Citat:
Ursprungligen postat av
N.Armstark
Du får gärna tro att man satt och myste i skenet av en etanolkamin den 6;e januari. Jag tror att man avslutade sina och sina barns liv. Jag ser en logik i varför man har kylskåpstemperatur både i kylskåp och på bårhus. Det är en rätt så morbid sak att föreslå i sammanhanget, men du kan prova att lämna en rå köttbit på diskbänken och sätta en i kylskåpet sedan jämför du doft och konsistens under några dygn så förstår du kanske logiken.
Om du tar två råa köttstycke om 30 kg,, som är 37 grader varma och låter det ena ligga på diskbänken i 20 gr ocg lägger in det andra i ett rum i 20 gr och sedan stänger av elementet, som du sedan sätter på igen dagen efter, så kommer bägge köttstyckena att vara lite risiga efter några dagar, men troligtvis ätbara,
I en död kropp börjar nedbrytningen (såvitt jag vet, Glittret kanske kan bidra) inifrån (mag- tarminnhåll)..
Om hen/de velat kyla ner en kropp hade de väl stängt av elementet i det rum kroppen låg och gläntat på fönstret. Att stänga av all värme i huset vore helkorkat och dragit ut på tiden.