2019-01-23, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Det är så en nedstängning startar; senaten godkänner ingen budget. Ingen aning varför du ställer frågan när jag har argumenterat för att trumpadministrationen gjort detta medvetet.

Därför att du verkar lite förvirrad. Att Republikanerna har majoritet betyder inte ett skit. Majoriteten är inte tillräckligt stor för att få igenom en budget Dems motsätter sig. Inte ens om Trump lyckas få alla Republikaner att rösta på sitt förslag vilket är långt ifrån säkert.

Att de medvetet la fram en budget de visste skulle falla skulle ju passa in i Trumps irrationella beteende.
Du har fortfarande inte förklarat varför och vad Trump har att vinna på denna nedstängning. Läser du nyheter? Denna nedstängning är katastrofal för Trump vilket hans rådgivare varnade honom för och han själv börjat inse.
Senast redigerad av Alpoxen 2019-01-23 kl. 17:58.
Citera
2019-01-23, 18:06
Medlem
Citat:
Federation of American Scientists har via en FOIA fått ut information från DIA gällande hemliga forskningsprojekt inom teknologier som på forumet endast får diskuteras inom konspirationsforumet. Dokumenten som DIA släppt innehåller 38 forskningsprojekt involverande wormholes (resor i tid och rum), stargates (resor i rum), osynlighetsteknologi, antigravitation, fri energi från vakuum (vilket är nollpunktsenergi, min anmärkning), warp drive mm.

Ni som följt tråden känner till min teori till varför trumpadministrationen skapade Space Force och att både Q och Trump har nämnt att teknologi som hålls hemlig för allmänheten kommer att offentliggöras.

Dokumentet från DIA med lista över dom 38 forskningsprojekten finns här: https://fas.org/irp/dia/aatip-list.pdf

Vilka av dessa 38 forskningsprojekt är hemliga menar du? Om allmänheten är intresserad kan de, enligt freedom of information act, läsa vad dessa går ut på vilket din länk visar.
Citera
2019-01-23, 18:08
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Därför att du verkar lite förvirrad. Att Republikanerna har majoritet betyder inte ett skit. Majoriteten är inte tillräckligt stor för att få igenom en budget Dems motsätter sig. Inte ens om Trump lyckas få alla Republikaner att rösta på sitt förslag vilket är långt ifrån säkert.
Om någon är förvirrad är det du.

Jag har argumenterat för att Republikanerna har majoritet vilket dom använder för att förhindra att en budget godkänns, eftersom trumpadministrationen inte vill få igenom en budget. Målet är inte att finansiera muren (för den är redan finansierad i försvarsbudgeten) eller att över huvud taget få igenom en ny budget, utan att stänga ner statsfunktioner och låta dom förbli nedstängda så länge det anses vara nödvändigt. Eftersom Demokraterna aldrig kommer att gå med på finansiering av en mur, används muren som medel för att uppnå detta mål.

Med andra ord gör republikanernas röstläge i senaten all skillnad i världen.
Citera
2019-01-23, 18:21
Medlem
Citat:
Om någon är förvirrad är det du.

Jag har argumenterat för att Republikanerna har majoritet vilket dom använder för att förhindra att en budget godkänns, eftersom trumpadministrationen inte vill få igenom en budget. Målet är inte att finansiera muren (för den är redan finansierad i försvarsbudgeten) eller att över huvud taget få igenom en ny budget, utan att stänga ner statsfunktioner och låta dom förbli nedstängda så länge det anses vara nödvändigt. Eftersom Demokraterna aldrig kommer att gå med på finansiering av en mur, används muren som medel för att uppnå detta mål.

Med andra ord gör republikanernas röstläge i senaten all skillnad i världen.

Republikanerna använder sina senatorer för att rösta ner sin egen budget alltså. Briljant plan. Trump fick med sig tre stycken. De 50 republikanerna som röstade för budgeten är således förrädare. Jag förstår inte syftet med ditt trollande. Vad är det du försöker uppnå?

Du har fortfarande inte förklarat vad syftet skulle vara med att låta (delar av) de regeringsanställda arbeta utan lön och andra stanna hemma. Om muren redan är finansierad, när är den klar? Varför har inget hänt?

