Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-19, 23:49
  #1
Medlem
Innan Trump blev vald var det så härligt att hänga i alt-right kretsar och forum. En kreativ miljö. Trollen var roliga på riktigt och födde en konstruktiv diskussion som följde i kölvattnet.

Sedan vann man mot alla odds, man fick sin Trump vald, och precis på dagen(om några minuter) för 2 år installerades som USA's 46e president!

Vi påverkas i Sverige mycket av vad som händer i staterna och vi hade också en kreativ miljö före vårt val. Dissidenter dök upp - Janoush och Springare, folk hängde på och slöt upp.

Spännande antiflobalistiska partier startades - MED och AfS. På forum och sociala medier kokade det av optimism.

På flashback kunde man läsa inlägg från många användare att AfS minsann skulle ta sig in in i riksdagen trots att det bara var ett par månader gammalt parti och knappt några som kände till dom.

Någon spådde t.o.m att de skulle få 10%. Inte minst partiledarna själva var posititiva. Kasselstrands parhäst i Kokta Grodan var övertygad om att de skulle komma in.

Galet, men härligt att se lust och kämpaglöd. Vi realister förstod att det skulle bli tufft för AfS att få ens en procent.

Även om valet inte gick bra i Sverige så har det gått över förväntan i Europa, Italien fick en nationalistisk ledare, Franska folket vaknar med gula västarna.

Polen, Ungern och de andra visegradlämderna viker inte en tum från det de representerat senaste tiden. Och allt hänger ihop och påverkar helheten, så varför denna defaitism nu plötsligt?

Jag ser defaitism dagligen, folk säger att landet är kört för alltid, folk ska minsann lämna "det sjunkande skeppet".

En annan skulle göra sig totalt oberoende av "systemet" och flytta ut på landet, inte ens bidragen från försäkringskassan ville han ha för då hade systemet en "hållhake".

Någon annan är "prepper" och menar att allt kommer gå åt helvete, maten kommer ta slut i våra butiker.

På twitter skriver någon att han enbart kan vistas hemma eller i naturen.

Andra är deprimerade och t.o.m självmordsbenägna. Vi har "passerat point of no return" svarar någon tillbaka på twitter.

Samlade intrycken man får är - Allt är försent, det är över, helt förlorat. Lika bra att ge upp kampen, vi kommer ändå dö ut.

Herregud, vad fan är det frågan om? Fattar inte folk att saker svänger? En rörelse möter snart en lika stark eller starkare motrörelse.

Narrativ byts mot andra narrativ. För bara 50 år sedan(försvinnande kort tid i historiskt perspektiv) rankades vi ofta som världens bästa land att leva i.

För ytterligare lite längre tid sen hade socialdemokraterna mycket gemensamt med nazistiskt tankegods. Det om något visar väl hur tider alltid förändras och nya rörelser och idéer sveper ständigt över världen.

Snart blir det uppenbart att mångkultur inte var en vinnande häst för gemene man, och då kommer vi utforma en politik som uttrycker ett diametralt motsatt perspektiv på saker.

Då repatrierar vi de som inte anpassar sig och ser till att minoriteter inte växer sig för stora. Och hyllar stolt våra svenska traditioner igen.

Inte konstigare än så väl? Förstår verkligen inte den här defaitismen jag träffar på, vad är det med folk? Stefan Löfven är snart historia, han får max 4 år om ens det!

Varför fattar inte folk att tider alltid förändras? Igår mätte vi skallar på rasbiologiska institut, tvångssteriliserade "oönskade" individer och jagade homosexuella. Idag är mångkultur och hbtq religionen. Och imorgon är det något HELT annat som gäller.

Varför sitter vi inte lugn i båten, den här defaitismen är väl urlöjlig och helt utan täckning i verkligheten?
__________________
Senast redigerad av ThinkTank111 2019-01-19 kl. 23:59.
Citera
2019-01-19, 23:57
  #2
Medlem
itsameascrubnubs avatar
För att folk inte vill lösa problem. Vill du ta ifrån kvinnor rösträtten? Inte? Trodde väl det.

