2019-01-25, 22:10
Medlem
Hummm..s avatar
Ja, det är missbruksproblematik i grunden... Det där boendet på Monvägen var inte så lyckat ändå! Har man problem ska man inte hyra in sig hos ”öl-pimplare”.

http://www.gp.se/nyheter/göteborg/misstänkta-kvinnan-förlorade-vårdnaden-om-sina-barn-1.12721176
Citera
2019-01-25, 23:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hummm..
Ja, det är missbruksproblematik i grunden... Det där boendet på Monvägen var inte så lyckat ändå! Har man problem ska man inte hyra in sig hos ”öl-pimplare”.

http://www.gp.se/nyheter/göteborg/misstänkta-kvinnan-förlorade-vårdnaden-om-sina-barn-1.12721176

Det blir nog en annan lägenhet via sociala myndigheter framöver, för henne.
Något måste göras för att få henne i balans igen.

Jag tror ju inte att många människor VILL se någon lida.
Senast redigerad av Fiddleback 2019-01-25 kl. 23:42.
Citera
2019-01-25, 23:33
Medlem
GNOMDSs avatar
Straff för Människorov är fängelse mellan 4 och 18 år eller livstid.
( källa : " https://sv.wikipedia.org/wiki/Människorov " ).

Straff för Olaga frihetsberövande är fängelse mellan 1 och 10 år.Eller om brottet bedöms som ringa böter eller fängelse i högst 2 år.
( källa : " https://sv.wikipedia.org/wiki/Olaga_frihetsberövande " ).

Hon har stulit en barnvagn med en bebis.Ställde vagnen med bebisen i utanför ett köpcentrum i vinterkylan mellan några bilar på en parkeringsplats.Tänk om barnet skulle ha dött av nedkylning ?
Jag anser att hon skall ha ett strängt straff.Att döma av ett gediget brottsregister har hon gjort sig förtjänt av några års fängelse.Allmänheten behöver skyddas från henne.
Citera
2019-01-25, 23:39
Avslutad
Vill inte hålla med om att straffa henne. Hon behöver hjälp, inte fängelse.
Hjälp finns att få.
Senast redigerad av Fiddleback 2019-01-25 kl. 23:59.
Citera
2019-01-25, 23:55
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svennis7254
Jag tror att kvinnans agerande är ett stort Rop på hjälp, hon mår så dåligt, förlorat vårdnaden av sina barn, fastnat i missbruk, alkohol, kriminalitet med mera

Tror att hennes agerande beror på att hon vill komma in på anstalt, få hjälp med avgiftning rätta till sitt liv helt enkelt, hon finner ingen annan utväg

Hon begår då ett harmlöst brott, som detta trots allt ändå är juridiskt, ett brott hon kan leva med i sitt samvete, Att hon skulle sno just detta barnet, vid just detta dagiset tror jag dock är en slump

Tror dock aldrig att hennes avsikt var att skada barnet, detta tror jag inte fanns på hennes radar ö h t

Jag tror att hon är fullt medveten om att barnet ligger i vagnen när hon snor det, hon kanske till och med mött mamman sett mamman komma till dagiset och ställa i från sig vagnen

Det faktum att hon stannar kvar vid Coop och låter sig gripas stärker min teori

Ja hon var påverkad när hon greps, men det finns inget som säger att hon inte tagit dessa droger efter att hon ställt i från sig Vagnen vid Bäckebol

Vet vi att hon var påverkad när barnet stals? hon kanske drabbats av Psykos, där missbruket kanske var en del olyckliga omständigheter ett annat

Jag försvarar inte kvinnans handlande, jag känner henne inte ens

Jag har personer i min närhet som mått så dåligt psykiskt att de bara sett kriminalitet som enda utväg, hamnat på anstalt med mera, allt för att få hjälp då psykvården ej fungerar i dag

Vad det gäller påföljden så max 1 år, om hon inte döms till något annat av kriminalvårdens program Jag tror mig dessutom veta att föräldrarna till barnet inte ens kommer att få Skadestånd, Barnet är inte skadat, familjens lidande kommer nog inte anses av svenska domstolar som så kraftigt så att det skall ge ett skadestånd

