2019-01-21, 01:24
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farfarsfar
Frågan kvarstår, vad fan gjorde Farbror Bosse där?
Är det inte ganska uppenbart?

Dessutom har han tydligen observerats i parker förut.
Och inte en enda vän eller närstående vet vad han gjorde/gör på sina resor till coral springs år efter år?
För mig ter det sig mycket märkligt att ingen vet något oavsett om han är en enstöring
Citera
2019-01-21, 01:26
Medlem
Citat:

Träna och motionera. Mycket av hans dagar verkade kretsa kring det som jag tolkat det han själv sagt.

Citat:
– Jag ville hemifrån. Det har jag gjort varje år för att slippa ifrån det kalla och dåliga vädret.
I stället för svenskt vinterväder har han kunnat njuta av solskenet och varma vindar.
– Här kan man vara ute hela dagarna. Och jag tränar väldigt mycket själv. Jag har tränat nästan varje dag i ett flertal parker. De har en sorts utegym här, de behöver inga hallar här.
Just träningen är det han uppger som skäl till varför han har befunnit sig i parkerna, där han misstänks ha antastat den 13-årige pojken.
Citera
2019-01-21, 01:30
Medlem
Farfarsfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bisterfinnen
Träna och motionera. Mycket av hans dagar verkade kretsa kring det som jag tolkat det han själv sagt.

I ett svart område? Min erfarenhet av det landet är att det är nåt otroligt segregerat, man befinner sig som vit man knappast på ett sådant ställe för att lapa sol.
Citera
2019-01-21, 01:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
det låter som en rimlig slutsats. Om men så är det ju märkligt att påföljden för brotten är upp till 15 år och samtidigt skall brottet anses som ringa?
I USA motiverades en husrannsakan på hotellrummet och därför tänkte jag att kanske de har rätt även till detta här hemma
Men brottet enligt svensk praxis är väl inte ens fängelseenligt`?

Vad tycker du att straffet ska vara för såna här brott då?
Citera
2019-01-21, 01:57
Bannlyst
Citat:
I ett svart område? Min erfarenhet av det landet är att det är nåt otroligt segregerat, man befinner sig som vit man knappast på ett sådant ställe för att lapa sol.

Är det inte billigare att bo och leva i "slumkvarteren"?
Citera
2019-01-21, 02:05
Medlem
Farfarsfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a987
Är det inte billigare att bo och leva i "slumkvarteren"?

Alltså, jag är inte främmande för en alternativ livsföring och gillar själv konstiga destinationer. Bosse har dock från starten haft något skumt för sig. Man åker liksom inte dit på sånt här om man har rent mjöl i påsen.
Citera
2019-01-21, 06:36
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Du kan byta ut "utredaren" i mitt förra inlägg, mot "jurymedlemmarna". Och enligt din definition av VET, så tycker du alltså att det INTE är bra om utredarna eller jurymedlemmarna, har de RÄTTA/SANNA UPPGIFTERNA om fallet?

Du har kommit helt fel på bollen här. Diskussionen gällde att påstå sig »veta« och lägga ihop sannolikheter utifrån att ha »hört« hur Bosse Hansson »är«. Det leder runt sin egen axel och handlar bara om tror, tycker och spekulerar.

Jurymedlemmarna företes olika uppgifter som är relevanta för situationen. De baserar sin dom på detta.
Citera
2019-01-21, 06:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Du har kommit helt fel på bollen här. Diskussionen gällde att påstå sig »veta« och lägga ihop sannolikheter utifrån att ha »hört« hur Bosse Hansson »är«. Det leder runt sin egen axel och handlar bara om tror, tycker och spekulerar.

Jurymedlemmarna företes olika uppgifter som är relevanta för situationen. De baserar sin dom på detta.

Jag ifrågasatte bara din definition av ordet VET nedan:

Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Nu får du gå en kurs i svenska. Att veta är att ha rätt uppgifter om något. Att tro med hög konfidensgrad är att anta på sannolika grunder.
Citera
2019-01-21, 07:08
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Jag ifrågasatte bara din definition av ordet VET nedan:

Det enda intressanta är att det ger ett mycket svagt konfidensintervall om man bygger sannolikheter på skörnor, rykten och vandringssägner. Läs i trådens inledning så ser du en del »historier« som florerat, men som säger mer om folks benägenhet att bygga vidare på spekulationer hur vilda de än är.

Det var ju så häxjakten uppstod en gång i tiden. Den byggde ju dessutom in sin egen sanning i att det spelade ingen roll om den påstådda »häxan« flöt eller sjönk. Båda sakerna »bevisade« vad pöbeln redan »visste«.

Det är samma sak här. Allt som Bosse påstås ha gjort »stärks« av hans påstådda agerande. Det underbyggs sedan med olika hemsnickrade teorier om att homosexuella per definition är eller vill vara pedofiler, varvid folk anser sig »veta« att det är så.

Sannolikheten ökar inte med antalet rykten. Att »veta« är inte att ha »hört« något.

Här är ett exempel på häxjaktsteoretiker:

Citat:
Är det inte ganska uppenbart?

Dessutom har han tydligen observerats i parker förut.
Och inte en enda vän eller närstående vet vad han gjorde/gör på sina resor till coral springs år efter år?
För mig ter det sig mycket märkligt att ingen vet något oavsett om han är en enstöring

Lösa antaganden och eget tyckande baserat på att »ingen vet«, men den här användare anser sig tydligt »veta«.

Det är som att multiplicera tal lägre än 1 med varandra och påstå att ju fler vi lägger till desto närmare 1 kommer vi.
Senast redigerad av HerrGickhan 2019-01-21 kl. 07:14.
Citera
2019-01-21, 07:17
Medlem
skulle han åka dit så kanske han trivs bra ändå?
jailbitcha och hålla bakficka hela dagarna på en stor afroamerikan (som det heter)
inget ont som inte har ngt gott med sig....
Citera
2019-01-21, 13:50
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
det låter som en rimlig slutsats. Om men så är det ju märkligt att påföljden för brotten är upp till 15 år och samtidigt skall brottet anses som ringa?
I USA motiverades en husrannsakan på hotellrummet och därför tänkte jag att kanske de har rätt även till detta här hemma
Men brottet enligt svensk praxis är väl inte ens fängelseenligt`?
Det har jag svårt att tro, om man inte blir dömd för det upprepade gånger.
Svensk polis arbetar enbart utifrån svensk lag, jänkarna kan inte begära att det ska ske en husrannsakan här om det inte motiveras av svensk lag.
Citat:
Han ville böga.

Frågan är vad en djupt kristen 13-åring gjorde på en raggningspunkt för homofiler?
Citat:
Och det är få gamlingar 85+ som ser skillnad på en 11 åring och en 13 åring. BH har en sådan tur att offret råkar vara 13år. Undrar hur många minderåriga han antastat?

Många i tråden skriker ut bög etc som om homosexualitet är något fel? Alltså snälla rara omgivning. Det är år 2019 och det är fullt normalt att vara homosexuell. Men det är onormalt att vila tafsa eller våldta barn oavsett kön.

Skona oss från gamlingar som suktar runt i parkerna i tron att ett barn skall vara intresserad av dem? Öhhhhhh
Fast homosexualitet är fel. Dels är det både vidrigt och avskyvärt att män har samlag med andra män, i stjärten, samtidigt så har homosexuella i de flesta fall mycket psykiska besvär som de förpestar samhället med.
Citera
2019-01-21, 13:54
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Det känns som ett riskbeteende om det stämmer att han vandrat runt i svarta områden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in