Kongressen kan för övrigt stoppa Trump från att använda militären, både deras personal och deras budget, till murbygget vilket de säkerligen skulle göra vilket du kan läsa här.
https://taskandpurpose.com/democrat-says-military-not-build-border-wall

Var är checken från Mexiko?
Senast redigerad av Alpoxen 2019-01-23 kl. 18:35.
Citera
2019-01-23, 18:46
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Republikanerna använder sina senatorer för att rösta ner sin egen budget alltså.
Nej. Dom röstar ner Demokraternas budget.

Citat:
De 50 republikanerna som röstade för budgeten är således förrädare.
Vilket budgetförslag syftar du på?

Föregående kongress (115:e) fanns det väldigt många förrädare som till stor del nu har rensats ut.

I föregående kongress hade trumpadministrationen tillräckligt med röster (på papperet) för att få igenom en budget i representanthuset, men inte i senaten. I nuvarande kongress (116:e) har dom inte längre tillräckligt med röster för att få igenom en budget i representanthuset (vilket jag har argumenterat för kan vara en del av planen).

Citat:
Du har fortfarande inte förklarat vad syftet skulle vara med att låta (delar av) de regeringsanställda arbeta utan lön och andra stanna hemma.
Det har jag förklarat, du väljer bara att ignorera det.

Citat:
Om muren redan är finansierad, när är den klar?
Ingen aning.

Citat:
Varför har inget hänt?
Hur många gånger måste jag upprepa samma saker innan du förstår? Muren används som medel för att uppnå strategiska mål. Om muren byggs är detta inte längre möjligt. Det är anledningen till varför muren (officiellt) varken är finansierad eller byggd.
Citera
2019-01-23, 18:57
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pussyking
Han är vinnare redan, då demokraterna så tydligt visat att det inte är förhandlingsbart, gränsen måste vara öppen.
Finns det någon gräns i världen idag mellan 2 länder som är en mur längst med hela gränsen? Möjligen Mellan Nord- och Sydkorea? Någon mer?
Citera
2019-01-23, 19:11
Medlem
Citat:
Nej. Dom röstar ner Demokraternas budget.

Vilket budgetförslag syftar du på?

Föregående kongress (115:e) fanns det väldigt många förrädare som till stor del nu har rensats ut.

I föregående kongress hade trumpadministrationen tillräckligt med röster (på papperet) för att få igenom en budget i representanthuset, men inte i senaten. I nuvarande kongress (116:e) har dom inte längre tillräckligt med röster för att få igenom en budget i representanthuset (vilket jag har argumenterat för kan vara en del av planen).

Det har jag förklarat, du väljer bara att ignorera det.

Ingen aning.

Hur många gånger måste jag upprepa samma saker innan du förstår? Muren används som medel för att uppnå strategiska mål. Om muren byggs är detta inte längre möjligt. Det är anledningen till varför muren (officiellt) varken är finansierad eller byggd.

Demokraternas budget? Vad pratar du om nu? Federala Budgetpropositioner kommer normalt från Vita Huset. Vad du syftar på för budget vete gudarna. I Trumps budgetförslag ingick som bekant pengar till WALL vilket röstades ner som 50 republikanska senatorer röstade för.

Du har fortfarande inte förklarat dom strategiska målen och hur en nedsläckning av delar av statsapparaten skulle hjälpa till att nå dessa mål. Muren är alltså redan finansierad och beslutad men det har missats av inte bara det Demokratiska partiet och New York Times, Washington Post etc. Dessutom har vi lyckliga själar här på FB någon som på något magiskt sätt vet detta och kan informera oss. Fantastiskt, hur kom du över denna information?

Som jag redan förklarat, om Trump skulle försöka använda militärens resurser till WALL , både vad gäller personal och pengar, skulle Kongressen stoppa detta.
Citera
2019-01-23, 23:09
Medlem
nerdnerds avatar
Har tRump och QAnon öht något att göra med varandra? Iaf har tydligen inte Vandersteel det. Möjligen en ickenyhet även för Q-diggare, beroende på vilken ställning hon har i deras internet community.

