Citat:
Ursprungligen postat av
Nakkvarr
Det skulle väl kunna motivera att den flyttats därifrån av någon som velat agera ostörd? Hur ser tidslinjen ut för olika möjliga observationer av bilen?
Läste ditt inlägg igen. Lite nogrannare denna gång.
Förstår jag dig rätt nu? Du tänker så här: Busschaufför på 401, med slutstation Flatenbadet, ser skåpbil på parkering vid badet med motorn på tomgång, skåpbilens förare uppmärksammar att denne är iaktagen av busschaufför och beslutar att köra vidare. Skåpbilen förare kör vidare på den gamla vägen förbi campingen, fortsätter tills denne kommer fram till det mer ostörda Örnboet (omedveten om att det nu ligger ännu en endhållplats inom gångavstånd, fast från andra hållet).
Nu undrar du om det finns en tidsangivelse på när busschauffören enl utsaga såg bilen stå på tomgång?
Lite snabbt drar jag mig till minnes att det var tidigare än vid anträffandet. Men hur mkt tidigare minns jag inte. Det står ngn stanns i de första tjoget sidor om jag inte missminner mig. Jag kan ögna igenom dem. Klockan är förvisso mkt så kanske faktist somnar lol.
Möjligtvis nån mer som kan kolla?
Edit: Verkar istället som det möjligtvis skribenten Quarell som fått fel koordinater gällande fp. Om så är fallet så är ovanstående oväsentligt.