Det är första steget innan vi kan implementera någon egentlig förändring, då kvinnor är majoriteten av röstande och konstant röstar för större stat, högre skatter och fler invällare.

Istället för att låta kvinnor "göra karriär" och pissa bort sina mest fertila år så kan de faktiskt skaffa barn, vilket de skulle göra om "karriär" och högre utbildning vore omöjligt.

Men som sagt, du vill inte lösa problem, du vill bara göra minsta möjliga för att kunna sova gott om natten. Du kommer förövrigt inte att kunna svara sakligt på min kommentar utan kommer att dra till med "who hurt you?" och "klart vi är jämlika".

Det är över för att vi aldrig någonsin kommer att kunna göra en förändring utan att ta ifrån kvinnor rösträtten.
Citera
2019-01-20, 00:01
  #3
Medlem
Därför att folk i Sverige och Västeuropa är kärringar och vänsternollor som älskar islam. Min morfar
slogs i andra världskriget gentemot kommunisterna men till och med dem hade varit bättre än islamisterna.
Citera
2019-01-20, 00:37
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsameascrubnub
Därför kommer vi aldrig att kunna lösa några problem. Ska bli roligt när Muhammed skär av dig huvudet och alla du älskar i framtiden. Jag varnade dig.

Jag tror att vi tycker ganska lika.

Det du skrev ovan var svar på en replik jag gav dig där jag skojar lite med den felaktiga projicering du gjorde på mig!

Nej, jag tycker inte alla är lika värda. Jag är lika trött på islamismen som du.

Jag diskuterade defaitism, och att jag finner det märkligt att den är så utbredd. Den har varken täckning i verkligheten och är ju också per definition inte minsta konstruktiv.

Är du med mig nu? 😊
__________________
Senast redigerad av ThinkTank111 2019-01-20 kl. 00:40.
Citera
2019-01-20, 00:46
  #5
Medlem
Blot-Svens avatar
Det korta svaret: många av oss hänger för mycket på ställen som Flashback och påverkas negativt av det. Klart som fan att man mår pissigt om man sitter på nätet dagarna i ända och får bevis för annalkande systemkollaps serverade i aldrig sinande ström, sörplar statistik och läser om den senaste brutala gängvåldtäkten.

Jag läser mycket här och på andra ställen, men jag rör mig också dagligen i det mångkulturella samhället och drabbas av dess avigsidor. Det fyller mig med kamplust, för jag hatar det jag ser.

Jag hinner med andra ord både jobba hårt nio timmar om dagen OCH kräkas lite på tunnelbanan efter arbetsdagens slut.

Så. Mitt tips till den som funderar på självmord eller att emigrera: ge dig ut och utsätt dig för det som fyller dig med vämjelse. Det gör gott.

Avsky är en positiv drivkraft.
Citera
2019-01-20, 00:47
  #6
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsameascrubnub
Därför kommer vi aldrig att kunna lösa några problem. Ska bli roligt när Muhammed skär av dig huvudet och alla du älskar i framtiden. Jag varnade dig.


Jag håller med dig om det mesta,, men jag skulle endast vilja ge rösträtt till människor {Svenskar underförstått } som genomfört militärvärnplikten. Israels IDF har ju krav på att båda könen ska klara försvarsutbildningen, något som säkert stärker kvinnors patriotiska känsla.

Vi kan inte som nu, ge känslomässiga vänsterpersoner samma rösträtt som tex en General. Ett befäl förstår ju mycket bättre varför islamiska män kan bli en säkerhetsrisk, än vad rödgröna millenniumbarn gör.
Citera
2019-01-20, 00:53
  #7
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feministerna
Jag håller med dig om det mesta,, men jag skulle endast vilja ge rösträtt till människor {Svenskar underförstått } som genomfört militärvärnplikten. Israels IDF har ju krav på att båda könen ska klara försvarsutbildningen, något som säkert stärker kvinnors patriotiska känsla.
Sjukt bra!

En sann feminist. Heja!

Fan vad jag önskar ofta att vi kunde få fler kvinnor med på tåget.

Jag gillar kvinnor så jävla mycket även om många av dem är att likställa med barn (gäller förstås även män).
Citera
2019-01-20, 02:07
  #8
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkTank111
Innan Trump blev vald var det så härligt att hänga i alt-right kretsar och forum. En kreativ miljö. Trollen var roliga på riktigt och födde en konstruktiv diskussion som följde i kölvattnet.

Sedan vann man mot alla odds, man fick sin Trump vald, och precis på dagen(om några minuter) för 2 år installerades som USA's 46e president!

Vi påverkas i Sverige mycket av vad som händer i staterna och vi hade också en kreativ miljö före vårt val. Dissidenter dök upp - Janoush och Springare, folk hängde på och slöt upp.

Spännande antiflobalistiska partier startades - MED och AfS. På forum och sociala medier kokade det av optimism.

På flashback kunde man läsa inlägg från många användare att AfS minsann skulle ta sig in in i riksdagen trots att det bara var ett par månader gammalt parti och knappt några som kände till dom.

Någon spådde t.o.m att de skulle få 10%. Inte minst partiledarna själva var posititiva. Kasselstrands parhäst i Kokta Grodan var övertygad om att de skulle komma in.

Galet, men härligt att se lust och kämpaglöd. Vi realister förstod att det skulle bli tufft för AfS att få ens en procent.

Även om valet inte gick bra i Sverige så har det gått över förväntan i Europa, Italien fick en nationalistisk ledare, Franska folket vaknar med gula västarna.

Polen, Ungern och de andra visegradlämderna viker inte en tum från det de representerat senaste tiden. Och allt hänger ihop och påverkar helheten, så varför denna defaitism nu plötsligt?

Jag ser defaitism dagligen, folk säger att landet är kört för alltid, folk ska minsann lämna "det sjunkande skeppet".

En annan skulle göra sig totalt oberoende av "systemet" och flytta ut på landet, inte ens bidragen från försäkringskassan ville han ha för då hade systemet en "hållhake".

Någon annan är "prepper" och menar att allt kommer gå åt helvete, maten kommer ta slut i våra butiker.

På twitter skriver någon att han enbart kan vistas hemma eller i naturen.

Andra är deprimerade och t.o.m självmordsbenägna. Vi har "passerat point of no return" svarar någon tillbaka på twitter.

Samlade intrycken man får är - Allt är försent, det är över, helt förlorat. Lika bra att ge upp kampen, vi kommer ändå dö ut.

Herregud, vad fan är det frågan om? Fattar inte folk att saker svänger? En rörelse möter snart en lika stark eller starkare motrörelse.

Narrativ byts mot andra narrativ. För bara 50 år sedan(försvinnande kort tid i historiskt perspektiv) rankades vi ofta som världens bästa land att leva i.

För ytterligare lite längre tid sen hade socialdemokraterna mycket gemensamt med nazistiskt tankegods. Det om något visar väl hur tider alltid förändras och nya rörelser och idéer sveper ständigt över världen.

Snart blir det uppenbart att mångkultur inte var en vinnande häst för gemene man, och då kommer vi utforma en politik som uttrycker ett diametralt motsatt perspektiv på saker.

Då repatrierar vi de som inte anpassar sig och ser till att minoriteter inte växer sig för stora. Och hyllar stolt våra svenska traditioner igen.

Inte konstigare än så väl? Förstår verkligen inte den här defaitismen jag träffar på, vad är det med folk? Stefan Löfven är snart historia, han får max 4 år om ens det!

Varför fattar inte folk att tider alltid förändras? Igår mätte vi skallar på rasbiologiska institut, tvångssteriliserade "oönskade" individer och jagade homosexuella. Idag är mångkultur och hbtq religionen. Och imorgon är det något HELT annat som gäller.

Varför sitter vi inte lugn i båten, den här defaitismen är väl urlöjlig och helt utan täckning i verkligheten?

Sverige var ett annat land för 50 år sedan jämfört med idag. Nu har vi importerat tredje världen, och får leva med destruktionen. Vi svenskar är ett naivt folk som röstar av tradition, och inte efter sunt förnuft. Det pratades om att 2018 var ödesvalet. På något sätt stämde det också. Ökning av gruppvåldtäkter, våldtäkter, rån och misshandel verkar inte vara något problem för oss svenskar. Bostadsbristen och haveriet inom vård och skola var inte heller några problem.
Vi röstade för mer invandring och mer kriminalitet, större bostadsbrist och längre vårdköer. Vi röstade för fortsatt förfall och dekadens. Jag gillar din optimism, men jag känner att det är kört för Sverige. Valet 2022 kommer att vara samma skit och upprepning som 2018. Med liknande vänsterregering i fickorna på globalister. Det är inte frågan om Sverige går under, utan när Sverige går under.
Tyvärr, jag hoppas att jag har fel. Men framtiden ser inte ljus ut för Sverige, det här känns inte bra alls.
__________________
Senast redigerad av Ordpistolen 2019-01-20 kl. 02:13.
Citera
2019-01-20, 03:43
  #9
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Sjukt bra!

En sann feminist. Heja!

Fan vad jag önskar ofta att vi kunde få fler kvinnor med på tåget.

Jag gillar kvinnor så jävla mycket även om många av dem är att likställa med barn (gäller förstås även män).

Tack! Ja visst, det önskar jag också. Vi borde införa samhällstjänst till dom som inte vågar försvara Sverige mot inkräktare. Alla behöver ju inte kunna kriga i fronten, men däremot kan man kräva att alla svenskar ska utbilda sig i hur man försvarar demokrati mot alla fientliga hot från yttervärlden.

För "Öppna gränser" fungerar inte, det är ju som en kropp utan immunförsvar, dvs alla bacilusker letar sig in.



Btw. Det var författaren Ingrid Carlqvist som fick mig att förstå hur ondskefullt sluga islamisterna är.
Nu är ju globalister inte så mycket bättre heller🙄


Ta inte ansvar för hur det ser ut idag. Jag tror att snart kommer alla tvingas lära sig sanningen om islamism o globalism .

/Sköt om dig.
Citera
2019-01-20, 05:39
  #10
Medlem
markus120s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsameascrubnub
För att folk inte vill lösa problem. Vill du ta ifrån kvinnor rösträtten? Inte? Trodde väl det.

Det är första steget innan vi kan implementera någon egentlig förändring, då kvinnor är majoriteten av röstande och konstant röstar för större stat, högre skatter och fler invällare.

Istället för att låta kvinnor "göra karriär" och pissa bort sina mest fertila år så kan de faktiskt skaffa barn, vilket de skulle göra om "karriär" och högre utbildning vore omöjligt.

Men som sagt, du vill inte lösa problem, du vill bara göra minsta möjliga för att kunna sova gott om natten. Du kommer förövrigt inte att kunna svara sakligt på min kommentar utan kommer att dra till med "who hurt you?" och "klart vi är jämlika".

Det är över för att vi aldrig någonsin kommer att kunna göra en förändring utan att ta ifrån kvinnor rösträtten.

Sluta tramsa, du kan inte få igenom att ta bort kvinnor deras rösträtt varesig med våld eller folklig uppror.

Du kan lika gärna runka till fantasier om att du är diktator över Världen och styr och ställer vad som bör hända.
Citera
2019-01-20, 05:42
  #11
Medlem
markus120s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkTank111
Innan Trump blev vald var det så härligt att hänga i alt-right kretsar och forum. En kreativ miljö. Trollen var roliga på riktigt och födde en konstruktiv diskussion som följde i kölvattnet.

Sedan vann man mot alla odds, man fick sin Trump vald, och precis på dagen(om några minuter) för 2 år installerades som USA's 46e president!

Vi påverkas i Sverige mycket av vad som händer i staterna och vi hade också en kreativ miljö före vårt val. Dissidenter dök upp - Janoush och Springare, folk hängde på och slöt upp.

Spännande antiflobalistiska partier startades - MED och AfS. På forum och sociala medier kokade det av optimism.

På flashback kunde man läsa inlägg från många användare att AfS minsann skulle ta sig in in i riksdagen trots att det bara var ett par månader gammalt parti och knappt några som kände till dom.

Någon spådde t.o.m att de skulle få 10%. Inte minst partiledarna själva var posititiva. Kasselstrands parhäst i Kokta Grodan var övertygad om att de skulle komma in.

Galet, men härligt att se lust och kämpaglöd. Vi realister förstod att det skulle bli tufft för AfS att få ens en procent.

Även om valet inte gick bra i Sverige så har det gått över förväntan i Europa, Italien fick en nationalistisk ledare, Franska folket vaknar med gula västarna.

Polen, Ungern och de andra visegradlämderna viker inte en tum från det de representerat senaste tiden. Och allt hänger ihop och påverkar helheten, så varför denna defaitism nu plötsligt?

Jag ser defaitism dagligen, folk säger att landet är kört för alltid, folk ska minsann lämna "det sjunkande skeppet".

En annan skulle göra sig totalt oberoende av "systemet" och flytta ut på landet, inte ens bidragen från försäkringskassan ville han ha för då hade systemet en "hållhake".

Någon annan är "prepper" och menar att allt kommer gå åt helvete, maten kommer ta slut i våra butiker.

På twitter skriver någon att han enbart kan vistas hemma eller i naturen.

Andra är deprimerade och t.o.m självmordsbenägna. Vi har "passerat point of no return" svarar någon tillbaka på twitter.

Samlade intrycken man får är - Allt är försent, det är över, helt förlorat. Lika bra att ge upp kampen, vi kommer ändå dö ut.

Herregud, vad fan är det frågan om? Fattar inte folk att saker svänger? En rörelse möter snart en lika stark eller starkare motrörelse.

Narrativ byts mot andra narrativ. För bara 50 år sedan(försvinnande kort tid i historiskt perspektiv) rankades vi ofta som världens bästa land att leva i.

För ytterligare lite längre tid sen hade socialdemokraterna mycket gemensamt med nazistiskt tankegods. Det om något visar väl hur tider alltid förändras och nya rörelser och idéer sveper ständigt över världen.

Snart blir det uppenbart att mångkultur inte var en vinnande häst för gemene man, och då kommer vi utforma en politik som uttrycker ett diametralt motsatt perspektiv på saker.

Då repatrierar vi de som inte anpassar sig och ser till att minoriteter inte växer sig för stora. Och hyllar stolt våra svenska traditioner igen.

Inte konstigare än så väl? Förstår verkligen inte den här defaitismen jag träffar på, vad är det med folk? Stefan Löfven är snart historia, han får max 4 år om ens det!

Varför fattar inte folk att tider alltid förändras? Igår mätte vi skallar på rasbiologiska institut, tvångssteriliserade "oönskade" individer och jagade homosexuella. Idag är mångkultur och hbtq religionen. Och imorgon är det något HELT annat som gäller.

Varför sitter vi inte lugn i båten, den här defaitismen är väl urlöjlig och helt utan täckning i verkligheten?

Repatriera? Hur tänker du göra det? Med vilka maktmedel ska du repatriera? Gemmene man är ju en invandrare. Fertilitetsnivån i MENA områden är nära 3 barn per kvinna, åt svenskfödda kvinnor är den nere på 1,6 per kvinna.

Vi är redan 35% invandrarbakgrund i fertil ålder 0-44 år, det ökar med 1% för varje år. I Botkyrka (vår mest invandrartäta kommun) röstar exempelvis 70% på S eller V. Sverige går mot samma demografiska katastrof. Klockan tickar.
Citera
2019-01-20, 05:46
  #12
Medlem
Rätt simpelt egentligen. Defaitismen är så pass utbredd i länder som Sverige, men förmodligen många andra västländer för att den parlamentariska vägen är helt körd. I synnerhet i ett land som Sverige som kommer ge ut extremt många svenska medborgarskap till nästa val vilket kommer göra en hopplös situation än mer hopplös. Detta i kombination med att samma människor ser utomparlamentariska metoder/lösningar som uteslutna, då de är rädda för konsekvenserna av detta (med mycket blodspillan i värsta fall). Jag säger varken bu eller bä, jag bara förklarar läget.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback