2019-01-21, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Jag kan inte se varför arbetsgivaren skulle få insyn i vad polisen har för teorier. Dom vet väl ungefär det vi vet, förutom eventuella rykten från den närmsta kretsen. Knappast så att polisen beskriver det som ett solklart mordfall till rektorn men behåller locket på till media.
Jag tänker väl att skolan vill gå ut med så korrekt info som möjligt till föräldrarna.... innan rykten börjar gå och barnen blir rädda och oroliga. Med tanke på att polisen redan från början misstänker mord är jag ganska säker på att det är just mord. Vad gäller hyrbilen.... alla verkar va säkra på att hon hyrd den. Det vet vi inte... den kan vara hyrd av någon random långt från fyndplatsen... måste inte vara ett relationsmord... utan tillfälle som uppstod. Sen funderar jag på om de va saknade redan på onsdagen... varför anmäldes det inte förrän på torsdag? Är det inte märkligt... mamna med ett litet barn? Eller är det för att det ska gå 24 timmar? Märkligt är detta....
Citera
2019-01-21, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Jag håller med dig här. Tror inte detta är valt av henne. Det som stör mig är att polisen skriver att de inte har någon misstänkt men de kanske de gör för att hålla GM lugn medan de gör sina undersökningar

Att polisen inte har någon misstänkt betyder väl inte att de tror på självmord. Det kan betyda mord utan att man har en aning om vem som är förövaren och att sambon har vattentätt alibi.
Citera
2019-01-21, 20:31
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LBeria
Att polisen inte har någon misstänkt betyder väl inte att de tror på självmord. Det kan betyda mord utan att man har en aning om vem som är förövaren och att sambon har vattentätt alibi.
Att man har vattentätt alibi behöver inte betyda att man är oskyldig. En man var hos tandläkaren när Susann Sallinen mördades i Handen. Han sitter nu på livstid för anstiftan till mord.
Citera
2019-01-21, 20:31
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patricia84
Tycker inte det verkar sannolikt för en kvinna i den åldern med en utåt sett ordnad livssituation. Om hon hade mått dåligt borde hennes sambo, utbildad socionom och med jobb i psykiatrin, dessutom ringt upp Missing people och dragit igång ett sök direkt när de försvann. Att det inte gjordes får mig att mistänka att hon inte alls valt detta för sig och sitt barn.
Det är väl inte heller sannolikt för en kvinna i den åldern med en utåt sett ordnad livssituation att bli mördad tillsammans med sitt barn, och placerad i en hyrd skåpbil på en öde bilparkering. Rör det sig om ett utvidgat självmord så ligger stor psykisk ohälsa bakom. Och då är det svårt för oss utomstående att prata om sannolikheter.
Citera
2019-01-21, 20:32
Medlem
Citat:

Ja men det är så sjukt orimligt att en utomstående mördar en kvinna och ett litet barn, lämnar dem bak i en skåpbil. Det händer inte om man tittar till statistiken. Det skulle ju varit om sambon hyrt en hitman. Men hur ska han ha ett alibi som är ganska långt i tidsspann?
Hon anmäldes sjuk måndag, försvunnen onsdag, hittades död fredag.
Blir galen
Citera
2019-01-21, 20:35
Medlem
2big4yous avatar
Vad vet vi hittills?
Stämmer detta?
*Hon sjukanmäls på Måndagen från jobbet.
*Hon anmäls försvunnen på Onsdag.
*Hon och hennes barn barn hittas döda i en hyrbil från Circle-K vid badet i Tyresö.

Funderingar.
Vem sjukanmälde henne?
Om barnet gick på förskola, var det närvarande på Måndagen?
Vem anmälde henne försvunnen?
Vem hyrde bilen?
Citera
2019-01-21, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Som andra redan påpekat är ju detta en under omständigheterna oerhört märklig formulering! Varför denna antydan om (dubbel)mord/dråp? Är det bara en övertolkning av det faktum att polisen utreder fallet så (vilket givetvis är riktigt, tills motsatsen bevisats!), har skolan fått någon information från polisen som ej gått ut till allmänheten (utom offrens identitet), eller vill man medvetet avleda eventuella självmordsmisstankar?
Har lärarens kolleger lagt märke till något särskilt de senaste veckorna? Tecken på oro eller depression? Sjukskrivning?

