2019-01-18, 21:21
Medlem
JoeDevolas avatar
Måste ha varit fler än jag som kläckte Monica Z - Sakta vi gå... och Zeppelin - Kashmir innan bandet började spela.
Citera
2019-01-18, 22:01
Medlem
arcsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -93
gunnar och parisa vad tråkigt par, gunnar besserwisser och grå och stirrade bara på parisa ofta.

tråkigt att ankan och ahrne förlorade, de är roliga, ahrne har nog många historier att tala om.
Ja, han verkade attraherad av henne.

Tråkigt när de nästan bara ger ledtrådar till landet, som när de åkte till Korfu. Det finns många grekiska öar att välja mellan!
Citera
2019-01-18, 23:22
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arcsin
Ja, han verkade attraherad av henne.

Tråkigt när de nästan bara ger ledtrådar till landet, som när de åkte till Korfu. Det finns många grekiska öar att välja mellan!

Jag tyckte att de nämnde Jonien och Korfu ligger inte där. Joniskt laddade ö var ledtråden... lyssnade på den nu. Det var inte en bra ledtråd. Som resultat letade man efter öar som Chios och Samos.
Citera
2019-01-18, 23:32
Medlem
HerrGickhans avatar
Korfu var ju för enkelt när de gav Vicky Leandros som ledtråd rakt av.
Citera
2019-01-18, 23:35
Medlem
Tycker han Wetterberg gör ett lite skumt intryck. Ser väldigt kåt ut på Parisa på ett obehagligt sätt. Parisa kan ju inte vara bekväm i hans sällskap. Synd att de slog Ankan och Ahrne. Båda underhållande och sympatiska.
Citera
2019-01-18, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Jag tyckte att de nämnde Jonien och Korfu ligger inte där. Joniskt laddade ö var ledtråden... lyssnade på den nu. Det var inte en bra ledtråd. Som resultat letade man efter öar som Chios och Samos.

Joniska havet... Den tog jag Korfu på. Var i Saranda i somras så var inte speciellt svårt.

Tycker att det var lite lättare än vanligt, detta program. Brukar ha det svårt men idag var jag nog uppe och nosade på 30 poäng iallafall, ensam.
Citera
2019-01-18, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FiffelMona
Fyfan vad uppenbart att de la in Homeland för att hon skulle kunna svara. Alla som har hört henne mer än fem min på radio/tv vet att hon nästan alltid nämner att hon älskar Homeland.

Riggat.

Ja denna konstellation är säkerligen den som de har 'utsett' som vinnare; den illustrerar ju bara alltför väl det nya Sverige, den utdöende bildade generationen som ska ersättas med den inkvoterade nyanlända adeln. Budskapet är tydligt: bejaka berikningen.

Och att allas vår så kära och dagsaktuella Annie fick göra ett politiskt korrekt inslag i det alltid så objektiva SVT säger ju inte bara det mesta utan allt.😐
Citera
2019-01-18, 23:46
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Joniska havet... Den tog jag Korfu på. Var i Saranda i somras så var inte speciellt svårt.

Tycker att det var lite lättare än vanligt, detta program. Brukar ha det svårt men idag var jag nog uppe och nosade på 30 poäng iallafall, ensam.

Min kunskap var för dålig. Ser nu att även öarna kallas för de joniska öarna.

Jag borde ha kommit ihåg från allt dippyspelande under barndomen också att havet kallas det joniska havet.
Citera
2019-01-19, 00:49
Medlem
bringeroflights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja denna konstellation är säkerligen den som de har 'utsett' som vinnare; den illustrerar ju bara alltför väl det nya Sverige, den utdöende bildade generationen som ska ersättas med den inkvoterade nyanlända adeln. Budskapet är tydligt: bejaka berikningen.

Och att allas vår så kära och dagsaktuella Annie fick göra ett politiskt korrekt inslag i det alltid så objektiva SVT säger ju inte bara det mesta utan allt.😐
Möjligt att frågan var anpassad efter Parisa men lite svårt med resten av liknelsen. Gunnar måste ju då representerar den bildade generationen och hur ska han ersättas med en lagkamrat?
Citera
2019-01-19, 01:12
Medlem
Var övertygad om att Nusrat Fateh Ali Khan skulle komma som musikfråga på sista resan, men tji fick jag.

Instämmer annars med arcsin som några inlägg tidigare i tråden påpekade det tråkiga i för många ledtrådar till landet snarare än staden. Känns som att det är lite för ofta man tidigt vet vilket land de är i men inte kan ringa in det exakta svaret förrän på typ 4-6 poäng för att ledtrådarna mestadels handlar om landet. De flesta länder har ju trots allt åtminstone ett par orter som vore tänkbara resmål.
Citera
2019-01-19, 01:21
Medlem
Swan65s avatar
Bara jag som reagerade på att samtliga eftersökta personer i dagens program var kvinnor och att samtliga personer som ställde frågorna var kvinnor? Led Zeppelin enda undantag
Citera
2019-01-19, 03:39
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollonet
Dom manliga deltagarna inger lika mycket respekt som två muffins som blivit överkörda av en traktor.Kan tänka mig när invandrare ser på spåret och ser dom där två fjantarna ,så tänker dom. Bröder det blir ingen match att ta över Sverige,männen i Sverige är mesigare än våra kvinnor.

Detta.

Vafan MÅSTE alla tävlande män (och programledarna) vara sådana jävla mesar?
Rätt nära nu att jag skiter i det här programmet som jag annars följt från start.

Synd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in