2019-01-18, 19:36
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
Det låter inte troligt att det skulle vara en olycka. Vilket ärende skulle en stor hyrd skåpbil ha nära ett bad mitt i vintern? Det känns troligare att skåpbilen hyrts just för att frakta bort och gömma kropparna. Kanske tänkte gärningsmannen dumpa kropparna i sjön och väntade på att det blev mörkt men blev störd? Om det stämmer att det finns en barnvagn i närheten kanske den skulle användas att transportera kropparna sista biten.

Inte troligt håller jag med om, men ett sådant här fall är ju inte direkt vanligt heller. Om skåpbilen hyrts för att frakta kroppar för att dumpa dessa, borde ju inte hyrestagaren varit så dum att denne dumpat hela bilen med kropparna i på en stor parkeringsplats. Det verkar faktiskt ännu mer osannolikt. Låter inte som något planerat dåd det här.
Citera
2019-01-18, 19:39
Medlem
XO44s avatar
Polisen har iaf varit intresserade av något framför/framtill på bilen. De har markerat och fotograferat med stativ framtill.
Citera
2019-01-18, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
Ja, det är en bra fråga; Circle K har ju även mindre skåpbilar till uthyrning. Är det någon som vet om sjön är isbelagd nu?

En sån bil hyr man för att flytta ihop eller flytta isär. Kanske inte var eniga om vilket. Skulle tro att det är barnets pappa som står på hyreskontraktet och inte klarat av att ta sitt eget liv eller hittas någon annanstans.
Citera
2019-01-18, 19:40
Medlem
Enligt en Margareta (se kommentarsfältet) stod bilen på platsen ”häromdagen”, så den som skrev att bilen skymtats tidigare kanske inte hade fel trots allt?

https://www.facebook.com/135201349862467/posts/2111842982198284/
Citera
2019-01-18, 19:41
Medlem
Illkrokkodills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XO44
Polisen har iaf varit intresserade av något framför/framtill på bilen. De har markerat och fotograferat med stativ framtill.

Gissar på fotavtryck
Citera
2019-01-18, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Vit skåpbil kan vara lätt lastbil. Vad yrar du om?
Som sagt vit skåpbil finns inte som bilmodell i bilregistret
Citera
2019-01-18, 19:46
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framme
Inte ett dugg märkligt. Vissa går konstant omkring med barnvagnar som inte är deras.
Ja, eller att MGM lämnade vagnen där med flit så att kropparna inte skulle ligga i bilen alltför länge innan dom blev upptäckta. Det verkar en plats där det inte rör sig så jättemycket folk.
Citera
2019-01-18, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Är du en sån som alltid måste rätta folk
På TV 4 sa de vit skåpbil
Ring dit och rätta dem oxå
Nej det är jag inte. Skrev det som en förklaring varför Mitt skrev lastbil fast det är en vit skåpbil som du påpekade
Citera
2019-01-18, 19:48
Medlem
Illkrokkodills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Ja, eller att MGM lämnade vagnen där med flit så att kropparna inte skulle ligga i bilen alltför länge innan dom blev upptäckta. Det verkar en plats där det inte rör sig så jättemycket folk.

Åjo, rör sig ganska duktigt med folk där, motionärer, hundägare och motorvägen ligger inte heller långt därifrån.
Citera
2019-01-18, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hurricane2013
Enligt en Margareta (se kommentarsfältet) stod bilen på platsen ”häromdagen”, så den som skrev att bilen skymtats tidigare kanske inte hade fel trots allt?

https://www.facebook.com/135201349862467/posts/2111842982198284/

Facebook kommentaren
"jag såg bilen stå på samma plats häromdan när det snöade så mycket då kördes den på tomgång där på parkeringen."
Citera
2019-01-18, 19:53
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illkrokkodill
Åjo, rör sig ganska duktigt med folk där, motionärer, hundägare och motorvägen ligger inte heller långt därifrån.
Kanske ännu större anledning då - en garanti för att bli hittade.
Citera
2019-01-18, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evilius
Facebook kommentaren
"jag såg bilen stå på samma plats häromdan när det snöade så mycket då kördes den på tomgång där på parkeringen."

Tyder väl kanske på att den har använts till någon form av temporärt panikboende?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in