2019-01-19, 08:08
Medlem
Det lär ju komma fram information ganska snart om huruvida de utreder brott eller inte.
Undrar hur de hittades. Vem bestämde sig för att kontrollera bilen? Kan det lukta från lik även i minusgrader? Stod bilen länge på tomgång?
Citera
2019-01-19, 08:15
Medlem
IMBILDENs avatar
Man undrar ju vad det ligger för story bakom.

Låter konstigt att hyra en sådan bil om man har för avsikt att sova i den. Då hyr man väl en husbil? Vill hon fly från mannen och ta dottern med sig hyr man väl förslagsvis en vanlig personbil och tar in på motell eller dylikt? Speciellt eftersom det är mitt i vintern och 10 grader kallt ute.

En sådan här bil hyr man för att flytta saker. Kanske har mannen dödat frun och sitt barn. Hyrt bilen för att flytta liken, men sedan drabbats av kalla handen? Parkerat bilen på parkeringen och sedan begått självmord på annan plats, alternativt flytt? Finns hur många varianter som helst. Polisen borde gå ut med mera information för att undvika spekulationer.
Citera
2019-01-19, 08:38
Medlem
Kvinnan kanske hade förlorat din bostad och kände att livet inte va värt något längre .
Citera
2019-01-19, 08:42
Medlem
Yinool0401s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Ligger det en pendeltågsstation några 100 meter där i från?

Finns det några äldre gamla k-märkta kåkar invid själva badet?

Ingen pendel såvitt jag vet.
K-Märkta, hmm känner inte till några.
Citera
2019-01-19, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Länk tack...
Fanns inte länkar på den tiden
Säkerligen finns det ju dokumenterat men jag är inte bevandrad i dom rullorna.
Idag skulle vi säga att kvinnan drabbats av förlossningsdepression (barnet var under året).
Citera
2019-01-19, 09:06
Medlem
OM den nu är hyrd i Älta (Vilket ju såklart inte är säkert) så lär det ju vara denna: https://biluppgifter.se/fordon/YJB294 Övriga 2 MB Sprinter dom har verkar vara flakbilar/pickup
Citera
2019-01-19, 09:08
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evilius
Facebook kommentaren
"jag såg bilen stå på samma plats häromdan när det snöade så mycket då kördes den på tomgång där på parkeringen."

så tog soppan slut och de frös ihjäl?
Citera
2019-01-19, 09:15
Medlem
Säkert en kvinna med utländskt ursprung och dålig social förankring i landet, hitlurad av förra karln som hon har ungen ihop med, utkastad där i från och fått grejerna magasinerade sen har hon träffat en ny, hyrt en bil ihop med honom för att köra hem allt till honom men innan dom ens börjat lasta bilen började även han visa sitt rätta jag, bara att ta bil + barn och dra vidare så hamnade dom nere vid det där badet.

Det är så här vi ska ha det, massa vinddrivna halvt desperata existenser som lever på samhällets skuggsida.

Väl där, i en skåpbil på en parkering ute i en grå-kall-blöt mörk förort med en unge helt utan socialt skyddsnät och hjälp kan vem som helst tappa hoppet.

Mer deprimerande omständigheter är nog svårt att hitta.

Har hon inte avslutat livet på eget bevåg har hon väl suttit med bilen på tomgång och fläkten på max någon av dom här kalla vinterdagarna när luften står helt stilla och hela bilen till slut är omgiven av bara avgaser.
Citera
2019-01-19, 09:32
Medlem
Uppgiften om att det stod en barnvagn utanför skåpbilen och att barnet var under 1 år.... vart kommer de uppgifterna från? Trådsanning? Ett scenario är väl att mamma varit ute och gått med barnet i barnvagn och blivit påkörda av någon som kört skåpbilen... fast varför man skulle välja lägga dem i den o sen själv försvinna kan man ju fundera på. Polisen misstänkte ju direkt mord iaf så tecken på skador etc borde ju finnas.
Citera
2019-01-19, 09:43
Medlem
Jodasaatt70s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjonk
OM den nu är hyrd i Älta (Vilket ju såklart inte är säkert) så lär det ju vara denna: https://biluppgifter.se/fordon/YJB294 Övriga 2 MB Sprinter dom har verkar vara flakbilar/pickup
Bra där! När jag tittade på bilderna igår tyckte jag att första bokstaven såg ut som ett Y. Ska kolla igen..
Citera
2019-01-19, 09:55
Medlem
Jodasaatt70s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jodasaatt70
Bra där! När jag tittade på bilderna igår tyckte jag att första bokstaven såg ut som ett Y. Ska kolla igen..
Kollade igen och nej det ser inte ut som ett Y utan ett T.
Citera
2019-01-19, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Om kvinnan var på flykt från någon så vågar hon naturligtvis inte hyra hotellrum.

I en bil kan man åka vart som helst och en sådan bil som de hittades i är perfekt att sova i utrymmesmässigt sett.

Så tänker jag också med det tillägget att om det fanns tid för henne (planerad flykt när han var på jobbet) att ta med sig skrymmande prylar som barnsäng, barnvagn, kläder, madrasser, filtar ev. gasolkök, etc. så kan det inte bli bättre än en skåpbil. Dessutom tror jag knappast att det går att hitta en husbil att hyra i närmaste bensinmack. Säkerligen också mycket dyrare att hyra en husbil.

Min teori: Kylan i en skåpbil hade hon dock inte räknat med och inte heller med kolmonoxiden från värmekällan.
Senast redigerad av Konrad 2019-01-19 kl. 10:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in