår man att polisen skulle bryta sekretessen i media om man t.ex. desperat behövde vittnen till något inträffat allvarligt brott.
Jag tror (ren spekulation) att det hela är vad polisen brukar kalla för "polisiärt uppklarat".
Jag är antagligen lika nyfiken som många andra, men jag tänker inte dra på mig varken stroke eller hjärtinfarkt ifall informationen skulle utebli.
Vi har inte en aning om ifall någon FU-sekretess kommer att brytas varken nu eller senare.
Jag tror inte på någon MGM utanför FP (fyndplatsen).
För att vissa ej sekretessbelagda delar av ett FUP ska kunna göras tillgängligt för allmänheten, så krävs att en åkl har tillräcklig bevisning för att föra ett åtal till fällande dom emot en MGM som är i livet.
Den som jag personligen tror är MGM, hon är tragiskt nog avliden.
VIF Stackars oskyldiga barn!