2019-01-19, 00:35
Medlem
Draifoss avatar
Det behövs alternativ till 'Fagros' teori.

'Combival' har en intressant teori här:
(FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan

'Betongbaletten' är lite inne på samma linje:

Jag kan nog också tycka att det låter osannolikt att Vatchareeya skulle ha styckats just i KJ:s lägenhet. Vittnesmålen om skrik och slamrande därifrån känns som efterhandskonstruktioner, och samtidigt känns vittnet på Lejonbacksvägen trovärdigt.

Men vad hade egentligen polis och åklagare för teori? 'Prudent' menar att polis och åklagare inte hade någon uppfattning alls, annat än att de ansåg sig veta att det var KJ som var GM.

'Combival' antyder att polisen skulle ha varit inne på att det handlade om ett ritualmord, där KJ skall ha ätit upp Vatchareeyas händer.

Finns det fler teorier?
Senast redigerad av Draifos 2019-01-19 kl. 00:42.
Citera
2019-01-19, 00:41
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det behövs alternativ till 'Fagros' teori.

Combival har en intressant teori här:

Betongbaletten är lite inne på samma linje:

Jag kan nog också tycka att det låter osannolikt att Vatchareeya skulle ha styckats just i KJ:s lägenhet. Vittnesmålen om skrik och slamrande därifrån känns som efterhandskonstruktioner, och samtidigt känns vittnet på Lejonbacksvägen trovärdigt.

Men vad hade egentligen polis och åklagare för teori. 'Prudent' menar att polis och åklagare inte hade någon uppfattning alls, annat än att de ansåg sig veta att det var KJ som var GM.

'Combival' antyder att polisen skulle ha varit inne på att det handlade om ett ritualmord, där KJ skall ha ätit upp Vatchareeyas händer.

Finns det fler teorier?
Jodå. Det finns teorin att Vatchareeya gick till Sävast och besökte sin karatetränare och älskare. Man kan tänka sig hur hans fru, som kände till förhållandet skulle reagera. Ännu värre om frun kom hem när hennes make och hans älskarinna var hemma. Enligt MB var hans fru mycket svartsjuk.
Citera
2019-01-19, 00:49
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jodå. Det finns teorin att Vatchareeya gick till Sävast och besökte sin karatetränare och älskare. Man kan tänka sig hur hans fru, som kände till förhållandet skulle reagera. Ännu värre om frun kom hem när hennes make och hans älskarinna var hemma. Enligt MB var hans fru mycket svartsjuk.

Brukade de träffas hemma hos MB? Varför skulle frugan reagera annorlunda denna gången om hon kände till förhållandet sedan tidigare? Många människor är svartsjuka utan att de för den skull mördar eller medverkar till mord.
Citera
2019-01-19, 00:54
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Brukade de träffas hemma hos MB? Varför skulle frugan reagera annorlunda denna gången om hon kände till förhållandet sedan tidigare? Många människor är svartsjuka utan att de för den skull mördar eller medverkar till mord.
Enligt MB har Vatchareeya aldrig varit hemma hos honom, så det finns inget annorlunda. Alla mördar inte av svartsjuka, men vissa gör det.
Citera
2019-01-19, 00:59
Medlem
katws avatar
Citat:
Enligt MB har Vatchareeya aldrig varit hemma hos honom, så det finns inget annorlunda. Alla mördar inte av svartsjuka, men vissa gör det.

Menar du att det skulle vara droppen som fick bägaren att rinna över för frugan när VB dyker upp alternativt redan befinner sig i bostaden?

"Vissa gör det". De är försvinnande få i sammanhanget.
Citera
2019-01-19, 01:02
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Tror du att Kristoffer har förmåga att känna svartsjuka? Han ville vara mer än vän med Vatchareeya. Blev han förbannad när hon skickade sms till tränaren istället för att ägna sig åt honom?
Citera
2019-01-19, 01:03
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Menar du att det skulle vara droppen som fick bägaren att rinna över för frugan när VB dyker upp alternativt redan befinner sig i bostaden?
Det kan jag mycket väl tänka mig.
Citat:
"Vissa gör det". De är försvinnande få i sammanhanget.
Bland mord är svartsjuka som motiv inte försvinnande små.
Citera
2019-01-19, 01:10
Medlem
katws avatar
Citat:
Det kan jag mycket väl tänka mig.

Bland mord är svartsjuka som motiv inte försvinnande små.

Så MB är sanningssägare just i det här fallet minsann. VB kan mycket väl ha besökt parets hem tidigare. Om frugan visste om förhållandet sedan länge är det underligt att det just denna kväll skulle mördas.

Det är fortfarande en försvinnande liten del av alla svartsjuka människor som mördar.
Citera
2019-01-19, 01:10
Medlem
Combivals avatar
Citat:

Vatchareeya hade dykt upp utanför parets restaurang vid ett tillfälle när frun var där. Hon verkade inte alls bli särskilt arg, varken då eller senare. Det är givet att hon har anledning att bli förbannad men jag har inte alls fått den uppfattningen om henne att hon skulle gå över gränsen så rejält och mörda någon. Hon har liksom alla andra normala människor spärrar och sunt förnuft. Jag håller med dig helt i det du säger, det är många som har anledning att vara svartsjuka eller arga för något men är såpass sansade så de kan hantera situationen.

Sen tror jag också att frun tänker som många andra kvinnor, hon riktade ilskan mot maken för det är han som svikit henne, inte Vatchareeya.
Senast redigerad av Combival 2019-01-19 kl. 01:21.
Citera
2019-01-19, 01:43
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Vatchareeya hade dykt upp utanför parets restaurang vid ett tillfälle när frun var där. Hon verkade inte alls bli särskilt arg, varken då eller senare. Det är givet att hon har anledning att bli förbannad men jag har inte alls fått den uppfattningen om henne att hon skulle gå över gränsen så rejält och mörda någon. Hon har liksom alla andra normala människor spärrar och sunt förnuft. Jag håller med dig helt i det du säger, det är många som har anledning att vara svartsjuka eller arga för något men är såpass sansade så de kan hantera situationen.

Sen tror jag också att frun tänker som många andra kvinnor, hon riktade ilskan mot maken för det är han som svikit henne, inte Vatchareeya.

Alla som vet något om mord, vet att förvandlingen till mördare inte sker över en natt, frun så vitt jag vet utan några personlighetsstörningar/psykisk sjukdom rimmar illa som gärningsperson i det här fallet. Kj, däremot passar som handen i handsken, och avtjänat också sitt straff.

* Det här var alltså riktat mot de du argumenterar mot.
Senast redigerad av TakeYouOnACruise 2019-01-19 kl. 01:48.
Citera
2019-01-19, 02:02
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
Alla som vet något om mord, vet att förvandlingen till mördare inte sker över en natt, frun så vitt jag vet utan några personlighetsstörningar/psykisk sjukdom rimmar illa som gärningsperson i det här fallet. Kj, däremot passar som handen i handsken, och avtjänat också sitt straff.

* Det här var alltså riktat mot de du argumenterar mot.

Det har du rätt i. Frun skulle heller aldrig skälla ut en person på nätet hon just mördat heller. Hon hade aldrig skrivit som hon gjorde om hon vetat att Vatchareeya var död.
Citera
2019-01-19, 02:12
Medlem
Citat:

Kroppsdelarna fanns förvarade i ett värn vid Mjösjöberget där de var placerad in genom en skottglugg, den här torson vägde 33 kg och med benen blev det 50 kg.
En ensam person kunde inte ta ut kroppsdelarna och först ta dem till vägen från värnet som är en mycket besvärlig terräng, sedan skall de tas ned till Gula huset och torson placerades i terrängen intill.
Där torson fanns placerad är 160 meter från vägen och gärningsmännen har gått genom terrängen med torson, det finns en traktorväg som ingen bil hade kört när torson kom dit och från traktorvägen hade det varit 35 meter till placeringen av torson.
Benen var placerad i Gula huset, och en person fanns där innne och benen blev förd av personen utanför till honom.
Det är gärningsmännen som har fört kroppsdelarna till fyndplatsen, finns inget alternativ till det och det har varit två personer, en ensam person hade inte kunnat genomföra det.

Det här visar att varken Micke eller Kristoffer var gärningsmännen för VB, därför de tog inte kroppsdelarna till fyndplatsen.
Micke fanns inte heller på orten när kroppsdelarna kom till fyndplatsen och Kristoffer hade spaning på sig och fanns i familjens sommarstuga när kroppsdelarna kom till fyndplatsen.

Slutsatsen blir att det var två inhyrda gärningsmän som styckmördade VB och transporterade kroppsdelarna till värnet vid Mjösjöberget, där de fanns tills 20 maj natten mot den 21 maj när de flyttades.
Brottsplatsen är okänd och inget mordvapen har hittats och bilen som de använde har inte spårats upp som borde varit en skåpbil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in