Fast skolans formulering ”bragts om livet” kan mycket väl innebära att modern begått självmord. Att ”bringa sig själv om livet” är ett uttryck som används av och till.
Citera
2019-01-21, 20:39
Medlem
Maloms avatar
Eftersom det krävs legitimation samt ett kreditkort, där ett belopp ekvivalent med självrisken reserveras, för att hyra ett fordon på Circle K får vi slutsatsen:

1. Fordonet hyrdes av kvinnan.
2, Fordonet är stulet.

Hade någon annan hyrt fordonet, hade denne nu varit gripen/anhållen alt. anhållen i sin frånvaro.

1. Fordonet kan vara hyrt av kvinnan för t.ex. flytt. (dock lite tidigt, vanligtvis sker en flytt vid månadsskiftet).

2. Fordonet kan vara stulet.
Jag har ingen kunskap om hur lätt/svårt det är att stjäla en nyare MB Sprinter, men jag tror att det krävs mer talang än vad en amatör besitter.
Ponera då att vi har en GM. En GM som inte är amatör, åtminstone vad gäller bilstöld, så har jag en känsla av att denne borde ha lyckats bättre.
Det enklaste hade varit att dumpa kropparna på någon lämplig plats och sedan göra sig av med fordonet på lämpligt sätt (vanligtvis brand för att dölja ev. spår).
Alternativt, sätta eld på fordonet med kropparna kvar.
Citera
2019-01-21, 20:40
Medlem
Att ingen misstänkt finns än är inte konstigt. De vet inte när de mördades. Ponera att det skedde redan på måndagen... eller på helgen.... hur sjukanmäler man? Vissa arbetsplater tar emot sjukanmälan via datorn. Sambon kan ha anmält henne sjuk via datorn på måndag gått till jobbet som vanligt... sen anmält dem försvunna på torsdagen.... vem vet hur länge de varit döda.
Citera
2019-01-21, 20:41
Medlem
sajebiss avatar
Något spännande har polisen hittat framför bilen i alla fall.....

https://www.viityreso.se/files/img/artikel500/polisen-flaten-3.jpeg

https://www.viityreso.se/files/img/artikel500/polisen-flaten-2.jpeg
Citera
2019-01-21, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Eftersom det krävs legitimation samt ett kreditkort, där ett belopp ekvivalent med självrisken reserveras, för att hyra ett fordon på Circle K får vi slutsatsen:

1. Fordonet hyrdes av kvinnan.
2, Fordonet är stulet.

Hade någon annan hyrt fordonet, hade denne nu varit gripen/anhållen alt. anhållen i sin frånvaro.

1. Fordonet kan vara hyrt av kvinnan för t.ex. flytt. (dock lite tidigt, vanligtvis sker en flytt vid månadsskiftet).

2. Fordonet kan vara stulet.
Jag har ingen kunskap om hur lätt/svårt det är att stjäla en nyare MB Sprinter, men jag tror att det krävs mer talang än vad en amatör besitter.
Ponera då att vi har en GM. En GM som inte är amatör, åtminstone vad gäller bilstöld, så har jag en känsla av att denne borde ha lyckats bättre.
Det enklaste hade varit att dumpa kropparna på någon lämplig plats och sedan göra sig av med fordonet på lämpligt sätt (vanligtvis brand för att dölja ev. spår).
Alternativt, sätta eld på fordonet med kropparna kvar.

Sambon kanske bett henne hyra eller tvingat henne också
Citera
2019-01-21, 20:43
Medlem
Citat:
Fast skolans formulering ”bragts om livet” kan mycket väl innebära att modern begått självmord. Att ”bringa sig själv om livet” är ett uttryck som används av och till.

"Bragts om livet" betyder i normalfallet att någon annan har tagit deras liv. Uttrycket du nämner har jag aldrig tidigare varken hört eller läst i samband med självmord. Vad som har hänt i det här specifika fallet har jag förstås ingen som helst aning om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in