Artikel:
Team Trump Finally Disavows Pizzagate Theorist Who Boasted of Being on 2020 Board

Utdrag (läs länken för hela artikeln):
At 10:32 p.m. on Tuesday, Mark Serrano, identifying himself as a “Trump Campaign Advisor,” sent a brief statement.

“We formed our advisory board in April of 2017, which now includes 19 tremendous advocates for President Trump,” the statement said. “Ann has not been, nor is she currently on the board.”

[...]

Vandersteel, president of the far-right media outlet YourVoice America, is firmly on the fringe.

She has tweeted that the nonsensical Pizzagate conspiracy theory that Hillary Clinton and other high-ranking Democrats operate a pedophile sex dungeon out of a Washington, D.C. pizzeria is “all true” and “real.” Vandersteel has also promoted debunked 9/11 conspiracy theories, suggesting in January that a bomb brought down the World Trade Center’s Building 7 site. She has championed QAnon, the bizarre conspiracy theory that posits that Trump is engaged in a secret war with a global cabal of Democratic pedophiles. And she has claimed that nearly 80 percent of world leaders are pedophiles.

[...]

The repeated references to board membership drew the attention of some outlets, including Right Wing Watch, when she began making them in mid-December. She made the same claim again this month in an appearance on a YouTube show devoted to analyzing QAnon, saying that she had been “selected” to be a “surrogate for the Trump campaign” and to do “these public television hits every now and then.”
Har någon i trådens Q-expertis någon kommentar? Är det här den sortens avståndstagande från Q som har efterlysts, eller duger det bara om det kommer från The Grand Wizard himself, Donald tRump?
Senast redigerad av nerdnerd 2019-01-23 kl. 23:12.
Citera
2019-01-24, 10:46
Medlem
Fittahoras avatar
Jag skrev om revolutioner som pågår runt om i världen i en tråd som slogs samman med Q-tråden. Bl a tog jag upp situationen i Venezuela där jag påstod att Hugo Chávez avsattes av Deep State i en kupp 2013. Sedan 2013 har Deep States kasperdocka Nicolás Maduro varit president. Maduro avsattes igår genom en folklig revolution.

Donald J. Trump
@realDonaldTrump

The citizens of Venezuela have suffered for too long at the hands of the illegitimate Maduro regime. Today, I have officially recognized the President of the Venezuelan National Assembly, Juan Guaido, as the Interim President of Venezuela.
Vice President Mike Pence
@VP

Today @POTUS announced the U.S. officially recognizes Juan Guaidó as the Interim President of Venezuela. To @JGuaido & the people of Venezuela: America stands with you & we will continue to stand with you until #Libertad is restored!
10:47 - 23 jan. 2019

Källa: https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1088146315979251717
Citera
2019-01-24, 11:00
Medlem
Citat:
Jag skrev om revolutioner som pågår runt om i världen i en tråd som slogs samman med Q-tråden. Bl a tog jag upp situationen i Venezuela där jag påstod att Hugo Chávez avsattes av Deep State i en kupp 2013. Sedan 2013 har Deep States kasperdocka Nicolás Maduro varit president. Maduro avsattes igår genom en folklig revolution.

Donald J. Trump
@realDonaldTrump

The citizens of Venezuela have suffered for too long at the hands of the illegitimate Maduro regime. Today, I have officially recognized the President of the Venezuelan National Assembly, Juan Guaido, as the Interim President of Venezuela.
@VP

Today @POTUS announced the U.S. officially recognizes Juan Guaidó as the Interim President of Venezuela. To @JGuaido & the people of Venezuela: America stands with you & we will continue to stand with you until #Libertad is restored!

När blev Maduro avsatt? Vi har alltså en herre, Guaido, som utropat sig själv till president och är påhejad av Pence. Det betyder inte att Maduro är avsatt. Vad har detta med Q att göra?
Citera
2019-01-24, 11:01
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Donald J. Trump
@realDonaldTrump

@VP

Chavez dog 2013 - det var ingen statskupp då - du måste mena 2002?
Maduro är inte avsatt..
Citera
2019-01-24, 11:10
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Vad har detta med Q att göra?
Trådens huvudämne är inte Q, utan pågående revolutioner i världen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in