2019-01-22, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Har detta hänt, eller inte? Har jag drömt eller sker inte slikt som detta fall? Vad är det ni inte förstår - när man ger fasiken i sunt förnuft och chansar så sker ting...

Barn dör i bilolyckor. Är det också din åsikt att man aldrig bör åka bil med barn?
Citera
2019-01-22, 16:43
Medlem
Trollsvanss avatar
Det första jag tänkte när jag hörde att det var en buggaboo dubbelvagn var att någon gått förbi tänkt stjäla barnvagnen och absolut inte haft tanken att det kan ligga en bebis i den.

Tillfället gör tjuven som man säger.
Det är inte normalt att lämna sin sex månader gamla bebis ensam i en vagn enligt mig och antagligen inte för tjuven heller...
Denne fick väl panik när insikten om situationen stod klar.
Så hen ställde vagnen där den hittades och personen tog sig från platsen.
Citera
2019-01-22, 16:44
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Det är ju du som inte förstår. Självklart försvarar man mamman, det är aldrig okej att kidnappa någons barn. Det är ju du som är dum i huvudet.
Det är för jävla synd att man inte ska kunna lämna sitt barn i 5 minuter, där har du problemet.

Ja, det är ett problem, men alla vet om att det inte går att lita på att folk inte tar tillfället i akt - varför chansa?! De som tycker detta är ok och tar mamman i försvar är idioter, så enkelt är det - IDIOTER! Utan dessa idioter så skulle vi slippa läsa slika historier...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
"Polisen går också igenom övervakningskameror i området.
– Det finns många kameror där, det är ett gediget arbete."

De måste mena området runtomkring Kärra Centrum. För i Gerrebacka lär det inte finnas många övervakningskameror alls.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
6 km är väl inget? På nån timme.

För barn är det långt speciellt dragandes på en stor vagn. Att ingen skulle se en unge med barnvagn är inte heller troligt.

Nu verkar det ju dessutom vara en kvinna i 40års åldern.
Citera
Medlem
Skid-masks avatar
Barn och barnvagn hittad vid coop bäckebol 6km från förskolan. Någon tillkallade väktare. Försvann 13:30 och hittades 16:20
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Bebis och vagn hittad utanför Coop 6 km bort.

Ja vid parkeringsplatsen, men i direktsändning på expressen säger en fotograf för GT som befinner sig i vid parkeringsplatsen i Bäckebol att polisen ser ut att arrestera en person på platsen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Men vad i helvete är det ni som försvarar mamman inte förstår?! Vaddå "rädsla" för vart samhället är "på väg" - vi lever redan i ett perverterat och farligt samhälle där mängder med ting kan hända ett spädbarn som lämnats vind för våg i kanske tio minuter - är inte detta fall ett bevis på detta? Vad förtäljer detta fall dig? Skulle du fortsätta lämna ditt spädbarn ensamt på samma sätt efter att ha läst om detta?

Är man förälder idag så är man inte trygg förrän barnet fyllt 25. Med facit i hand så kan man onekligen inte det. Förskolorna kommer inte heller kunna ha sina uppradade barnvagnar uppställda vid sov stunder. Man kan i stort sätt snart inte göra någonting.
Citera
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekonomi3
Barn dör i bilolyckor. Är det också din åsikt att man aldrig bör åka bil med barn?

Var detta en olycka man inte kunde undvika, menar du?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Swarts
Nog för att jag har fruktansvärt lågt förtroende för diverse brunfolk så tror jag i det här fallet att det är svårt att avgöra om modern är exotisk.

Har du en unge som sover i vagnen, så låter du den sova. Så har det nog varit i alla tider. Tråkigt att samhällsförfallet nått dessa nivåer dock.

Men jag tror och hoppas på stöld + kidnappning av misstag.

Gjorde det en gång, bodde tre trappor utan hiss, lät barnet sova i vagnen på innergården. Blev uppmärksammad på det olämpliga av granne - gjorde aldrig om det. Det är trettiofem år sedan.
Citera
2019-01-22, 16:45
Medlem
AngelDevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekonomi3

Vill du inte att dina barn ska ha bälte på sig heller när dom sitter i bilen ? För du litar väl på dig själv och andra bilister?!
Citera
2019-01-22, 16:45
Medlem
Robert-Haschbergs avatar
Aftonbladet:

Citat:
Det finns uppgifter om att en kvinna i 40-årsåldern med axellångt hår ställt vagnen på Coop-parkeringen, uppger källor för Aftonbladet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in