2014-11-28, 11:01
Medlem
Kom bloggen för nära sanningen?
Är den kapad?
Vet någon vad som hänt?
Citera
2014-11-28, 12:46
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Är den kapad?
Vet någon vad som hänt?

Jätteskönt att slippa länkar nu till bloggen som om det vore någon form av utredningsmaterial.

Kanske någon fick nog och anmälde bloggaren och nu fortsätter smutskastning i det dolda. Allt är ju inte gjort för allmän beskådning och allt tål inte, som Q sa, offentlighetens ljus...
Citera
2014-11-28, 13:11
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Någon som vet varför att falletvatchareeya.blogg.se nu kräver att man anger användarnamn och lösenord för att kunna läsa bloggen ?
Och HUR man skaffar detta användarnamn och lösenord?

Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
Kan bloggaren/bloggerskan ha blivit hotad av någon?

Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Vet du vad som hänt med bloggen?

Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Är den kapad?
Vet någon vad som hänt?

Ja jisses

Vad ska ni göra NU då, när alla era så kallade faktaunderlag försvann.

Ja, vi får hoppas att bloggaren kom till insikt I första hand och i andra hand får vi hoppas att bloggaren bara blev hotad till livet. Trist om KJ indirekt genom sin fanklubb skulle vara upphov till mord på bloggaren också.

Är det bara jag som tycker det känns bra och respektfullt mot de inblandade att tråden fått vila ett tag.
Citera
2014-11-28, 15:37
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Ja jisses

Ja, vi får hoppas att bloggaren kom till insikt I första hand och i andra hand får vi hoppas att bloggaren bara blev hotad till livet. Trist om KJ indirekt genom sin fanklubb skulle vara upphov till mord på bloggaren också.

Är det bara jag som tycker det känns bra och respektfullt mot de inblandade att tråden fått vila ett tag.

Nej jag håller med dig. Skönt att se att varit lugnt i tråden och en liten extra bonus är ju att bloggen är låst. Jag var ingen återkommande läsare där och jag tror att fancluben till den var rätt liten ändå.

Det är bara sorgligt att det inte räcker med de som lider pga detta dåd, utan att man måste se till att fler människor mår dåligt genom att indirekt och direkt anklaga dom för inblandning i detta helt utan substans.
Citera
2014-11-28, 15:47
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ja jisses

Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Nej jag håller med dig. Skönt att se att varit lugnt i tråden och en liten extra bonus är ju att bloggen är låst. Jag var ingen återkommande läsare där och jag tror att fancluben till den var rätt liten ändå.

Det är bara sorgligt att det inte räcker med de som lider pga detta dåd, utan att man måste se till att fler människor mår dåligt genom att indirekt och direkt anklaga dom för inblandning i detta helt utan substans.
Ja, det är klart att alla fakta försvann med bloggen. Är det inte skönt att slippa se sånt som pekar på annat än det man tror på? Ungefär som när åklagare gömmer bevis i slasken. Det ingen ser finns inte.
Citera
2014-11-28, 16:10
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ja, det är klart att alla fakta försvann med bloggen. Är det inte skönt att slippa se sånt som pekar på annat än det man tror på? Ungefär som när åklagare gömmer bevis i slasken. Det ingen ser finns inte.

Det är lite lustigt att du säger att dessa uppgifter pekar åt ett annat håll och även att du jämför uppgifterna med bevis.

Advokaten och KJ har full tillgång till slasken, men du menar att om inte du får se slasken, och med din analytiska förmåga får tolka innehållet på ett sätt som inte ens advokaten kan, så är det undangömt.

Ja, det skottet var inte helt utanför, vi kan kalla ditt försök att påstå att informationen som finns i bloggen pekar på annan GM, ett stolpskott. Närmare mål/sanningen än så blir inte påhittet.
Citera
2014-11-28, 16:13
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:

Fast du pratar ju om en korruption när du diskuterar på det viset. Då kanske det föreligger på det viset i alla domar då? För det ingen ser, finns ju inte?

Det kan inte vara så att det inte finns något att se?

Att påstå att bloggen sitter på alla fakta är ett ganska starkt påstående.
Citera
2014-11-28, 16:16
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Fast du pratar ju om en korruption när du diskuterar på det viset. Då kanske det föreligger på det viset i alla domar då? För det ingen ser, finns ju inte?

Det kan inte vara så att det inte finns något att se?

Att påstå att bloggen sitter på alla fakta är ett ganska starkt påstående.
Alla fakta som fanns i bloggen försvann inte med den. Det som syntes när bloggen syntes syns inte längre. Är det borta då?
Citera
2014-11-28, 16:17
Medlem
MrFolds avatar
Jag har ju aldrig gått igenom bloggen i detalj, så jag måste erkänna att jag inte kommer ihåg om den innehåller material med resonemang (direkta eller indirekta) runt MB som alternativ GM.

I så fall verkar det inte orimligt att förklaringen verkligen är en anmälan eller hot om anmälan för förtal. Det är inte konstigare än att flera skribenter här i tråden skulle kunna sitta illa till om paret MB/AN på något vis lyckades klura rätt på deras identiteter och polisanmälde för förtal.
Citera
2014-11-28, 16:32
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Alla fakta som fanns i bloggen försvann inte med den. Det som syntes när bloggen syntes syns inte längre. Är det borta då?

Jag menade naturligtvis att du hänvisar till en blogg som faktaunderlag. Jag trodde du förstod det.
Men visst kan man misstänka att viss smutskastning sker nu när bloggen är låst.

Jag tycker det var lite märkligt när man istället för att hänvisa till FUP och domar som, mig veterligen sitter på just fakta, hänvisar till en anonym blogg.

Det är kanske för att man inte vill se saken som den är. Att den skyldige sitter dömd.

Hur går det med insamling till underlag inför kommande resningsansökan?
Citera
2014-11-28, 16:45
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det är lite lustigt att du säger att dessa uppgifter pekar åt ett annat håll och även att du jämför uppgifterna med bevis.

Advokaten och KJ har full tillgång till slasken, men du menar att om inte du får se slasken, och med din analytiska förmåga får tolka innehållet på ett sätt som inte ens advokaten kan, så är det undangömt.

Ja, det skottet var inte helt utanför, vi kan kalla ditt försök att påstå att informationen som finns i bloggen pekar på annan GM, ett stolpskott. Närmare mål/sanningen än så blir inte påhittet.
Nej, jag jämförde bloggens försvinnande med att gömma bevis i slasken på så sätt att fakta finns kvar.
Citera
2014-11-28, 16:47
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag menade naturligtvis att du hänvisar till en blogg som faktaunderlag. Jag trodde du förstod det.
Men visst kan man misstänka att viss smutskastning sker nu när bloggen är låst.

Jag tycker det var lite märkligt när man istället för att hänvisa till FUP och domar som, mig veterligen sitter på just fakta, hänvisar till en anonym blogg.

Det är kanske för att man inte vill se saken som den är. Att den skyldige sitter dömd.

Hur går det med insamling till underlag inför kommande resningsansökan?
Fanns det inte fakta i bloggen, menar du? Hur kan man smutskasta i en låst blogg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in