Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-20, 13:21
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkTank111
5 år!!??

5 jävla år för att rädda rabiata feminister, cucks, hbtq-muppar, korrupta politiker, lögn-journalister, ignoranta tv-tittande Svenssons, betamän, ängsliga pk-karriärister, osäkra twittrare med taggen "I stand with Israel"

Ingen kan ta ifrån dig att du är generös. Inte många som skulle lagt 5 år på att rädda dom grupperna..
Ja de är fortfarande mina bröder och systrar. Inte deras fel att de blivit hjärntvättade. Jag var likadan för 7 år sen.
Pengar och brudar var det enda jag brydde mig om.
Citera
2019-01-20, 13:24
  #50
Medlem
Det är betydligt enklare att sitta och gråtrunka i grupp än att komma ihåg att man är en man och själv bidra och göra den förändring man vill se i världen.
Citera
2019-01-20, 13:38
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sazed
Det är betydligt enklare att sitta och gråtrunka i grupp än att komma ihåg att man är en man och själv bidra och göra den förändring man vill se i världen.
Hur fan har du tänkt att det ska gå till? Ska 10% av befolkningen gå ut och ta tillbaka Sverige? Eller vad är din plan, förutom att kalla män för kvinnor?
Hur ska det gå till? Snälla förklara..
Citera
2019-01-20, 14:17
  #52
Medlem
Det finns så många linjer man kan dra kring detta. Jag tror att den övergripande faktorn är att de som är höger i någon mening har haft en för stor tilltro till de politiska partiernas förmåga att lösa problem. Du har kunnat vara höger och ändå slänga upp fötterna på bordet och vänta på "att någon annan ska lösa det".

Samtidigt ser vi här vart det barkar och att detta kommer definiera våra liv på ett brutalt sätt, vilket får oss att fundera hur stor kontroll vi har över våra liv och hur vi kan påverka det, om alls. Jag tror att de flesta kanske anar detta men faktum är att de flesta inte är drabbade ännu och i den mån de är det, så är det på nivån att det kan viftas bort som en tillfällighet snarare än som en del av ett mönster.

Många säger att de ska flytta utomlands och även om pengar finns så finns i slutändan plikt mot familj och vänner. I praktiken kan inte så många flytta eftersom alternativet under en livstid faktiskt kan vara värre. Fler länder som Norge börjar själva få problem och vikten av en stor svensk arbetskraftsinvandring ifrågasätts. Lägg därtill att många svenska hushåll är beroende av dubbel inkomst där kvinnans inkomst är bunden till offentlig sektor där lärarlegitimationen inte nödvändigtvis vittnar om en överförbar kompetens.

Kort och gott så tror jag att defaitismen beror på att många svenskar idag befinner sig mellan "a rock and a hard place". Problemen med migrationen anses för stora, de kriminella för många och kapitulationen från de mekanismer och reglerande system för omfattande. Folk som vet befinner sig i ett "flight-mode" men utan någonstans att ta vägen, historielösa och splittrade från gemenskap så yttrar sig detta i att de flesta lägger sig ned och dör. Om man ändå vill ta till "fight"-mode så uppstår frågan vart man ska börja.

Lex. Ekerö; Här försökte en grupp som i någon mening får anses stå traditionellt åt höger och som normalt sett ansetts vara hyggliga svenskar organisera sig. Knappt har de ens kommit igång så är deras namn ute och kölhalade i alternativmedia som själva påstår sig vara utsatta. Redan på idéplanet är du rökt, eller snarare i samma stund som du förmedlar idén till någon annan.

Ytterst är frågan vem som skall bära dessa enorma problem på sina axlar och vad en radikal individualism, som vänts mot Svensken av invandrare men även av oss själva, har gjort är att detta till synes stora berg är just för stort. Om man ändå tar ett kliv tillbaka och tittar på möjliga lösningar så inser man att vi kommer behöva åtgärda problemet på ett sätt som kommer göra att en del far illa. Att ta sådana beslut är inte enkelt och många svenskar har svårt att se sig själva i en position där man riskerar att bli medskyldig till "collateral damage". De som klubbade in alla put/tut har onekligen gjort mycket skada men är förmodligen inkapabla att fortfarande förstå att de har gjort fel och skadat många. Den lyxen har inte de som ev. ska lösa problemen.

