2019-01-19, 22:55
Medlem
frdks avatar
Kan ju vara så enkelt att kvinnan tog barnet med sig och åkte i all hast med de viktigaste då mannen erkände nått som satte spiken i kistan på relationen och kvinnan hade avsikt att bila ner till sin närmsta släkting.

Hon blev dock väldigt trötta och valde sova en stund på parkeringen med bilen igång för att hålla värmen. Koldioxidförgiftade i olycka, alt självmord. I väntan på dödsorsaken så klassas det som mord.
Vi hade liknande fall höstas, var 3 män som dog på en parkeringsplats om jag minns rätt, östeuroper.

Gissar att kvinna och barn är inte av svensk börd, därav högre misstanke om brott från ex/make/partner och kan förklara varför inga bekanta har lämnat farväl meddelanden på vederbördandes facebook här i sverige som normalt brukar vara källan till avslöjande.
Citera
2019-01-19, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
Kan ju vara så enkelt att kvinnan tog barnet med sig och åkte i all hast med de viktigaste då mannen erkände nått som satte spiken i kistan på relationen och kvinnan hade avsikt att bila ner till sin närmsta släkting.

Hon blev dock väldigt trötta och valde sova en stund på parkeringen med bilen igång för att hålla värmen. Koldioxidförgiftade i olycka, alt självmord. I väntan på dödsorsaken så klassas det som mord.
Vi hade liknande fall höstas, var 3 män som dog på en parkeringsplats om jag minns rätt, östeuroper.

Gissar att kvinna och barn är inte av svensk börd, därav högre misstanke om brott från ex/make/partner och kan förklara varför inga bekanta har lämnat farväl meddelanden på vederbördandes facebook här i sverige som normalt brukar vara källan till avslöjande.

Och var det inte tre män som dog i ett hus i Skåne också? Inte samma som bil men ändå.
Men hade inte bilen hyrts på macken precis i närheten? Då rimmar det illa med att hon ska åka långt och blir trött efter 1 km typ. Låter väldigt planerat och medvetet att ställa bilen där. Om det så var för att dölja ett brott eller ta sitt och sitt barns liv. Men alla skriver självmord eller mord. Men om kvinnan tog livet av sig och sitt barn har även hon mördat så hur utreds något sådant? Hon kan ju inte åtalas men försöker dem ens hitta någon anledning osv ändå?
Citera
2019-01-20, 00:00
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
Det var en hyrbil från circle k och regnumret finns i tråden.

Vilket inlägg?
Citera
2019-01-20, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
...
Om jag vore hon hade jag säkert då velat amma barnet, både för att lugna barnet och mig själv innan jag skulle köra långt.
Jag hade mycket väl kunnat gå bak i bilen och lagt mig ner och ammat eftersom jag visste att jag sen skulle sitta länge.
Jag hade nog inte kunnat förmå mig att ha motorn igång, det hade skurit i min värdegrund.
Förmodligen hade jag gjort bedömningen att jag inte skulle komma att somna eftersom jag var för upprörd, men det hade jag gjort och då frös vi ihjäl.
Citera
2019-01-20, 02:49
Medlem
Många här på flasb. som skulle åka till Hollywood och satsa på en karriär som författare för tv och filmmanus !!
Skulle tippa på självmord efter en vårdnadstvist. Sömntabletter t ex.
Men det kan ju också vara ett mord - är det dock dessa person som varit eftersökta och det var mannen som ringde polisen så är väl han borträknad som gärningsman.
Citera
2019-01-20, 02:49
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlers
En teori från en av fotograferna på plats är att kvinnan och barnet har blivit påkörda av bilen och inslängda i skåpet.
Barnvagn står utanför bilen
På vilken bild syns en barnvagn?
Citera
2019-01-20, 03:01
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Man undrar ju vad det ligger för story bakom.

Låter konstigt att hyra en sådan bil om man har för avsikt att sova i den. Då hyr man väl en husbil? Vill hon fly från mannen och ta dottern med sig hyr man väl förslagsvis en vanlig personbil och tar in på motell eller dylikt? Speciellt eftersom det är mitt i vintern och 10 grader kallt ute.

