2019-01-19, 02:15
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Det har du rätt i. Frun skulle heller aldrig skälla ut en person på nätet hon just mördat heller. Hon hade aldrig skrivit som hon gjorde om hon vetat att Vatchareeya var död.
Även (eller kanske t.o.m. särskilt) om hon visste att Vatchareeya var död så kan hon ju ha velat ge sken av att hon inte visste det. Vad skrev hon?
Senast redigerad av Draifos 2019-01-19 kl. 03:10.
Citera
2019-01-19, 02:39
Medlem
Spaningsledningen och många andra har beskyllt KJ som gärningsmannen men som är utesluten därför han kom inte med några kroppsdelar till fyndplatsen och kan därför inte vara gärningsmannen.
Men sedan finns det en annan sak som friar honom från all misstanke och det är att om han hade hanterat de här kroppsdelarna som måste göras vid mordet och transporten m.m. hade han blivit besudlad med liklukt i kläderna som är ofrånkomligt.
Hela hans bil hade blivit besudlad som hade varit ofrånkomligt.
Polisen känner till naturligtvis att en person blir besudlad som hanterar en kropp på det sättet som måste ha gjorts vid mordet på VB och därför kontrollerades KJ:s kläder, om de hade varit nytvättade sådant syns . Men polisen hittade ingen besudling av liklukt på hans kläder.

FUP 400 finns polisens sök av liklukt på KJ:s kläder som togs i beslag efter att han blev anhållen och häktad.
Senast redigerad av Fagro 2019-01-19 kl. 02:51.
Citera
2019-01-19, 02:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Kroppsdelarna fanns förvarade i ett värn vid Mjösjöberget där de var placerad in genom en skottglugg, den här torson vägde 33 kg och med benen blev det 50 kg.
En ensam person kunde inte ta ut kroppsdelarna och först ta dem till vägen från värnet som är en mycket besvärlig terräng, sedan skall de tas ned till Gula huset och torson placerades i terrängen intill.
Där torson fanns placerad är 160 meter från vägen och gärningsmännen har gått genom terrängen med torson, det finns en traktorväg som ingen bil hade kört när torson kom dit och från traktorvägen hade det varit 35 meter till placeringen av torson.
Benen var placerad i Gula huset, och en person fanns där innne och benen blev förd av personen utanför till honom.
Det är gärningsmännen som har fört kroppsdelarna till fyndplatsen, finns inget alternativ till det och det har varit två personer, en ensam person hade inte kunnat genomföra det.

Det här visar att varken Micke eller Kristoffer var gärningsmännen för VB, därför de tog inte kroppsdelarna till fyndplatsen.
Micke fanns inte heller på orten när kroppsdelarna kom till fyndplatsen och Kristoffer hade spaning på sig och fanns i familjens sommarstuga när kroppsdelarna kom till fyndplatsen.

Slutsatsen blir att det var två inhyrda gärningsmän som styckmördade VB och transporterade kroppsdelarna till värnet vid Mjösjöberget, där de fanns tills 20 maj natten mot den 21 maj när de flyttades.
Brottsplatsen är okänd och inget mordvapen har hittats och bilen som de använde har inte spårats upp som borde varit en skåpbil.

Så om din beställare inte heter MB vad heter hen då?
Alla i tråden undrar och frågar efter detta namn då du är så stensäker på din teori, varför svarar du inte på vem som beställt detta mord? Vad är du så rädd för?
Citera
2019-01-19, 02:54
Medlem
Citat:
Spaningsledningen och många andra har beskyllt KJ som gärningsmannen men som är utesluten därför han kom inte med några kroppsdelar till fyndplatsen och kan därför inte vara gärningsmannen.
Men sedan finns det en annan sak som friar honom från all misstanke och det är att om han hade hanterat de här kroppsdelarna som måste göras vid mordet och transporten m.m. hade han blivit besudlad med liklukt i kläderna som är ofrånkomligt.
Hela hans bil hade blivit besudlad som hade varit ofrånkomligt.
Polisen känner till naturligtvis att en person blir besudlad som hanterar en kropp på det sättet som måste ha gjorts vid mordet på VB och därför kontrollerades KJ:s kläder, om de hade varit nytvättade sådant syns . Men polisen hittade ingen besudling av liklukt på hans kläder.

Varför skulle KJ spara kläderna han hade på sig när han styckade VB?
Vad säger ens att han hade kläder på sig medan han mördade henne och sedan styckade kroppen?
VB behöver inte ha transporterats död/styckad i bilen heller utan enbart blödande men vid liv.

Säg vem din beställare är nu?
Senast redigerad av Jozz79 2019-01-19 kl. 02:56.
Citera
2019-01-19, 02:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jozz79
Så om din beställare inte heter MB vad heter hen då?
Alla i tråden undrar och frågar efter detta namn då du är så stensäker på din teori, varför svarar du inte på vem som beställt detta mord? Vad är du så rädd för?

