2019-01-23, 20:22
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zharon
Det står ju i tråden att Mamman och barnet setts vid dotterns skola på tisdagen, sååååå....
Det har jag missat. Var det från trovärdig källa? Går dottern i den skola där mamman är lärare?
Citera
2019-01-23, 20:25
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av powerwalk
Funderade också på det... vart kom namnet på BO ifrån? Har ju inte stått i nån media vad jag vet🤔
Nej men nu står det klart att alla föräldrar mfl i skolan där kvinnan arbetat har fått info. Den vägen kom det via pm till nån. Så det verkar klart.
Citera
2019-01-23, 20:25
Medlem
Ja, skåpbilen är det mest knepiga i det här.

Finns det ingen cirkle k-anställd här som kan få reda på vem som hyrde bilen?
Är det slutna system, så man måste jobba på den specifika macken?

Om mamma hyrde: självmord, mord
Någon annan hyrde: dubbelmord

Jag tror på mamman som skyldig, men om dubbelmord och det INTE är sambon:
Kan det vara någon sambon träffat på genom arbetet
Citera
2019-01-23, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Mina funderingar går nog också åt det hållet. Kan ha varit en extra ansträngning i relationen över jul och nyår som kanske resulterat i prat om separation. Kan ha varit som hämnd att man tar med sig barnet "till andra sidan".
.......

Ja och sambon började nytt jobb nu i januari enligt LinkedIn. Lite förändringar på gång?
Citera
2019-01-23, 20:34
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
En sak som stört mig något otroligt är att poliserna har ju en mordutredning och det pågår mycket bakom kulisserna som vi inte vet. Förhör, undersökningar och liknande. Så jag hoppas de plockade in sambon på förhör snabbt som fan och även deras telefoner/datorer för genomsökning. Annars är det många dagar att kunna förstöra bevis på och även skapa en story som håller!
Jag är också sån som vill veta men om det var min familj som det gällde kanske kag hade kännt annorlunda !? Om de tar in en misstänkt för förhör, oavsett vem, brukar pressen veta, iaf om de frågar. Närmaste anhörig är förstås den de måste kolla först.
Citera
2019-01-23, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binju
Ja, skåpbilen är det mest knepiga i det här.

Finns det ingen cirkle k-anställd här som kan få reda på vem som hyrde bilen?
Är det slutna system, så man måste jobba på den specifika macken?

Om mamma hyrde: självmord, mord
Någon annan hyrde: dubbelmord

Jag tror på mamman som skyldig, men om dubbelmord och det INTE är sambon:
Kan det vara någon sambon träffat på genom arbetet

Var den (hypotetiskt) hämndgiriga mamman verkligt förslagen kan hon ju ha bett sambon att gå och hyra en lastbil ("så tar jag min dotter och mitt pick och pack och åker hem till mamma" eller liknande). Därigenom ser hon ju också till att hans fingeravtryck och DNA med stor sannolikhet finns i bilen!
Citera
2019-01-23, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Det har jag missat. Var det från trovärdig källa? Går dottern i den skola där mamman är lärare?

Jag har fått PM ikväll från en mycket trovärdig källa. Om du ser något inlägg bakåt från mig
Citera
2019-01-23, 20:43
Medlem
Från PM.

Mannen beskrivs som en bra man - ingen man skulle misstänka för något sånt. Kvinnan som tystlåten lite intetsägande. Barnet: framåt pigg och glad

Det lutar nog åt självmord/mord trots allt. Men varför hyrbil?!

Ver inte vad jag ska tro längre
Citera
2019-01-23, 20:44
Medlem
Man ska ju dock ha med sig att kvinnan arbetar som lärare mot mindre barn. Och har ett eget yngre barn. Jag tror att det ska jävligt mycket till för att man med dom sakerna i åtanke ska ta sitt eget barns liv. Oavsett folks teorier.

Dessutom är kvinnan lärare, vilket gör att hon inte bara hur som kan sjukanmäla sig utan att det skapar problem på skolan. Speciellt ifall hon är borta i flera dagar.

Däremot och återigen, HUR kommer skåpbilen med i bilden? Folk skriver att en flytt varit på tal eller kanske skedde spontant, men tänk själv. Ni bråkar med er sambo och känner ”nu får jag nog”. Dels ska du kunna ta med dig ert gemensamma barn ”bara sådär” och sen sticka för att hyra en hel skåpbil, antingen för att fylla direkt med lite saker eller för att fylla sedan. Dessa bilar kostar en del och varför skulle hon inte hellre bara sovit hos en kompis eller åkt några dagar till sin familj? Allt känns så dramatiskt.

Man kan också undra, oavsett scenario med skåpbilen: varför stod den parkerad där i ett helt dygn och sågs även stå på tomgång? Satt kvinnan där rätt upp och ner i ett dygn under psykos innan hon fick nog och valde att ta sitt liv? Ytterst tveksamt. Däremot kan kvinnan tagit sitt liv och sedan barnet frusit ihjäl under natten exempelvis.

Något som skulle ställa allting på tvären är ju ifall skåpbilen INTE är hyrd av henne. Men samtidigt: har annan person hyrt eller hon blivit mördad - varför lämna skåpbilen framme? Samma som: varför åker inte mamman längre med bilen? Eller mer avsides?

Så sjukt många frågor och Polisen tiger. Antingen har sambon börjat prata eller så försiggår något annat. Snart har det gått en vecka....
Citera
2019-01-23, 20:44
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameleont
detta visar bara på låg respekt för BO enligt min mening.
Ursäkta, är upprörd minst sagt!
Ditt inlägg visar enl min mening på en låg respekt för BO och framförallt dennes anhöriga.
Bra att du ber om ursäkt för OT, och när man är ny är det inte lätt att veta att Flashback t.ex. har ett Politikforum där du topic kan utveckla ditt rättspatos!👍
Citera
2019-01-23, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
Tystnad3n beror på att det troligtvis är en familjetragedi...

Naturligtvis är det en familjetragedi när en mamma med barn hittas döda i en hyrbil på främmande parkering!
Man tar hänsyn och inte skriver ut deras namn! Hänsyn skall även tas för alla oroliga människor som vill förstå, kanske upptäcka liknande fall och förhindra, vilket man troligen inte lyckas, men viljan finns!
Påminner mig om en förälder som tog livet av sitt barn och media var verkligen inte tyst, det skrevs om det ända i utländsk press samma dag! Det var och är också en familjetrgedi i högsta grad!
Citera
2019-01-23, 20:49
Medlem
Givetvis har de hållt förhör som vi inte fått reda på. Minns 21 åriga Nathalie som försvann och vi satt i den tråden och skrev
”Polisen måste ju plocka in någon på förhör” bla bla
Så någon dag senare sa dem att
” vi har hållt 70 förhör”
Så det händer ju saker. Anhålls någon eller det finns en misstänkt brukar ju det komma fram till media
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in