2019-01-21, 20:52
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Sambon kanske bett henne hyra eller tvingat henne också
Det är möjligt, och det är säkert en teori som polisens arbetar med.

Jag frågar mig dock, varför och hur?
Citera
2019-01-21, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvrigeIvar
"Bragts om livet" betyder i normalfallet att någon annan har tagit deras liv. Uttrycket du nämner har jag aldrig tidigare varken hört eller läst i samband med självmord. Vad som har hänt i det här specifika fallet har jag förstås ingen som helst aning om.

Håller i stort med dig, men googlar man på det uttryck jag angav: ”bringa sig själv om livet”, så hittar man ändå exempel från kapabla skribenter - journalister och författare. Visst leder uttrycket till mord i första hand, men den som skrev skolans meddelande kan ha tyckt att det var tillräckligt och korrekt för att innefatta båda scenarier.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumanjii
Känns som att en viktig bit i den här historian frånses/glöms bort.

Mamman och barnet var anmälda försvunna, troligen av make/pappa. De hade varit försvunna i 2 dagar (om jag inte minns fel) och det var tyst om detta i media.

Om de bara försvunnit utan vidare spår så som misstanke om psykisk ohälsa, bråk, eller annat uppenbart så borde väl en offentlig efterlysning ha gjorts?

Det får mig att tro på teorin om mord+självmord. Att hon hintat eller skrivit något till sin man och sedan försvunnit. Därav anmälan till polisen.

Fast vad som är ännu konstigare då är ju att inte slå på superstora trumman för barnets skull? Skulle det indikeras psykisk ohälsa hos mitt barns andra förälder och den försvinner med mitt barn skulle jag ropa i alla medier som finns.
Citera
Medlem
- Brottsrubriceringen är oförändrad och förundersökningen fortsätter nu, säger Ola Österling, pressekreterare vid Stockholmspolisen.

Nu inväntar polisen svar på analysen av den tekniska undersökning som genomförts på den plats där bilen med de båda döda hittades. I närtid kommer också en rättsmedicinsk undersökning av kvinnan och barnet att genomföras.

– De finns ingen skäligen misstänkt och vi har ännu inte fått svar på analysen av den tekniska undersökningen, säger Ola Österling

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0Eay5G/fortsatt-utredning-av-misstankt-flatenmord
Citera
2019-01-21, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darkmiss
Fast vad som är ännu konstigare då är ju att inte slå på superstora trumman för barnets skull? Skulle det indikeras psykisk ohälsa hos mitt barns andra förälder och den försvinner med mitt barn skulle jag ropa i alla medier som finns.

Jag tycker också att det är mycket konstigt att hon anmäldes försvunnen på onsdagen men att det inte verkar funnits någon oro för henne och barnet alls. Så då kan man tänka sig att sambon måste haft en förklaring till varför hon var borta.
Citera
2019-01-21, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Jag tycker också att det är mycket konstigt att hon anmäldes försvunnen på onsdagen men att det inte verkar funnits någon oro för henne och barnet alls. Så då kan man tänka sig att sambon måste haft en förklaring till varför hon var borta.

Ja, jag är helt med dig i tanken där. Väldigt skumt är det. Också skumt att tidningarna skriver så pass lite. Så det måste ju finnas någon viktig pusselbit som vi inte har.
Citera
2019-01-21, 21:12
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morpheustheonlyone
Du har sett för många actionfilmer!

Va? Jag syftade till ett fall som redan har skett i Sverige(bråk vid parkeringsficka varav slutade med mord) och sen lekte jag med tanken om att någon har kört på dem. Låter inte som en speciellt spännande actionrulle.

Men kör du på din teori du där en mamma hyr en väldigt stor skåpbil för att mörda sitt barn och ta livet av sig själv.
Citera
2019-01-21, 21:13
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Vad vet vi hittills?
Stämmer detta?
*Hon sjukanmäls på Måndagen från jobbet.
*Hon anmäls försvunnen på Onsdag.
*Hon och hennes barn barn hittas döda i en hyrbil från Circle-K vid badet i Tyresö.

Funderingar.
Vem sjukanmälde henne?
Om barnet gick på förskola, var det närvarande på Måndagen?
Vem anmälde henne försvunnen?
Vem hyrde bilen?

Bra uppspaltning. Om vi antar att sjukanmälan var falsk, vad säger det oss? Intressant är förstås att veta vem som gjorde sjukanmälan. Kanske mailades den in? Själv får jag inte ihop teorin med att mamman skulle begått något slags utvidgat självmord i en hyrd skåpbil modell flyttbuss bara så där.
Varför hyr man en flyttbuss/skåpbil? Jo, för att man vill flytta saker. (Likbilar finns sällan för uthyrning på Circle K).