Jag uppger inga sådana namn följden kan bli att man får en anmälan om förtal på sig.
Citera
2019-01-19, 03:01
Medlem
Citat:
Jag uppger inga sådana namn följden kan bli att man får en anmälan om förtal på sig.

Du vet mkt väl hur man maskerar namn på detta ställe! ***
Citera
2019-01-19, 03:20
Medlem
Citat:
Varför skulle KJ spara kläderna han hade på sig när han styckade VB?
Vad säger ens att han hade kläder på sig medan han mördade henne och sedan styckade kroppen?
VB behöver inte ha transporterats död/styckad i bilen heller utan enbart blödande men vid liv.

Säg vem din beställare är nu?

Någon måtta får de vara på fantasierna, det är bättre du inser att KJ var inte den som mördade VB .
Du kan lita på mig jag har inte kommit fel med något fall jag analyserat, varför skulle jag ha fel i det här fallet, som är mycket lätt att se lösningen.
Citera
2019-01-19, 03:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Även (eller kanske t.o.m. särskilt) om hon visste att Vatchareeya var död så kan hon ju ha velat ge sken av att hon inte visste det. Vad skrev hon?

Läs FUP s. 1120 och framåt.
Citera
2019-01-19, 03:35
Medlem
Citat:
Någon måtta får de vara på fantasierna, det är bättre du inser att KJ var inte den som mördade VB .
Du kan lita på mig jag har inte kommit fel med något fall jag analyserat, varför skulle jag ha fel i det här fallet, som är mycket lätt att se lösningen.

Vet du ens vad måtta betyder

Jag står för att jag(och rättsväsendet) ser KJ som mördare.
Du Fagro står för enbart konspiratoriska svammel teorier som endast existerar i ditt huvud.

Mitt råd till dig är att starta en alternativ tråd om din teori under den kategorin. Alltså konspirationsteorier. Där har du större chans att få någon att tro på det du upprepar här konstant.
Citera
2019-01-19, 07:39
Medlem
Citat:
Vet du ens vad måtta betyder

Jag står för att jag(och rättsväsendet) ser KJ som mördare.
Du Fagro står för enbart konspiratoriska svammel teorier som endast existerar i ditt huvud.

Mitt råd till dig är att starta en alternativ tråd om din teori under den kategorin. Alltså konspirationsteorier. Där har du större chans att få någon att tro på det du upprepar här konstant.

Det är du och dina kolleger som konspirerar att KJ är gärningsmannen och stödjer den politiska inblandningen i rättsfall, men nu kan påstås att den myten som ni står för är krossad till småsmulor.

Själv står jag för objektivitet och rättvisa med respekt för alla människor och ingen diskriminering och mobbing, när det är en debatt skall andra åsikter än vad man själv står för respekteras.
Politikerna skryter och basunerar ut om den "Humanitära Stormakten" men sanningen är att mot den egna befolkningen är de inte humanitära, utan kommer med falska anklagelser, som skapar oerhörda lidande för de som blivit drabbade, som nu i fallet KJ.
När man ser till KJ familjen de kände till helt säkert att KJ var oskyldig därför han fanns i sommarstugan när kroppsdelarna kom till fyndplatsen.
De gjorde det rätta lade ut stora egna pengar på advokat för att få upprättelse med resning, men genom politisk inblandning kom resningen tillbaka med vändande post.
De blir helt maktlösa mot överhögheten och kan ingenting göra än lida, för det som drabbade KJ att han fick skulden för ett brott han aldrig begått, för att gärningsmännen för VB inte skulle drabbas, utan skyddas.
Senast redigerad av Fagro 2019-01-19 kl. 07:57.
Citera
2019-01-19, 07:42
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:

Vem skulle anmäla dig för förtal? Det där låter som ett svepskäl. Ni konspirationsteoretiker brukar föredra att vara väldigt vaga i skuldfrågan (det är "eliten", "dom som styr", "media" osv), av uppenbara skäl. Det blir ju så svårt att få ihop det annars. Bevis and shit.

Så berätta nu vem beställaren är. Och så fortsätter du med att berätta vem/vilka som gav spaningsledningen i uppdrag att skydda dom verkliga gärningsmännen och sätta dit en oskyldig. Därefter vilka "dignitärerna från Stockholm" var.
Citera
2019-01-19, 08:12
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos

Det var inga snälla ord, minns inte exakt men det var ungefär att hon inte skulle offra en sekund för att leta efter en kackerlacka. Jag tror absolut inte att hon skulle skriva så om en person hon mördat eller visste var död, det är som att be om att få bli misstänkt och granskad. Hon var förbannad men trodde inte att det hänt något så allvarligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in