2019-01-22, 16:53
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loquo
Alltså vad som helst kan hända, man lämnar inte en bebis ensam ute. En fågel kan till och med börja hacka på bebisen

Alla normala föräldrar lämnar sina barn obevakade vid ett eller flera tillfällen. Det är normalt förstår du.

Jargongen hade varit likadan om det vore en sexåring det handlade om. ”oansvarliga föräldrar som inte har koll på sina barn”

Det handlar om psykologiska faktorer som sannolikhet och människans naiva inställning mot andra medmänniskor. Som förälder är det o m ö j l i g t att ha 100% koll 100% av dygnet
Citera
2019-01-22, 16:53
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Nej. Personen som valde att kidnappa ett barn är en idiot. DÄR ska du lägga skulden.

Båda är IDIOTER! Den ena för ett brott, den andra för oansvarigt beteende som jag hoppas hon straffas för i någon form...
Citera
2019-01-22, 16:54
Avslutad
Är drt någon som vet Nationalitet på den gripna kvinnan ?
Citera
2019-01-22, 16:54
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Båda är IDIOTER! Den ena för ett brott, den andra för oansvarigt beteende som jag hoppas hon straffas för i någon form...

Du menar att alla föräldrar bör straffas?
Citera
2019-01-22, 16:55
Medlem
På 50 och 60-talet försvann bebisar i barnvagnar ofta utanför affärer och varuhus. Dethär är inget nytt och anknyter knappast till nysvenskar. Dock blev en debatt igångsatt och färre barn sattes i barnvagnar utanför butiker och annat. Då tog man också bort de särskilda barnvagnsparkeringarna i entren på varuhus.
Citera
Medlem
Ni som kallar henne idiot för att lämnat barnet utanför dagis i några minuter vet nog inte hur en förskola fungerar,

för det är FLERA BARN per dag som sover ute i sina vagnar under "sovtimmen"
Citera
Medlem
Citat:

Att ens 6 månaders bebis varit försvunnen i över 2 timmar är straff nog. Om du inte kan sätta dig in i paniken mamman upplevt har du problem. Ditt jävla stolpskott.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiddleback
Nationalitet på den gripna kvinnan ?

Hennes identitet är för tråden okänd. Polisen har inte gått ut med något heller, vad jag vet. Får nog vänta till häktningsförhandlingen.
Citera
2019-01-22, 16:56
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:

Kan garantera dig att det är "straff" nog för mamman att ha förlorat sitt barn i över flera timmar och upplevt alla helvetes kval och ångest under ovissheten vad som hänt bebisen. Dessa timmar kändes säkert som månader för henne.
Citera
2019-01-22, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AngelDevil
Vill du inte att dina barn ska ha bälte på sig heller när dom sitter i bilen ? För du litar väl på dig själv och andra bilister?!

Men hur kan du inte förstå? Att barn rövas bort när de sover i sin vagn händer i princip aldrig, det är betydligt vanligare att barn dör i trafikolyckor. Trots det ifrågasätter du nog inte att folk åker bil med sina barn. På samma sätt bör man inte klandra mamman för att lämna barnet ute.
Citera
2019-01-22, 16:57
Medlem
jimmychrists avatar
När jag var liten sov vi ute i vagn på vintern och vi blev alla kidnappade av fåglar hela tiden. Rätt sjukt egentligen när man tänker på det.

Jävla stollar i den här tråden...
Citera
2019-01-22, 16:58
Medlem
Gospel.of.Lukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Hennes identitet är för tråden okänd. Polisen har inte gått ut med något heller, vad jag vet. Får nog vänta till häktningsförhandlingen.
Ungefärlig ålder och kön har de gått ut med, dock ej (precis som du skriver) nationalitet.

Citat:
– En kvinna i 40-årsåldern har gripits misstänkt för människorov, säger Peter Adlersson, polisens presstalesperson.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/barnvagn-med-bebis-forsvunnen-i-goteborg-stor-polisinsats

Citat:
– En kvinna i 40-års åldern har gripits ute vid Bäckebol och är på väg till polisstationen för förhör. Hon är misstänkt för människorov, säger Peter Adlersson.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/barnvagn-med-bebis-forsvunnen-i-goteborg-stor-polisinsats
Senast redigerad av Gospel.of.Luke 2019-01-22 kl. 17:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in