2019-01-22, 16:26
Medlem
Dimaks avatar
Varför finns det ingen bild ute än i media?
Citera
Medlem
Catings avatar
Återfunnen välbehållen enligt expressens live
Citera
Medlem
Kalle-Swartss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kompjuter
Hur fan kan man lämna barnvagnen utan uppsyn 5-10 min (enligt Aftonbladet)?
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/qnoKmw/sexmanaders-flicka-i-barnvagn-forsvunnen-fran-forskola

Sniff sniff......det luktar blattemorsa lång väg!

Nog för att jag har fruktansvärt lågt förtroende för diverse brunfolk så tror jag i det här fallet att det är svårt att avgöra om modern är exotisk.

Har du en unge som sover i vagnen, så låter du den sova. Så har det nog varit i alla tider. Tråkigt att samhällsförfallet nått dessa nivåer dock.

Men jag tror och hoppas på stöld + kidnappning av misstag.
Citera
Medlem
Skid-masks avatar
Återfunnen nu enligt gp.se. Ingen gripen
Citera
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robert-Haschberg
Flickan ska vara återfunnen och välbehållen.

Hos en släkting kan tro.
Citera
2019-01-22, 16:27
Medlem
Vad blir det för paragraf den misstänkta kvinnan kommer åtalas enligt om bebisen återfinns oskadad? Barnarov?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Det är väl bra i ett sådant område? På häst kan du ju söka av gång och cykelvägar och annan terräng snabbare. Tror dock inte flickan är kvar i området efter mer än 2 timmar.

Jag tror att barnet befinner sig i en bostad i närheten. Det är jag ganska säker på.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AngelDevil
Vem lämnar sin bebis helt själv i barnvagnen i 10 min i dagens samhälle ? Har man inte märkt än att vissa människor snor allt dom kan komma över och är beredda på att skjuta människor på öppen gatan.

Jag skulle fatta misstankar för mamman och pappan eller deras släktingen för det här låter för naivt. Antar att dom förbereder papperna för husrannsakan och om polisen inte hittat flickan ikväll eller inatt så lär dom gå in tidigt imorgon i parets bostad ?!

Inget konstigt med det. Hade själv min äldsta på förskolavdelning som inte låg på markplan. Om den minsta sov vid hämtning eller lämning så lämnade jag henne sovandes på innergård utanför förskolan. Många andra föräldrar gjorde samma sak.
Senast redigerad av ekonomi3 2019-01-22 kl. 16:31.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loquo
Samma här, jag lämnar inte ens hunden ensam utanför en affär eller dylikt. Jag har själv sett när barn(invandrare) kastat sten på en liten hund så den inte kunde gå sedan

Hjälpte du inte den stackars hunden?

Klart man inte lämnar barn själva år 2019 men hänt är hänt och det viktigaste är att hitta bebisen och inte kasta skit.
Citera
2019-01-22, 16:28
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Var har du läst att hon är kidnappad och var har du läst signalement??

Polisen har ett signalement men man kontrollerar givetvis att det rör sig om GM och inte mamman. Men den som observerade det har sett mamman vid flera tillfällen, men GM var totalt okänd för henne i området. Man kommer nog att släppa en fantombild senare ikväll.
Citera
Medlem
Flickan är återfunnen 6km bort.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Inte klokt att man väntar 30 minuter med att ringa polisen. Det gör man direkt då sannolikheten att GM fortfarande är i närområdet med barnvagnen är större.

Får dålig känsla av det här. Har någon sett mamman lämna vagnen utanför förskolan? Hon kanske aldrig ens gjorde det.

Så som polisen sa så kollades först om vagnen flyttats av någon, koll med andra avdelningar (pedagog som ställt vagnen etc). Tanken att någon tagit ungen känns säkert obefintlig i början, detta är ju väldigt ovanligt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in