Ursprungligen postat av
Svennis7254
Jag tror att kvinnans agerande är ett stort Rop på hjälp, hon mår så dåligt, förlorat vårdnaden av sina barn, fastnat i missbruk, alkohol, kriminalitet med mera
Tror att hennes agerande beror på att hon vill komma in på anstalt, få hjälp med avgiftning rätta till sitt liv helt enkelt, hon finner ingen annan utväg
Hon begår då ett harmlöst brott, som detta trots allt ändå är juridiskt, ett brott hon kan leva med i sitt samvete, Att hon skulle sno just detta barnet, vid just detta dagiset tror jag dock är en slump
Tror dock aldrig att hennes avsikt var att skada barnet, detta tror jag inte fanns på hennes radar ö h t
Jag tror att hon är fullt medveten om att barnet ligger i vagnen när hon snor det, hon kanske till och med mött mamman sett mamman komma till dagiset och ställa i från sig vagnen
Det faktum att hon stannar kvar vid Coop och låter sig gripas stärker min teori
Ja hon var påverkad när hon greps, men det finns inget som säger att hon inte tagit dessa droger efter att hon ställt i från sig Vagnen vid Bäckebol
Vet vi att hon var påverkad när barnet stals? hon kanske drabbats av Psykos, där missbruket kanske var en del olyckliga omständigheter ett annat
Jag försvarar inte kvinnans handlande, jag känner henne inte ens
Jag har personer i min närhet som mått så dåligt psykiskt att de bara sett kriminalitet som enda utväg, hamnat på anstalt med mera, allt för att få hjälp då psykvården ej fungerar i dag
Vad det gäller påföljden så max 1 år, om hon inte döms till något annat av kriminalvårdens program Jag tror mig dessutom veta att föräldrarna till barnet inte ens kommer att få Skadestånd, Barnet är inte skadat, familjens lidande kommer nog inte anses av svenska domstolar som så kraftigt så att det skall ge ett skadestånd
Jag blir mörkrädd hur de flesta på Flashback faktiskt gottar sig i att hon är missbrukare, får skylla sig själv med mera,
Hon hade ett ordnat liv tills för några år sedan, Något har hänt då förmodligen,som gjort att hon hamnat där hon är i dag
Jag tycker detta bara är tragiskt
Det spekulerades vilt i går hur hon tagit sig från dagiset till Bäckebol, jag tror att hon åkt bil,
Finns det något som säger att hon inte har körkort, det finns en bil registrerad på adressen där hon bor, och hennes bakgrundsbild på facebook, som hennes barn är med på är tagit i en bil