2019-01-22, 16:58
Medlem
AngelDevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Båda är IDIOTER! Den ena för ett brott, den andra för oansvarigt beteende som jag hoppas hon straffas för i någon form...

Kvinnan med det oansvariga beteendet fick tillräckligt med straff iom skräcken och chocken som med största sannolikhet infann sig hos henne.

Glad att det slutade lyckligt ialf!
Citera
Medlem
Apropå en del inlägg här. Gerrebacka hör förvisso till Göteborgs stad, men ligger norr om själva staden, nästan halvvägs till Kungälv, och består rätt mycket av radhus, bostadsrätter och villor. Att mamman lämnade sitt barn sovandes i barnvagnen i detta lugna område medan hon hämtade sitt andra barn några minuter tycker jag inte ska läggas henne till last.
Att ta sig från Gerrebacka till Bäckebol till fots på tre timmar är inga problem. Men det är verkligen ingen rolig promenad, smala vägar och mycket biltrafik på eftermiddagen. Troligen har kvinnan haft tillgång till eget fordon eller tagit bussen.
Självklart är det något fel på barnanapparen, det säger sig självt. Skönt i alla fall att barnet hittades relativt snabbt hur som helst. Oskatt dessutom så vitt jag vet.
Citera
Medlem
JustZlatans avatar
Kan slå vad om att det är en zigenarkvinna som tog barnet. Får se om mina fördomar stämmer, om nu polisen kommer gå ut med namnet.
Citera
2019-01-22, 17:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Appelskrutten123
Faktiskt normalt om det rör sig om så kort tid.

Tycker det låter högst onormalt
Citera
2019-01-22, 17:01
Medlem
Danne90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loquo
Haha, bara för att det inte är fritt fram att kidnappa ett barn så kan man lämna en bebis ensam ute?!
Det är som att säga att flickor har sig själva att skylla om de blir våldtagna när de klär sig utmanande.
Sjukt!
Citera
Medlem
Gissar på att gm antingen är en zigenare som ville åt vagnen men lämnade vagnen vid närmaste ställe när hon insåg att det var ett barn eller en psyksjuk svensk kvinna som är i någon form av psykos.
Kjolen talar för zigenare.
Citera
Medlem
Svensk kvinna! vit! Gripen! Bra!!
Citera
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Kan garantera dig att det är "straff" nog för mamman att ha förlorat sitt barn i över flera timmar och upplevt alla helvetes kval och ångest under ovissheten vad som hänt bebisen. Dessa timmar kändes säkert som månader för henne.

Förstår verkligen att Sverige ser ut som det gör när jag läser kommentarer i slika trådar. Ni lägger allt ansvar på GM, vilken självklart har det yttersta ansvaret för brottet, men vem har sett till att det kunnat ske? I HBTQ-Sverige så är det fria boliner för här händer ju inget stort. Inga mord, kidnappningar, terrorbrott, våldtäkter, överfall, kidnappningar, hedersmord eller någonting alls - så jag förstår hur ni resonerar... Mamman har ordnat sitt egna lidande som kunnat kostat den lilla flickans liv - skall hon verkligen inte klandras alls?!
Citera
Medlem
Kvinnan som var misstänkt (axel långt blond hår) hittades på coop bäckebol enligt de jag hört
Citera
2019-01-22, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
På 50 och 60-talet försvann bebisar i barnvagnar ofta utanför affärer och varuhus. Dethär är inget nytt och anknyter knappast till nysvenskar. Dock blev en debatt igångsatt och färre barn sattes i barnvagnar utanför butiker och annat. Då tog man också bort de särskilda barnvagnsparkeringarna i entren på varuhus.
Lägg gärna upp en källa för ditt påstående, jag tror inte att det stämmer.

Angående att lämna sovande barn utomhus så är förskolor alltid inhägnade och de som rör sig på innergården är föräldrar, barn och personal + att det tar kanske 5 minuter så är man ute igen.

Edit:
Är det den här det gäller?

https://goteborg.se/wps/portal/enhetskatalogen/!ut/p/z1/hU67boMwFP0WBpYO3OuYgNXNZCCBSGmURICXCIghlsJDxgUlX1 9Qlw6teqbzlA4ISEG0-ajq3KiuzR-zzoR3_SDRkQWE4yEkDHdn 9Li7jUl4opD8VxBzjH-AI2Tz3r-6qxBJ5JKYeYGPfB9vqBf7l-CyhhMIEOoGGSVIFz5IPapSmmcvIXtbnFHJaaERiPrRFd-3eVtQ VoPQspJaaudTz_bdmH54t9HGaZqcQrW1U3aNjb8N7t1gIP3Zg7 5JX2dZvKomYQO3rC9r8J_w/dz/d5/L2dBISEvZ0FBIS9nQSEh/
Jag har dock inte läst artiklarna men normalt så hade man lämnat barnvagnen utanför entren om barnet sover, vilket då betyder att kvinnan måste ha engagerat sig och gått en bra bit in på området för att ta den.

Det ligger fan en till jämte
https://goteborg.se/wps/portal/enhetssida/friarelyckan-55-forskola/var-forskola/!ut/p/z1/04_Sj9CPykssy0xPLMnMz0vMAfIjo8ziTYzcDQy9TAy93f0D3A wcXc19vc29gzxDjMz0wwkpiAJKG-AAjgb6XvpR6Tn5SRCrHPOS jC3S9aOKUtNSi1KL9EqLgMIZJSUFxVaqBqoG5eXleun5-ek5qXrJ-bmqBti0ZOQXl-hHoKrUL8iNqPJJDXcEAPJPrVk!/dz/d5/L2dBISEvZ0FBIS9nQSEh/
Senast redigerad av dowhatisay 2019-01-22 kl. 17:12.
Citera
Medlem
RedXs avatar
Att barnet lämnats utomhus i barnvagnen är ju inget konstigt i sig. Frågan är väl på vilken plats det lämnades. Det är ju exempelvis en jävla skillnad mellan att lämna barnvagnen utomhus på en inhängnad förskolegård jämfört med att lämna det ute på trottoaren.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiddleback
Är drt någon som vet Nationalitet på den gripna kvinnan ?

Ingen sådan info verkar ha läckt ut. Dock "ljushårig" enligt vittne, men det säger ju inte jättemycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in