Jag blir mörkrädd hur de flesta på Flashback faktiskt gottar sig i att hon är missbrukare, får skylla sig själv med mera,

Hon hade ett ordnat liv tills för några år sedan, Något har hänt då förmodligen,som gjort att hon hamnat där hon är i dag

Jag tycker detta bara är tragiskt

Det spekulerades vilt i går hur hon tagit sig från dagiset till Bäckebol, jag tror att hon åkt bil,

Finns det något som säger att hon inte har körkort, det finns en bil registrerad på adressen där hon bor, och hennes bakgrundsbild på facebook, som hennes barn är med på är tagit i en bil

Det går inte att få i en bugaboo i en bil utan att plocka isär den och då märker man direkt att det sover ett barn där.

Jag tror hon promenerade mot kärra centrum men blev stressad av helikoptern och tog helt enkelt bussen till coop bäckebol för att försöka ansluta sig till sina pundarvänner som håller till vid systemet där.
Citera
2019-01-25, 23:58
Medlem
Svennis7254s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GNOMDS
Straff för Människorov är fängelse mellan 4 och 18 år eller livstid.
( källa : " https://sv.wikipedia.org/wiki/Människorov " ).

Straff för Olaga frihetsberövande är fängelse mellan 1 och 10 år.Eller om brottet bedöms som ringa böter eller fängelse i högst 2 år.
( källa : " https://sv.wikipedia.org/wiki/Olaga_frihetsberövande " ).

Hon har stulit en barnvagn med en bebis.Ställde vagnen med bebisen i utanför ett köpcentrum i vinterkylan mellan några bilar på en parkeringsplats.Tänk om barnet skulle ha dött av nedkylning ?
Jag anser att hon skall ha ett strängt straff.Att döma av ett gediget brottsregister har hon gjort sig förtjänt av några års fängelse.Allmänheten behöver skyddas från henne.

Detta kommer att bedömmas som ringa,

Lär Ju inte bli 10 år som de flesta tycks tro, max 2 år, då hon har en villkorlig på sig sedan tidigare
Citera
2019-01-26, 00:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svennis7254
Detta kommer att bedömmas som ringa,

Lär Ju inte bli 10 år som de flesta tycks tro, max 2 år, då hon har en villkorlig på sig sedan tidigare

Halva tiden då (1 år). Ja det kan stämma med en tork.
Hon kan ju dömas till torken , och det är hjälp med att bli drogfri.

Kontraktsvård heter det.
Senast redigerad av Fiddleback 2019-01-26 kl. 00:48.
Citera
2019-01-26, 01:21
Medlem
dunias avatar
Hur i helvete lyckades hon stjäla ett barn ifrån ett dagis?
Citera
2019-01-26, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dunia
Hur i helvete kan du ställa den frågan? Det är ju för fan 77 sidor med inlägg om hur detta gått till?
Citera
2019-01-26, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dunia

Åklagaren hävdar tankekraft, men GW nämner i senaste Brottsjournalen att åklagaren kommer ha svårt att övertyga rätten om den saken.
Citera
2019-01-26, 09:38
Medlem
flashblakks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Den gripna kvinnan ska ha jobbat inom hemtjänsten så någon rumänsk tiggerska är hon inte.

Fy fan stackars gamlingar
Behöva vårdas av pundare
Citera
2019-01-26, 09:46
Medlem
flashblakks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ejets
Jag sitter med i en lokalgrupp på facebook då jag bor i området bortförandet inträffade och där beskriver en mamma med barn på samma dagis att den misstänkta kvinnan är blond vit och i 40års åldern. Vet inte hur man kan bestämma etnicitet med en informationen, men det låter mer som WT än zigenare.

Hoppas oavsett etnicitet att personen får skaka galler ett par år iallafall.

Hon blev väl själv stulen som spädbarn.
Det finns många blonda zigenare, ofta stulna som barn.
Zigenare gillar blonda ungar

https://morninggossip.com/2013/10/could-gipsy-girl-found-in-greece-be-baby-lisa/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in