Någon (maken?) har ihjäl mamman och barnet under föregående helg. Sjukanmäler henne på måndagen. På onsdagen börjar han inse att han har ett problem. Han har två döda kroppar som han måste göra sig av med. Han hyr därför en skåpbil. I skydd av mörkret lyckas han bära ut de två döda kroppparna var för sig, efter han lindat in dem i mattor. Han lyfter in dem i skåpbilen. Planen är att gräva ned dem eller dumpa den i något skogsområde, kanske försöka få det att se ut som de blivit nedslagna och dödade i skogen. Därför barnvagn var med? (stod något om barnvagn i tråden). Väl på plats orkar han inte genomföra planen. Han spyr och mår illa och klarar inte med det hela psykiskt. Han slår igen bakdörrarna på bilen och lämnar den på Flatenbadets parkering utan någon vidare plan. Kanske tar han ett flygplan utomlands. Polisen vet kanske mer än vad de vill gå ut med? Därav uttalandet att de "inte har någon misstänkt". Jag vet inte.
Citera
2019-01-21, 21:19
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Bra uppspaltning. Om vi antar att sjukanmälan var falsk, vad säger det oss? Intressant är förstås att veta vem som gjorde sjukanmälan. Kanske mailades den in? Själv får jag inte ihop teorin med att mamman skulle begått något slags utvidgat självmord i en hyrd skåpbil modell flyttbuss bara så där.
Varför hyr man en flyttbuss/skåpbil? Jo, för att man vill flytta saker. (Likbilar finns sällan för uthyrning på Circle K).

Någon (maken?) har ihjäl mamman och barnet under föregående helg. Sjukanmäler henne på måndagen. På onsdagen börjar han inse att han har ett problem. Han har två döda kroppar som han måste göra sig av med. Han hyr därför en skåpbil. I skydd av mörkret lyckas han bära ut de två döda kroppparna var för sig, efter han lindat in dem i mattor. Han lyfter in dem i skåpbilen. Planen är att gräva ned dem eller dumpa den i något skogsområde, kanske försöka få det att se ut som de blivit nedslagna och dödade i skogen. Därför barnvagn var med? (stod något om barnvagn i tråden). Väl på plats orkar han inte genomföra planen. Han spyr och mår illa och klarar inte med det hela psykiskt. Han slår igen bakdörrarna på bilen och lämnar den på Flatenbadets parkering utan någon vidare plan. Kanske tar han ett flygplan utomlands. Polisen vet kanske mer än vad de vill gå ut med? Därav uttalandet att de "inte har någon misstänkt". Jag vet inte.

Det kan vara att de inte fått tag på sambon och väntar på vissa analyssvar innan de går ut med ev misstänkt gärningsman. Om man inte fått tag i honom så kan han också både vara ett potentiellt offer eller gärningsman.
Citera
2019-01-21, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Va? Jag syftade till ett fall som redan har skett i Sverige(bråk vid parkeringsficka varav slutade med mord) och sen lekte jag med tanken om att någon har kört på dem. Låter inte som en speciellt spännande actionrulle.

Men kör du på din teori du där en mamma hyr en väldigt stor skåpbil för att mörda sitt barn och ta livet av sig själv.

Vad du/ni hakar upp dig på bilmodell. Skulle jag begå självmord så skulle jag strunta i vilken bil jag erbjöds och fanns det bara skåpbilar kvar så skulle jag hyra en sådan. Finns inget som säger att den teorin är orimligare än att någon hyr en skåpbil och fraktar bort lik i den. Det sistnämnda kräver dessutom att man visar leg/körkort, så är maken skyldig lär han hamnat på kameror, kontokortet är registrerat samt ID. Inte så intelligent.
Citera
2019-01-21, 21:23
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN

Kanske, men:
Du kan inte anonymt hyra en bil på Cirkle K.
Om det finns spyor finns det DNA.
Citera
2019-01-21, 21:24
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Vad du/ni hakar upp dig på bilmodell. Skulle jag begå självmord så skulle jag strunta i vilken bil jag erbjöds och fanns det bara skåpbilar kvar så skulle jag hyra en sådan. Finns inget som säger att den teorin är orimligare än att någon hyr en skåpbil och fraktar bort lik i den. Det sistnämnda kräver dessutom att man visar leg/körkort, så är maken skyldig lär han hamnat på kameror, kontokortet är registrerat samt ID. Inte så intelligent.

Jag hakar inte upp mig på något men jag tror det är oerhört ovanligt att någon tar livet av sig i en hyrbil och tar med sig barnet. Om hon var smågalen så känns det inte så troligt att hon går till cirkel k och hyr en bil för att begå självmord. Att gasa ihjäl sig som vissa teorier här brukar oftast ske med slang in i bilen och ofta i nåt garage där avgaserna inte kan försvinna lika snabbt som utomhus
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in