En sådan här bil hyr man för att flytta saker. Kanske har mannen dödat frun och sitt barn. Hyrt bilen för att flytta liken, men sedan drabbats av kalla handen? Parkerat bilen på parkeringen och sedan begått självmord på annan plats, alternativt flytt? Finns hur många varianter som helst. Polisen borde gå ut med mera information för att undvika spekulationer.
Skulle liken ha gett honom kalla handen? Inte troligt. Eller blev han skakis när han började frysa om handen? Däremot kan mamman ha gett honom kalla handen innan han mördade mamman och barnet.
Citera
2019-01-20, 04:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Man undrar ju vad det ligger för story bakom.

Låter konstigt att hyra en sådan bil om man har för avsikt att sova i den. Då hyr man väl en husbil? Vill hon fly från mannen och ta dottern med sig hyr man väl förslagsvis en vanlig personbil och tar in på motell eller dylikt? Speciellt eftersom det är mitt i vintern och 10 grader kallt ute.

En sådan här bil hyr man för att flytta saker. Kanske har mannen dödat frun och sitt barn. Hyrt bilen för att flytta liken, men sedan drabbats av kalla handen? Parkerat bilen på parkeringen och sedan begått självmord på annan plats, alternativt flytt? Finns hur många varianter som helst. Polisen borde gå ut med mera information för att undvika spekulationer.

Kraven på effektivitet har ökat på polisen, varför nu strikt tillämpning av förundersökningssekretess råder sedan ett par år tillbaka. Läckor existerar inte längre för det är kontraproduktivt för att uppnå målet/n. Polisens fokus är att lösa brott, därav råder omedelbart förundersökningssekretess. Snarare än öda tid åt uttalande i pressen.

Huruvida det leder till spekulationer här? Är totalt underordnat huvuduppgiften.

Lev med det.
Citera
2019-01-20, 06:12
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Kraven på effektivitet har ökat på polisen, varför nu strikt tillämpning av förundersökningssekretess råder sedan ett par år tillbaka. Läckor existerar inte längre för det är kontraproduktivt för att uppnå målet/n. Polisens fokus är att lösa brott, därav råder omedelbart förundersökningssekretess. Snarare än öda tid åt uttalande i pressen.

Huruvida det leder till spekulationer här? Är totalt underordnat huvuduppgiften.

Lev med det.
Det du skriver överensstämmer med vad landets polisledning tidigare har uttalat, men det är lätt att glömma bort för oss/allmänheten när olika geografiska delar av polisen hanterar uppgiften gällande sekretessen så oerhört olika.
FU-sekretessen är säkert optimal i effektivitetssynpunkt, och vem vill inte ha ut maximalt utfall av effektivitet ifrån polisen förutom kriminella.
Den strikta FU-sekretessen finns där, man får leva med den, men man måste inte gilla den.

En tråkig konsekvens, som inte är polisens fel, är att MSM väljer att publicera "helgalna" uppgifter som vid jämförelser av ordalydelser garanterat hämtats ifrån läsning av fb.
Att de väljer att publicera fakta härifrån är positivt, men tyvärr utan att ens ge fb cred som källa det vet vi sedan tidigare.
Citera
2019-01-20, 06:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Det du skriver överensstämmer med vad landets polisledning tidigare har uttalat, men det är lätt att glömma bort för oss/allmänheten när olika geografiska delar av polisen hanterar uppgiften gällande sekretessen så oerhört olika.
FU-sekretessen är säkert optimal i effektivitetssynpunkt, och vem vill inte ha ut maximalt utfall av effektivitet ifrån polisen förutom kriminella.
Den strikta FU-sekretessen finns där, man får leva med den, men man måste inte gilla den.

En tråkig konsekvens, som inte är polisens fel, är att MSM väljer att publicera "helgalna" uppgifter som vid jämförelser av ordalydelser garanterat hämtats ifrån läsning av fb.
Att de väljer att publicera fakta härifrån är positivt, men tyvärr utan att ens ge fb cred som källa det vet vi sedan tidigare.

Sedan bär ju skribenter här ett eget ansvar för vad man skriver här. De är de som producerar, enligt dig, "helgalna" uppgifter.

Att hitta igen trovärdiga uppgifter här är sannerligen ingen lätt uppgift. För en random journalist.
Citera
2019-01-20, 08:01
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Lev med det.

På vilket sätt skulle det skada det ev brottsmålet om polisen gick ut med exempelvis nationalitet och identitet på offren?
Citera
2019-01-20, 10:20
Medlem
Razzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av femtaliess
I bilar med katalysator är det nog näst intill omöjligt att gasa ihjäl sig
Prova du!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto