2019-01-21, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Det som talar emot självmord/mord är skåpbilen. Hon kunde lika gärna ha gjort det hemma eller på någon annan plats

Man vill väl bespara sin man en så makaber syn?

Teori: Mannen jobbar och har familjens bil, kvinnan fattar ett galet beslut, hyr bil, hämtar barnet på dagis och gör slut på allt vid badplatsen.
Citera
2019-01-21, 12:18
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Jag lutar mot utvidgat självmord, men det som förbryllar är fortfarande:

- Varför i en hyrd skåpbil ute i skogen
- Det tog två dygn för identifiering, så inget körkort/id-kort eller självmordsbrev på plats?
- Dödsorsaken verkar inte ha varit uppenbar och polisen utreder fortfarande detta som mord, trots det är ingen nära anhörig ens skäligen misstänkt.

Sista punkten kan förstås plockas bort om nu mordutredningen bara är en teknikalitet i och med utvidgat självmord.

Hon kan vara mördad av någon annan än nära anhörig.

Även om kvinnor oftast mördas av den de lever/har levt ihop med så är det inte alltid så.

Polisen kanske vet att det är mord men den nära anhöriga har ett helt vattentätt alibi. Då är det inte så konstigt att ingen har anhållits ännu.
Citera
2019-01-21, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Det som talar emot självmord/mord är skåpbilen. Hon kunde lika gärna ha gjort det hemma eller på någon annan plats

Ja just valet av bil passar inte in riktigt, skulle hon valt att gasa tihjäl sig har de gått lika bra med en liten personbil och även en sådan går ju "sova" i om man viker ner sätena.
De enda jag kan tänka mej med denna skåpbil är väl om paret separerat och hon skulle flytta, men varför stanna och sova i ett kallt skåp om de nu vore en olycka att dom skulle gasat ihjäl sig?

Verkat vurmat för flyktingar/afghaner, varit snäll och hjälpt en sådan med flytt men något gick inte som tänkt riktigt?
Många som tvingas skaffa eget boende dom dessa nu passerat 18 år på pappret och måste skaffa eget boende, Tja ett udda fall detta men ev skulle väl polisen gå ut med mer info idag då kanske något nytt kommer fram då?
Citera
2019-01-21, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Hon kan vara mördad av någon annan än nära anhörig.

Även om kvinnor oftast mördas av den de lever/har levt ihop med så är det inte alltid så.

Polisen kanske vet att det är mord men den nära anhöriga har ett helt vattentätt alibi. Då är det inte så konstigt att ingen har anhållits ännu.

Det vore mycket ovanligt att en kvinna OCH ett barn dödas av någon utomstående. Dessutom på ett sätt som får polisen att säga ”under oklara omständigheter”
Sedan finns det ju folk som Toni Allden, Schyrrer och Eklund. Den som hyrt bilen måste ha gjort det för att dölja deras kroppar, om det är kvinnan själv eller mördaren det vet vi inte men en person som hyr en bil för att döda två personer låter den inte stå där med kropparna i.
Hade hennes man hyrt den vore han inplockad redan.
Kan det vara så att hon hyrde den, skulle packa o lämna honom och att han mördade dem? Ja.
Citera
2019-01-21, 12:25
Medlem
Tillägg på mitt förra inlägg. Hur svårt är det att hyra bil med falska personuppgifter?
Citera
2019-01-21, 12:29
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Tillägg på mitt förra inlägg. Hur svårt är det att hyra bil med falska personuppgifter?

Körkort och kreditkort krävs.

Hur svårt är det att fixa en trovärdig förfalskning av ett körkort och sedan ett kreditkort i samma namn?
Citera
2019-01-21, 12:29
Medlem
En teori kan ju vara att det är en olycka, GM har fått panik och hyrt/stulit skåpbilen, dumpat kropparna och kört sin egna bil iväg därifrån. En olycka är ju ganska konstigt egentligen då det är en trafikerad väg?
Citera
2019-01-21, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Tja har man falskt kk går de väl, man måste vissa upp kk om man inte är känd av hyrstället.
Iof händer de att folk hyr bil åt någon annan, va med om de då jag jobbade på en mack. En snygg ostraffad tjej med en liten dotter kom in och bokade en hyrbil och allt va grönt vid kontroll, hon hämtade bilen på utsatt tid men överlämnade den till några knarkare och 14 dagar efter bilen skulle varit åter hittade polisen bilen 80 mil från macken. Bara för mack ägaren att åka och hämta igen bilen.
Citera
2019-01-21, 12:32
Medlem
just_a_girls avatar
Sambon, barnets far (?) arbetar inom psykiatrin och bup, inte omöjligt att det skulle kunna finnas en koppling där, något barn som tagit livet av sig under tiden det varit inskrivet på BUP och en psykiskt sjuk förälder som vill hämnas exempelvis. Oerhört tragiskt.
Citera
2019-01-21, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an

Verkat vurmat för flyktingar/afghaner, varit snäll och hjälpt en sådan med flytt men något gick inte som tänkt riktigt?
Många som tvingas skaffa eget boende dom dessa nu passerat 18 år på pappret och måste skaffa eget boende, Tja ett udda fall detta men ev skulle väl polisen gå ut med mer info idag då kanske något nytt kommer fram då?

Det där är en intressant tanke. Fordonstypen är onekligen lite märklig men skulle i så fall få sin naturliga förklaring.
Citera
2019-01-21, 12:53
Medlem
Känns som att en viktig bit i den här historian frånses/glöms bort.

Mamman och barnet var anmälda försvunna, troligen av make/pappa. De hade varit försvunna i 2 dagar (om jag inte minns fel) och det var tyst om detta i media.

Om de bara försvunnit utan vidare spår så som misstanke om psykisk ohälsa, bråk, eller annat uppenbart så borde väl en offentlig efterlysning ha gjorts?

Det får mig att tro på teorin om mord+självmord. Att hon hintat eller skrivit något till sin man och sedan försvunnit. Därav anmälan till polisen.
Citera
2019-01-21, 12:56
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Jag antar att det inte är offentligt än vem som hyrt bilen. Men det kan ju också ha varit en hit and run och personen har kört på mamma och barn slängt in dem i bilen och lämnat den på någon avlägsen plats och lämnat landet. Behöver egentligen inte ens ha kört ihjäl dem utan det kan ha blivit en dispyt över något som hände vid den där rastplatsen norröver för 10 år sen eller nåt sånt. De gick ju rätt snabbt ut med att det var misstänkt mord/dråp, iaf i media så då bör det vara rätt uppenbara skador även om de kan ändra brottsrubriceringar senare. Jag tycker bara att självmord/mord känns fel i just det här fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in