Det är efter val som det blir våldsamt, om inte nuvarande regering fallerar under sin egen vikt ganska snart så kommer något form av kaos uppstå. Unga kommer fortsätta huggas på skolorna, våldtäckterna öka, mer sjukskrivningar, dålig ekonomi o.s.v Hur detta kommer lösas är svårare att veta. Från politiskt håll så kan ni trösta Er med att L-representanter förmodligen knaprar Xanor i grupp.
__________________
Senast redigerad av redness 2019-01-20 kl. 14:29.
Citera
2019-01-20, 14:26
  #53
Medlem
Lydans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Epimanes
Sverige har aldrig hållit någon bindande folkomröstning, vi har hållit pinsamt få rådgivande folkomröstningar. Så svenska politiker kan nog mycket väl vara pissrädda för dem.

Ja, det går inte att förneka att svenska politiker är ett slags särfall. De missbildade amöborna pratar inte ens med varandra, att hoppas att de ska fråga övriga 10 miljoner är enbart en önskedröm. Men jämfört med att de ens ska nämna rösträtten känns det ändå troligare. Titta på abort-debatten innan valet. Ingen av dem har ju ens grundläggande kunskap om politisk filosofi.

Jag tror ärligt talat inte att man finner värre rått-liknande politiker än vi har i Sverige oavsett var i världen man söker. "Good times create weak men."

Citat:
Ursprungligen postat av Epimanes
Med nationellt medborgarinitiativ (det vill säga av folket begärda nationella folkomröstningar) så är inte makten riktigt i förarsätet. De har propaganda men via internet så kan vi nå ut till folket.

Vill de inskränka internet? ---> Då reser folket ett medborgarinitiativ som motsäger det.

Det krävs dock att omröstningarna inte är rådgivande utan bestämmande.

Jag har faktiskt blivit mer och mer skeptisk till direkt folkstyre ju mer jag sett. Jag vill tro att den aggregerade massan är god, men jag tror nog inte att de faktiskt är det. Det öppnar upp för en så pass farlig mass-påverkan att jag ryser.

Det stora problemet jag ser är vad många ser som en fördel. Att ingen står ansvarig för eventuellt beslut. Jag tror att ansvarslösa beslut rent kulturellt kan orsaka ett väldigt farligt röstmönster i längden.
Citera
2019-01-20, 14:33
  #54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lydan
Jag har faktiskt blivit mer och mer skeptisk till direkt folkstyre ju mer jag sett. Jag vill tro att den aggregerade massan är god, men jag tror nog inte att de faktiskt är det. Det öppnar upp för en så pass farlig mass-påverkan att jag ryser.

Det stora problemet jag ser är vad många ser som en fördel. Att ingen står ansvarig för eventuellt beslut. Jag tror att ansvarslösa beslut rent kulturellt kan orsaka ett väldigt farligt röstmönster i längden.

Jag håller med om det sista. Jag har försökt att se på vilka sätt man kan utkräva ansvar men det är i i princip omöjligt hur mycket motivation man än har. Vi har helt enkelt förlorat/berövats förmågan att utkräva rättvisa. Det kanske är därför S/L/C företrädare känner sig så lugna med att uttrycka förakt.
Citera
2019-01-20, 14:49
  #55
Medlem
Sverige förtjänar att gå under. Svagt pissfolk. Så jävla trött på det. Jag kör på isolation och prepp.
Citera
2019-01-20, 14:51
  #56
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lydan
Jag har faktiskt blivit mer och mer skeptisk till direkt folkstyre ju mer jag sett. Jag vill tro att den aggregerade massan är god, men jag tror nog inte att de faktiskt är det. Det öppnar upp för en så pass farlig mass-påverkan att jag ryser.

Det stora problemet jag ser är vad många ser som en fördel. Att ingen står ansvarig för eventuellt beslut. Jag tror att ansvarslösa beslut rent kulturellt kan orsaka ett väldigt farligt röstmönster i längden.

Schweiz har nationellt medborgarinitiativ. Det ser ut att fungera där, de är vuxna det ansvaret.

Det beror till syvende och sist på hur folket är funtat. Men vi kan inte skydda oss från folket självt ändå. Inte utan diktatur, vilket ter sig sämre.
Citera
2019-01-20, 15:37
  #57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redness
Det finns så många linjer man kan dra kring detta. Jag tror att den övergripande faktorn är att de som är höger i någon mening har haft en för stor tilltro till de politiska partiernas förmåga att lösa problem. Du har kunnat vara höger och ändå slänga upp fötterna på bordet och vänta på "att någon annan ska lösa det".

Samtidigt ser vi här vart det barkar och att detta kommer definiera våra liv på ett brutalt sätt, vilket får oss att fundera hur stor kontroll vi har över våra liv och hur vi kan påverka det, om alls. Jag tror att de flesta kanske anar detta men faktum är att de flesta inte är drabbade ännu och i den mån de är det, så är det på nivån att det kan viftas bort som en tillfällighet snarare än som en del av ett mönster.

Många säger att de ska flytta utomlands och även om pengar finns så finns i slutändan plikt mot familj och vänner. I praktiken kan inte så många flytta eftersom alternativet under en livstid faktiskt kan vara värre. Fler länder som Norge börjar själva få problem och vikten av en stor svensk arbetskraftsinvandring ifrågasätts. Lägg därtill att många svenska hushåll är beroende av dubbel inkomst där kvinnans inkomst är bunden till offentlig sektor där lärarlegitimationen inte nödvändigtvis vittnar om en överförbar kompetens.

Kort och gott så tror jag att defaitismen beror på att många svenskar idag befinner sig mellan "a rock and a hard place". Problemen med migrationen anses för stora, de kriminella för många och kapitulationen från de mekanismer och reglerande system för omfattande. Folk som vet befinner sig i ett "flight-mode" men utan någonstans att ta vägen, historielösa och splittrade från gemenskap så yttrar sig detta i att de flesta lägger sig ned och dör. Om man ändå vill ta till "fight"-mode så uppstår frågan vart man ska börja.

Lex. Ekerö; Här försökte en grupp som i någon mening får anses stå traditionellt åt höger och som normalt sett ansetts vara hyggliga svenskar organisera sig. Knappt har de ens kommit igång så är deras namn ute och kölhalade i alternativmedia som själva påstår sig vara utsatta. Redan på idéplanet är du rökt, eller snarare i samma stund som du förmedlar idén till någon annan.

Ytterst är frågan vem som skall bära dessa enorma problem på sina axlar och vad en radikal individualism, som vänts mot Svensken av invandrare men även av oss själva, har gjort är att detta till synes stora berg är just för stort. Om man ändå tar ett kliv tillbaka och tittar på möjliga lösningar så inser man att vi kommer behöva åtgärda problemet på ett sätt som kommer göra att en del far illa. Att ta sådana beslut är inte enkelt och många svenskar har svårt att se sig själva i en position där man riskerar att bli medskyldig till "collateral damage". De som klubbade in alla put/tut har onekligen gjort mycket skada men är förmodligen inkapabla att fortfarande förstå att de har gjort fel och skadat många. Den lyxen har inte de som ev. ska lösa problemen.

Det är efter val som det blir våldsamt, om inte nuvarande regering fallerar under sin egen vikt ganska snart så kommer något form av kaos uppstå. Unga kommer fortsätta huggas på skolorna, våldtäckterna öka, mer sjukskrivningar, dålig ekonomi o.s.v Hur detta kommer lösas är svårare att veta. Från politiskt håll så kan ni trösta Er med att L-representanter förmodligen knaprar Xanor i grupp.

Du förstår situationen. Du beskriver den precis så mörk som den verkligen är utan att att själv vara i negativ affekt. Väldigt ovanligt, och det gör det mycket lättare att ta in. Många som närmar sig förståelse kan inte förmedla den utan att själv vara i ett slags ursinne.

Jonas Nilsson, en youtuber(Palestra media) och poddare sa någon gång att det troligtvis är bättre om något äldre personer, 40 år och uppåt INTE förstår vad som pågår, just för att det rubbar, eller snarare eroderar hela den sociala kontext som de lever i och har format sin hela sin identitet i.

De har format sin identitet i en gemensam föreställning om världen som inte har någon täckning annat än att de känner igen föreställningen hos andra i samma generation.

Med andra ord, att söka sanningen på djupet av vad som pågår, att rusa ner i kanin hålet blir detsamma som ett upplösande av hela ens identitet. Det psykologiska omvärlds-tillstånd som är hela förutsättning för deras identitet existerar helt enkelt inte.

Mycket MYCKET märkligt läge vi befinner oss i. Trots att det är så becksvart så verkar icke-handlingen vara den bästa handlingen. Se bara på det Ekeröfallet du nämnde. Backstabbade t.o.m av alternativmedia, och det bara på idéstadiet, vilket införlängningen bara stärker etablerade narrativ som etablissemanget kan utnyttja för att inducera mer rädsla och fördöma högerkrafter ytterligare.

Kunskap är makt sägs det, men i detta fall kan jag inte se det. Jag har inte lyckats klura ut hur man ska kunna nyttja sin kunskap på bästa sätt!
__________________
Senast redigerad av ThinkTank111 2019-01-20 kl. 15:39.
Citera
2019-01-20, 16:14
  #58
Medlem
smoerreboms avatar
Jag tycker faktiskt TS har en poäng. Det är svårt att se att alla länder runtomkring Sverige samt om EU skulle få en konservativ majoritet att Sverige skulle kunna fortsätta vara nån jävla tokliberal kuvös. Det kan till och med gå så långt att Sverige blir ett säkerhetshot mot andra länder för att vi inte hanterar terrorister och då kommer det bli ett starkt tryck utifrån som inte bara går att ignorera. Det är helt uppenbart att svenska folket har en säregen mentalitet och att det kommer ta längre tid än i de andra länderna men det kommer inte alltid att vara så förutsatt att våra grannar löser problemen.

Att då inta den här defaitistiska hållningen är rätt meningslöst.
Citera
2019-01-20, 17:21
  #59
Medlem
Rivarols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av markus120
Repatriera? Hur tänker du göra det? Med vilka maktmedel ska du repatriera? Gemmene man är ju en invandrare. Fertilitetsnivån i MENA områden är nära 3 barn per kvinna, åt svenskfödda kvinnor är den nere på 1,6 per kvinna.

Vi är redan 35% invandrarbakgrund i fertil ålder 0-44 år, det ökar med 1% för varje år. I Botkyrka (vår mest invandrartäta kommun) röstar exempelvis 70% på S eller V. Sverige går mot samma demografiska katastrof. Klockan tickar.
Precis.

Det är naturligtvis logistiskt omöjligt att deportera 35 procent av befolkningen (plus alla illegaler som ingen vet hur många dom egentligen är).

Man behöver emellertid inte bli defaitistisk eftersom en delning av landet geografiskt i Vi och Dom är fullt möjlig. Väst/Östtyskland visar detta.

Och delningen kan komma fortare med Steffes balkaniserande påverkan på Sverige med invandring från muslimska länder.

En dag kan ursprungsbefolkningen helt enkelt inte överleva i samexistens med dessa och en delning tvingas fram.
Citera
2019-01-20, 17:36
  #60
Medlem
Defaitismen, eller snarare dystopin, är positivt korrelerad med massinvandringen, islamiseringen och avdemokratiseringen i en dysfunktionell stat och offentlighet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback