Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-20, 11:54
  #37
Medlem
svenskar vill inte se
Citera
2019-01-20, 12:06
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Epimanes
Min morfar slogs också mot kommunisterna(och även jag får väl ge dem mer respekt som fiende om vi jämför med islamister). Tror dock att lite för få svenskar har en sådan handfast relation till historien. Om man jämför vad han fick utstå så ter sig defaitisterna som ett gäng fjollor med jävlar annama och överlevnadsinstinkter som en dront(Didus ineptus).

Jag är i varje fall en man om än med brister, inte en jävla dront.
Vi har haft fred i över 200 år och ingen värnplikt har vi kvar sådant sätter sina spår. Numera är det
många pojkar som uppfostras av sina mammor och då blir resultatet därefter. Vidare så uppmuntras
förfjollning på alla dagis och skolor och där framställs pojkar som dåliga för att de lever ut sin natur.
Citera
2019-01-20, 12:09
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkTank111
Innan Trump blev vald var det så härligt att hänga i alt-right kretsar och forum. En kreativ miljö. Trollen var roliga på riktigt och födde en konstruktiv diskussion som följde i kölvattnet.

Sedan vann man mot alla odds, man fick sin Trump vald, och precis på dagen(om några minuter) för 2 år installerades som USA's 46e president!

Vi påverkas i Sverige mycket av vad som händer i staterna och vi hade också en kreativ miljö före vårt val. Dissidenter dök upp - Janoush och Springare, folk hängde på och slöt upp.

Spännande antiflobalistiska partier startades - MED och AfS. På forum och sociala medier kokade det av optimism.

På flashback kunde man läsa inlägg från många användare att AfS minsann skulle ta sig in in i riksdagen trots att det bara var ett par månader gammalt parti och knappt några som kände till dom.

Någon spådde t.o.m att de skulle få 10%. Inte minst partiledarna själva var posititiva. Kasselstrands parhäst i Kokta Grodan var övertygad om att de skulle komma in.

Galet, men härligt att se lust och kämpaglöd. Vi realister förstod att det skulle bli tufft för AfS att få ens en procent.

Även om valet inte gick bra i Sverige så har det gått över förväntan i Europa, Italien fick en nationalistisk ledare, Franska folket vaknar med gula västarna.

Polen, Ungern och de andra visegradlämderna viker inte en tum från det de representerat senaste tiden. Och allt hänger ihop och påverkar helheten, så varför denna defaitism nu plötsligt?

Jag ser defaitism dagligen, folk säger att landet är kört för alltid, folk ska minsann lämna "det sjunkande skeppet".

En annan skulle göra sig totalt oberoende av "systemet" och flytta ut på landet, inte ens bidragen från försäkringskassan ville han ha för då hade systemet en "hållhake".

Någon annan är "prepper" och menar att allt kommer gå åt helvete, maten kommer ta slut i våra butiker.

På twitter skriver någon att han enbart kan vistas hemma eller i naturen.

Andra är deprimerade och t.o.m självmordsbenägna. Vi har "passerat point of no return" svarar någon tillbaka på twitter.

Samlade intrycken man får är - Allt är försent, det är över, helt förlorat. Lika bra att ge upp kampen, vi kommer ändå dö ut.

Herregud, vad fan är det frågan om? Fattar inte folk att saker svänger? En rörelse möter snart en lika stark eller starkare motrörelse.

Narrativ byts mot andra narrativ. För bara 50 år sedan(försvinnande kort tid i historiskt perspektiv) rankades vi ofta som världens bästa land att leva i.

För ytterligare lite längre tid sen hade socialdemokraterna mycket gemensamt med nazistiskt tankegods. Det om något visar väl hur tider alltid förändras och nya rörelser och idéer sveper ständigt över världen.

Snart blir det uppenbart att mångkultur inte var en vinnande häst för gemene man, och då kommer vi utforma en politik som uttrycker ett diametralt motsatt perspektiv på saker.

Då repatrierar vi de som inte anpassar sig och ser till att minoriteter inte växer sig för stora. Och hyllar stolt våra svenska traditioner igen.

Inte konstigare än så väl? Förstår verkligen inte den här defaitismen jag träffar på, vad är det med folk? Stefan Löfven är snart historia, han får max 4 år om ens det!

Varför fattar inte folk att tider alltid förändras? Igår mätte vi skallar på rasbiologiska institut, tvångssteriliserade "oönskade" individer och jagade homosexuella. Idag är mångkultur och hbtq religionen. Och imorgon är det något HELT annat som gäller.

Varför sitter vi inte lugn i båten, den här defaitismen är väl urlöjlig och helt utan täckning i verkligheten?

Jättebra med optimism och energi. Men 50 år var/är inte igår/imorgon. Livet rinner bort i väntan på den långsamma pendelns svängande. Kanske därför folk är defaitistiska, men det går snart över hoppas jag.
Citera
2019-01-20, 12:25
  #40
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lydan
Ja, det skulle det självklart vara. Makten är inte överdrivet rädd för folkomröstningar eftersom de vet att de kontrollerar maktkanalerna. Titta på Brexit. Cameron använde det som ett säkert kort, just för att han var säker på att det inte fanns en chans. Idioterna blev helt tagna på sängen. Det hade även varit enklare att dricka ett glas vatten. Det är trots det inte särskilt relevant.

Sverige har aldrig hållit någon bindande folkomröstning, vi har hållit pinsamt få rådgivande folkomröstningar. Så svenska politiker kan nog mycket väl vara pissrädda för dem.

Med nationellt medborgarinitiativ (det vill säga av folket begärda nationella folkomröstningar) så är inte makten riktigt i förarsätet. De har propaganda men via internet så kan vi nå ut till folket.

Vill de inskränka internet? ---> Då reser folket ett medborgarinitiativ som motsäger det.

Det krävs dock att omröstningarna inte är rådgivande utan bestämmande.
Citera
2019-01-20, 12:25
  #41
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evilius
Jättebra med optimism och energi. Men 50 år var/är inte igår/imorgon. Livet rinner bort i väntan på den långsamma pendelns svängande. Kanske därför folk är defaitistiska, men det går snart över hoppas jag.

Man får plantera träd för kommande generationer...
Citera
2019-01-20, 12:27
  #42
Medlem
godhetsapostelns avatar
Är Bard antiglobalist? Han har väl varit med och utformat både C (nuvarande) och Meds partiprogram? Han har ju stått i TV och hyllat C's partiprogram?
Citera
2019-01-20, 12:45
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkTank111
Innan Trump blev vald var det så härligt att hänga i alt-right kretsar och forum. En kreativ miljö.

Spännande antiflobalistiska partier startades - MED och AfS. På forum och sociala medier kokade det av optimism.

På flashback kunde man läsa inlägg från många användare att AfS minsann skulle ta sig in in i riksdagen trots att det bara var ett par månader gammalt parti och knappt några som kände till dom.

Någon spådde t.o.m att de skulle få 10%.
Inte minst partiledarna själva var posititiva. Kasselstrands parhäst i Kokta Grodan var övertygad om att de skulle komma in.

Galet, men härligt att se lust och kämpaglöd.


Tips från coachen: en bra start är att inte hänga i några bubblor/sekter på nätet.

Börja med att inse att miljoner svenskar inte är ett dugg intresserade av diskutera islam, migration, folks hudfärg, judar, globalism, kulturmarxism etc till skillnad från 100 Flashbackkrigare inom altright-sekten.
Citera
2019-01-20, 12:53
  #44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cultura
Cultura versus dictatura.

Vi är 100% kulturella varelser som tvingas in i ett allt mer ideologiserat samhälle, och folk har ingen aning om hur de ska värja sig emot detta. De största "kritikerna" emot mångkulturideologin är de största förespråkarna av den påhittade identitetspolitik som mångkulturen består av. De ger er ammunitionen och fienderna som behövs för att splittra folkmakten och ni kan helt enkelt inte låta bli att avfyra detta ideologiska vapen emot er egna kultur.

Tilltagande moralism, dehumanisering och inskränkningar av åsikts- och yttrandefriheten.
Predikningar och nyheter har monopoliserats av förespråkare till denna ideologi.
Syndaförlåtelse, värme och kärlek för dem som ansluter sig, samt underhållning i form av offentliga häxjakter och tvångskonverteringar av oliktänkande.

Vad mer behöver ni uppleva innan ni inser att både politik och religion är ideologier med samma svaghet för fundamentalism?
Det är ett trubbigt och farligt verktyg men som i händerna på en stark kultur kan visa sig väldigt effektivt för en liten del av vår kulturella utveckling. Men ni valde att överge kulturen samma dag som ni lät etablissemanget använda detta emot er själva, genom att acceptera deras identitetspolitiska definition av kulturen.

Cultura versus dictatura - folkets lärdom kontra diktens makt.
När hela vår framtid och utveckling dikteras av en ideologisk makt så finns det ingen ideologisk lösning, utan vår enda förhoppning är att återigen bli en kultur. Vi har på en tid som motsvarar 0.001% av mänsklighetens kulturella utveckling gått från ett tusental kulturer till att närma oss mindre än hundra. Det är inte bara Sveriges befolkning som låter sig besegras av ideologi utan hela planeten.
Det är den cancer som tar över individuella celler i det organ mänskligheten utgör och tvingar dessa kulturer med sin egna unika lärdom och utveckling att anpassa sig till ideologin och överge sin fundamentala funktion.

Men allt detta ger oss också något genuint att kämpa för där man med lätthet kan besegra alla ideologiska argument så länge man utgår ifrån kulturens objektiva och familjära natur. Detta är varför de flesta politiker inte längre talar om mångkultur och varför endast V och MP stödjer mångkultur fullt ut - de vet att de inte kan vinna den här diskussionen utan åtnjuter endast den status quo som detta ger dem.
Socialdemokraterna släppte deras kulturpolitiska program på 70 sidor strax innan valet - inte en enda gång nämndes mångkultur. Prova sök på mångkultur på deras hemsidor och se hur ofta denna ideologi dyker upp (senast jag kolla hade S och M totalt 3 träffar varav endast 1 fungerade som var en länk till ett arkiverat nyhetsdokument).

Ja, ni låter er besegras, helt i onödan för ni kan inte släppa det grepp ideologin har på er.

+2

Väldigt bra inlägg, du är initierad.

Det klarnar en hel del när jag läser vad du skriver, och om jag extrapolerar lite utifrån det du skriver så tänker jag att..

Kultur är något som föds ur en slags organisk process. Kultur blir liksom "downstream" från folkets medvetande. Det som finns i folkets medvetande - lust, nyfikenhet, längtan, äventyrslystnad, behov av sammanhållning och trygghet formar en kultur med traditioner, andligt/spirituella förtecken, språk, levnadssätt etcetera

För att ta kontroll över en specifik kultur som lever och utvecklas fritt och organiskt utifrån inspiration sprunget ur det kollektiva medvetandet så måste man applicera ett kontrollerande tankegods = ideologi!

Med tiden får folket svårare att agera naturligt utifrån intuition och måste sänka sig till ett slags destruktivt tankeplan där de ständigt är i en process av att vara taktiska/strategiska för att navigera runt i den ideologiska verkligheten.

Men de navigerar inte runt något ty de är redan fast i det att de överhuvud taget måste tänka så mycket för att klara tillvaron, fast i tankeplanet utan möjlighet att leva och vila i det högre "intuitionsplanet" som bara är möjligt i en fri kultur som inte blivit våldtaget av ideologisk tankegods.

Tankegods som alltid är av subversiv natur eftersom det fria organiska intuitiva som en sann kultur opererar från inte kan bli vackrare, sannare eller kärleksfullare med någon typ av politik/ideologi/religion även om de säljs in som att kunna göra det, tillsammans med ett system av skuld om man inte följer trossatserna

Tänker jag rätt?
Citera
2019-01-20, 13:02
  #45
Medlem
Feministernas avatar
Alla länder som drabbats av globalist politiker har fått mahamudan invasion och får därför defaitism som symptom.

Det finns inget land som utvecklats med massa muslimska män, det är nog därför alla svenskar känner melankoli över att vi börjar glida ner mot stenåldern*

* 98% av asylantfolket är muslimer, mest män , dvs dom där som bär på fruktansvärda värderingarna som härstammar från Jerusalems begynellse.
__________________
Senast redigerad av Feministerna 2019-01-20 kl. 13:14.
Citera
2019-01-20, 13:11
  #46
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkTank111
+2

Väldigt bra inlägg, du är initierad.

Det klarnar en hel del när jag läser vad du skriver, och om jag extrapolerar lite utifrån det du skriver så tänker jag att..

Kultur är något som föds ur en slags organisk process. Kultur blir liksom "downstream" från folkets medvetande. Det som finns i folkets medvetande - lust, nyfikenhet, längtan, äventyrslystnad, behov av sammanhållning och trygghet formar en kultur med traditioner, andligt/spirituella förtecken, språk, levnadssätt etcetera

För att ta kontroll över en specifik kultur som lever och utvecklas fritt och organiskt utifrån inspiration sprunget ur det kollektiva medvetandet så måste man applicera ett kontrollerande tankegods = ideologi!

Med tiden får folket svårare att agera naturligt utifrån intuition och måste sänka sig till ett slags destruktivt tankeplan där de ständigt är i en process av att vara taktiska/strategiska för att navigera runt i den ideologiska verkligheten.

Men de navigerar inte runt något ty de är redan fast i det att de överhuvud taget måste tänka så mycket för att klara tillvaron, fast i tankeplanet utan möjlighet att leva och vila i det högre "intuitionsplanet" som bara är möjligt i en fri kultur som inte blivit våldtaget av ideologisk tankegods.

Tankegods som alltid är av subversiv natur eftersom det fria organiska intuitiva som en sann kultur opererar från inte kan bli vackrare, sannare eller kärleksfullare med någon typ av politik/ideologi/religion även om de säljs in som att kunna göra det, tillsammans med ett system av skuld om man inte följer trossatserna

Tänker jag rätt?


För mig är kulturen mycket av min identitet. Jag känner mig trygg bland svenskar och svenska värderingar och därför vill jag inte ha andra kulturer i Sverige, i synnerhet inte några "djungel" eller urgamla arkaiska "nomad" kulturer.
Citera
2019-01-20, 13:12
  #47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Tips från coachen: en bra start är att inte hänga i några bubblor/sekter på nätet.

Börja med att inse att miljoner svenskar inte är ett dugg intresserade av diskutera islam, migration, folks hudfärg, judar, globalism, kulturmarxism etc till skillnad från 100 Flashbackkrigare inom altright-sekten.
Precis, och det är därför Sverige och svenskarna kommer att dö ut. Problemen försvinner inte bara för att ni inte vill tala om det.
Jag ger det 5 år sen kan ni glömma min hjälp. Då får ni feministiska män och kvinnor klara er bäst ni vill.
Citera
2019-01-20, 13:19
  #48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aktiebubblan
Precis, och det är därför Sverige och svenskarna kommer att dö ut. Problemen försvinner inte bara för att ni inte vill tala om det.
Jag ger det 5 år sen kan ni glömma min hjälp. Då får ni feministiska män och kvinnor klara er bäst ni vill.

5 år!!??

5 jävla år för att rädda rabiata feminister, cucks, hbtq-muppar, korrupta politiker, lögn-journalister, ignoranta tv-tittande Svenssons, betamän, ängsliga pk-karriärister, osäkra twittrare med taggen "I stand with Israel"

Ingen kan ta ifrån dig att du är generös. Inte många som skulle lagt 5 år på att rädda dom grupperna..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback