2019-01-19, 08:46
Medlem
A hon skrev på FB "hon tror inte att flickan kommer att hittas vid liv"
" Ingen kommer att sakna den kackelackan"
Senast redigerad av Fagro 2019-01-19 kl. 08:49.
Citera
2019-01-19, 08:59
Medlem
egoonlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jodå. Det finns teorin att Vatchareeya gick till Sävast och besökte sin karatetränare och älskare. Man kan tänka sig hur hans fru, som kände till förhållandet skulle reagera. Ännu värre om frun kom hem när hennes make och hans älskarinna var hemma. Enligt MB var hans fru mycket svartsjuk.

Är det här din teori?
Hur hamnar blodet i Kristoffers bil enligt teorin?
Citera
2019-01-19, 09:10
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
A hon skrev på FB "hon tror inte att flickan kommer att hittas vid liv"
" Ingen kommer att sakna den kackelackan"
Tack! Så skulle aldrig en mördare skriva på nätet. Det kan ingen få mig att tro.
Citera
2019-01-19, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av egoonline
Är det här din teori?
Det fanns en droppe på mattan som inte var synlig med blotta ögat, du kanske tror att bagageutrymmet var brottsplatsen.
Citera
2019-01-19, 09:35
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Så MB är sanningssägare just i det här fallet minsann. VB kan mycket väl ha besökt parets hem tidigare. Om frugan visste om förhållandet sedan länge är det underligt att det just denna kväll skulle mördas.

Det är fortfarande en försvinnande liten del av alla svartsjuka människor som mördar.
Det kan ha varit första gången frun mötte Vatchareeya i hemmet.

Sannolikheten för att mördas av svartsjuka är liten, men sannolikheten för att Vatchareeya mördades är 1. Sannolikheten för att någon som är mördad mördades av svartsjuka är stor.
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Vatchareeya hade dykt upp utanför parets restaurang vid ett tillfälle när frun var där. Hon verkade inte alls bli särskilt arg, varken då eller senare. Det är givet att hon har anledning att bli förbannad men jag har inte alls fått den uppfattningen om henne att hon skulle gå över gränsen så rejält och mörda någon. Hon har liksom alla andra normala människor spärrar och sunt förnuft. Jag håller med dig helt i det du säger, det är många som har anledning att vara svartsjuka eller arga för något men är såpass sansade så de kan hantera situationen.

Sen tror jag också att frun tänker som många andra kvinnor, hon riktade ilskan mot maken för det är han som svikit henne, inte Vatchareeya.
Folk uppträder olika i offentliga miljöer och hemma. Att hitta Vatchareeya i hemmet hade varit en bekräftelse av vad hon fick veta ett år tidigare och kan ha fått henne rasande.

Det är mer logiskt att mörda rivalen än partnern, tänk på Jonna i Askersund.
Citat:
Det har du rätt i. Frun skulle heller aldrig skälla ut en person på nätet hon just mördat heller. Hon hade aldrig skrivit som hon gjorde om hon vetat att Vatchareeya var död.
Det är en ren gissning. Människor är olika.
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Även (eller kanske t.o.m. särskilt) om hon visste att Vatchareeya var död så kan hon ju ha velat ge sken av att hon inte visste det. Vad skrev hon?
"JAG skulle inte offra en minut för en kackerlacka!!!!"
Citat:
Ursprungligen postat av egoonline
Är det här din teori?
Stämmer teorin planterades blodet.
Citera
2019-01-19, 09:44
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Det kan ha varit första gången frun mötte Vatchareeya i hemmet.

Sannolikheten för att mördas av svartsjuka är liten, men sannolikheten för att Vatchareeya mördades är 1. Sannolikheten för att någon som är mördad mördades av svartsjuka är stor.

Folk uppträder olika i offentliga miljöer och hemma. Att hitta Vatchareeya i hemmet hade varit en bekräftelse av vad hon fick veta ett år tidigare och kan ha fått henne rasande.

Det är mer logiskt att mörda rivalen än partnern, tänk på Jonna i Askersund.

Det är en ren gissning. Människor är olika.

"JAG skulle inte offra en minut för en kackerlacka!!!!"

Det är mer logiskt att frun hanterat otroheten på ett annat sätt än att mörda som de allra flesta människor gör. Bara för att någon enstaka idiot mördat sin rival blir inte det sättet troligt eller sannolikt. Frun verkar medveten om makens snedsprång, det var inte första gången han varit otrogen.
Citera
2019-01-19, 09:47
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det är mer logiskt att frun hanterat otroheten på ett annat sätt än att mörda som de allra flesta människor gör. Bara för att någon enstaka idiot mördat sin rival blir inte det sättet troligt eller sannolikt. Frun verkar medveten om makens snedsprång, det var inte första gången han varit otrogen.
Det är mer logiskt att hantera otroheten på annat sätt än att mörda, men Vatchareeya mördades. Vad var Kims motiv?

Belägg för att maken varit otrogen tidigare?
Citera
2019-01-19, 09:59
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Det fanns en droppe på mattan som inte var synlig med blotta ögat, du kanske tror att bagageutrymmet var brottsplatsen.

Lika troligt som att det skulle ha skett i en skåpbil som inte existerar .
Har du regnumret på bilen så att du kan bevisa att den finns ?
Citera
2019-01-19, 10:00
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Det är mer logiskt att hantera otroheten på annat sätt än att mörda, men Vatchareeya mördades. Vad var Kims motiv?

Det finns ingen logik i att en sviken fru skulle mörda sin rival och sedan uttrycka sig som hon gjorde på internet. Polisen ska kolla upp de människorna, vilket hon vet. Det hör nog inte till vanligheten att mördare ber om att få bli misstänkta.

Jag har inte tillgång till förundersökningen just nu, du får söka själv.
Kristoffer kan ha varit svartsjuk men jag begär inget motiv i hans fall då han har Asperger och vet att andra med Asperger mördat utan något synbart motiv.
Citera
2019-01-19, 10:04
Medlem
egoonlines avatar
Citat:

Nu var ju min fråga om det var din teori?
Underförstått, tror DU på teorin?

Vem tror du planterade blodet?
Citera
2019-01-19, 10:04
Medlem
boidis12s avatar
Citat:

Så VB mördades av karatetränaren och/eller frun trots att det är mer logiskt att
hantera otrohet på andra sätt ?
Alltså är det SANNOLIKT så att båda är helt säkert oskyldiga .
VB kanske trackade KJ/KIM för att han gick omkring i trosor .
Citera
2019-01-19, 10:06
Medlem
egoonlines avatar
Citat:

Det fanns också blod på en handske och en påse.
Jag tror inte att mordet eller styckningen skedde i bagageutrymmet, nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in