Citat:
Ursprungligen postat av
katw
Så MB är sanningssägare just i det här fallet minsann. VB kan mycket väl ha besökt parets hem tidigare. Om frugan visste om förhållandet sedan länge är det underligt att det just denna kväll skulle mördas.
Det är fortfarande en försvinnande liten del av alla svartsjuka människor som mördar.
Det kan ha varit första gången frun mötte Vatchareeya i hemmet.
Sannolikheten för att mördas av svartsjuka är liten, men sannolikheten för att Vatchareeya mördades är 1. Sannolikheten för att någon som är mördad mördades av svartsjuka är stor.
Citat:
Ursprungligen postat av
Combival
Vatchareeya hade dykt upp utanför parets restaurang vid ett tillfälle när frun var där. Hon verkade inte alls bli särskilt arg, varken då eller senare. Det är givet att hon har anledning att bli förbannad men jag har inte alls fått den uppfattningen om henne att hon skulle gå över gränsen så rejält och mörda någon. Hon har liksom alla andra normala människor spärrar och sunt förnuft. Jag håller med dig helt i det du säger, det är många som har anledning att vara svartsjuka eller arga för något men är såpass sansade så de kan hantera situationen.
Sen tror jag också att frun tänker som många andra kvinnor, hon riktade ilskan mot maken för det är han som svikit henne, inte Vatchareeya.
Folk uppträder olika i offentliga miljöer och hemma. Att hitta Vatchareeya i hemmet hade varit en bekräftelse av vad hon fick veta ett år tidigare och kan ha fått henne rasande.
Det är mer logiskt att mörda rivalen än partnern, tänk på Jonna i Askersund.
Citat:
Ursprungligen postat av
Combival
Det har du rätt i. Frun skulle heller aldrig skälla ut en person på nätet hon just mördat heller. Hon hade aldrig skrivit som hon gjorde om hon vetat att Vatchareeya var död.
Det är en ren gissning. Människor är olika.
Citat:
Ursprungligen postat av
Draifos
Även (eller kanske t.o.m. särskilt) om hon visste att Vatchareeya var död så kan hon ju ha velat ge sken av att hon inte visste det. Vad skrev hon?
"JAG skulle inte offra en minut för en kackerlacka!!!!"
Citat:
Ursprungligen postat av
egoonline
Är det här din teori?
Hur hamnar blodet i Kristoffers bil enligt teorin?
Stämmer teorin planterades blodet.