Citat:
Det sags ju att det var Ferguson sjalv som valde ut David Moyes som sin eftertradare.. och vi minns ju alla hur det slutade. Problemet med Man Utd enligt mig ar att de ar lite for nostalgiska och blickar bakat istallet framat.. och det verkar atminstonde som att gode gamla Fergie har mkt att saga bakom kulisserna.. kolla pa Arsenal, nar det blev klart att de skulle ge Wenger kicken efter forra arets sasong, sa blev styrelsen overens om att klubbens nya manager skulle ha en helt annan personlighet och ett annat satt att spela fotboll pa an vad Wenger har/gjorde, och Wenger hade ingenting overhuvudtaget att saga i vem som skulle ta over efter honom som ny manager for Arsenal. Och det sags att Luis Enrique och/eller Thomas Tuchel var styrelsens favoriter att ta over efter Wenger.. men att de bada kravde for hog lon och darfor sa gick istallet Arsenal for det tredje alternativet som var Emery. Jag tycker att det ar dax att Man Utd lagger eran med Ferguson bakom sig och tanker framat istallet for bakat.
Moyes gjorde ett misstag när han anställdes. Han sparkade tränarna som Ferguson hade och tog in egna. Att sparka Phelan var det absolut värsta beslutet han kunde ha gjort och det var helt emot vad Ferguson rekommenderade. Det var det beslutet som gjorde att resultaten blev sämre och att det till slut blev ohållbart att ha honom kvar. Hade han lyssnat på Ferguson så hade det kunnat sluta annorlunda för honom.
Citat:
Det fanns inte många bättre kandidater än Solskjaer. United behövde få tillbaka sin identitet och nu hade man en säsong som i stort sett redan var över och en topp 4 plats hade bara varit en bonus. Istället så fick man en tränare som är ödmjuk och vet precis hur klubben ska vara. Solskjaer är ansiktet utåt just nu, men det mesta taktiska kommer från Phelan. Det finns en anledning till att uttrycket "I'm Phelan fine" är populärt bland fansen nu. Jag fattar helt enkelt inte varfor en klubb som United gick for Ole-Gunnar Solskjaer som manager for resten av sasongen nar det fanns klart battre kandidater som var lediga, visst Man Utd har gjort det bra sahar langt under Solskjaer, fast det enda bra laget som de har mott sahar langt ar ju Tottenham och i andra halvan av den matchen sa blev ju United overkorda av Spurs, men bra malvaktsspel fran De Gea och usla avslut fran Tottenham spelarna raddade United fran en klar forlust. Annars sa ar jag inte sa imponerad av Solskjaer´s taktik.. han ger stora ytor till motstandarlaget pa mittfaltet och forsvarsspelet till United under Solskjaer ar som en berg och dalbana.. det verkar aven som att Solskjaer inte har nagon plan B, utan han kor samma taktik genom hela matchen, och jag tycker att han verkar vara en dalig matchcoach. Jag vet att Ole anses som en legendar i Man Utd efter malet i CL finalen i 99.. men vad har Solskjaer for nagra meriter som tillsager att han ar en bra tranare? hans tid som manager for Cardiff var ju som kant inte ngn succe direkt. Man kan undra sig vad ledningen i Man Utd tanker nar de valjer nostalgi istallet for meriter.. aven om det bara ar for en kort period.
När det gäller matchen mot Tottenham så hade Tottenham väldigt övertag på slutet av matchen, men innan dess så hade United kunnat leda med 3 eller 4 mål. Ett par väldigt fina räddning från Lloris höll Tottenham kvar i matchen och efter det så var det De Gea som glänste. Tottenham hade inte ett enda skott på mål i första halvleken. United hade totalt 8 skott på mål i den matchen. Så United behöver verkligen inte be om ursäkt för att man tog 3 poäng på Wembley.