2019-01-18, 15:26
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Jo, det är väldigt enkelt. Antingen är det frivilligt eller inte. Ska du hålla på sådär så borde väl alla ha knull-körkort och inte tillåtas knulla alls utan statligt godkännande?

Du företräder ett obehagligt och totalitärt tankegods, och du begriper det inte ens själv.

Erkänn istället att du drivs av avundsjuka och mörka och egoistiska drifter att försöka cockblocka män. Varför annars gillar du att kriminalisera sex mellan samtyckande och vuxna? Det är ju ofrånkomligen en form av förtryck.

Jag vet att det kommer att gå illa för svenska kvinnor av er typ, men det kan inte gå fort nog!

Jaaa jag är så avundsjuk. Vem skulle jag vara avundsjuk på förressten? Den prostituerade?

Nädu, de män som går till prostituerade hade mest troligt inte varit bättre män även om det inte funnits möjlighet för dem att betala. Det sitter i mentaliteten nämligen.
De enda män jag faktiskt kan respektera trots de går till prostituerade är män som inget hellre skulle vilja än att hitta en seriös kvinna men som av olika anledningar inte lyckats med det (utseende, personlighet). Alltså de män som inte kan få sex även om de gjort vad de kan för att försöka genom mänskliga interaktioner.
De män som inte orkar ta hand om sig själv, eller bara är för lata för att orka lyfta ett finger, där ger jag inte mycket för hjärnan. Ej heller hos de som går till horor för att de har maktmissbruk, vill äga horan en stund, eller liknande anledningar.

Men nu handlar inte sexköpslagen om något av detta utan den finns som sagt till som en skyddande lag.
Senast redigerad av Moment22x22 2019-01-18 kl. 15:49.
Citera
2019-01-18, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jaaa jag är så avundsjuk. Vem skulle jag vara avundsjuk på förressten? Den prostituerade?

Nädu, de män som går till prostituerade hade mest troligt inte varit bättre män även om det inte funnits möjlighet för dem att betala. Det sitter i mentaliteten nämligen.
De enda män jag faktiskt kan respektera trots de går till prostituerade är män som inget hellre skulle vilja än att hitta en seriös kvinna men som av olika anledningar inte lyckats med detb(utseende, personlighet). Alltså de män som inte kan få sex även om de gjort vad de kan för att försöka genom mänskliga interaktioner.
De män som inte orkar ta hand om sig själv, eller bara är för lata för att orka lyfta ett finger, där ger jag inte mycket för hjärnan. Ej heller hos de som går till horor för att de har maktmissbruk, vill äga horan en stund, eller liknande anledningar.

Men nu handlar inte sexköpslagen om något av detta utan den finns som sagt till som en skyddande lag.

Tror du gravt underskattar hur mycket även framgångsrika män uppskattar no strings attached.
Citera
2019-01-18, 15:40
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimmiedee
Tror du gravt underskattar hur mycket även framgångsrika män uppskattar no strings attached.

Ja men jag sa ju det, mentaliteten är avtändande. Att man hellre betalar någon som man inte ens vet med säkerhet är där och gör sitt jobb frivilligt vittnar om en sjukt egoistisk och hänsynslös inställning. En sån man är väl inte intressant på något sätt? Enligt min åsikt i vart fall.
Citera
2019-01-18, 15:45
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ja men jag sa ju det, mentaliteten är avtändande. Att man hellre betalar någon som man inte ens vet med säkerhet är där och gör sitt jobb frivilligt vittnar om en sjukt egoistisk och hänsynslös inställning. En sån man är väl inte intressant på något sätt? Enligt min åsikt i vart fall.
Lika egoistiskt som när du står i en bar och vill ha ett glas Chablis, eller på en sommarkiosk och vill ha glass?
Ett mänskligt behov och en annan som vill servera det för en rimlig slant.
Citera
2019-01-18, 16:33
Medlem
Citat:
Ja men jag sa ju det, mentaliteten är avtändande.

Vad har du för komplex egentligen? Barndomsupplevelser från din mamma eller pappa?
Vi talar om frivillig sex bara. Jämförbart med att borsta tänderna.
Citera
2019-01-18, 16:36
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Vad har du för komplex egentligen? Barndomsupplevelser från din mamma eller pappa?
Vi talar om frivillig sex bara. Jämförbart med att borsta tänderna.

Barndomsupplevelsen mina föräldrar gett mig och fortfarande ger mig är värdet av en fungerande familj och lojalitet som sträcker sig betydligt längre än lusten för sex.
Citera
2019-01-18, 18:00
Medlem
Citat:
Barndomsupplevelsen mina föräldrar gett mig och fortfarande ger mig är värdet av en fungerande familj och lojalitet som sträcker sig betydligt längre än lusten för sex.

Det låtar hur bra som helst i mina öron, men förklarar inte ett skvatt av varför du vill tvinga på andra din syn på sex men fascistiska metoder. Vad ger dig rätten liksom? eller vad är det som driver dig så starkt? Att ta till sådana metoder?
Senast redigerad av ManManne 2019-01-18 kl. 18:02.
Citera
2019-01-18, 18:51
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Det låtar hur bra som helst i mina öron, men förklarar inte ett skvatt av varför du vill tvinga på andra din syn på sex men fascistiska metoder. Vad ger dig rätten liksom? eller vad är det som driver dig så starkt? Att ta till sådana metoder?

Jag har sagt flera gånger i tråden att jag böjer mig för bordeller som är starkt kontrollerade gällande att man just kan fastställa frivilligheten genom att svenskt medborgarskap måste innehas av de arbetande, samt någon form av utbildning, liksom andra yrken har.
Vad jag däremot är enormt emot är att ha en marknad likt den Tyskland eller Amsterdam har, med skyltning, reklam och annat. Rena vansinnet.

Vad min sen personliga åsikt kring sexköpande män är får stå för mig, och den har jag rätt till liksom du har till dina åsikter.
Mina föräldrar har heller ingenting med min åsikt gällande detta att göra, det var du som drog in dem.

Citat:
Vad ger dig rätten liksom? eller vad är det som driver dig så starkt? Att ta till sådana metoder?
Vilka metoder? Att jag skriver min åsikt på flashback? Det jag gör är ju faktiskt inte värre än så.

Frågan är sedan varför det stör dig så enormt att jag har denna åsikten?
Senast redigerad av Moment22x22 2019-01-18 kl. 19:02.
Citera
2019-01-19, 14:52
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:

Du är avundsjuk på män och kvinnor som har genomskådat kvinnors sexuella kohandel och utpressning. Du känner dig avslöjad, och det du ser i spegeln får dig att må lite illa.
Citera
2019-01-19, 15:30
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Du är avundsjuk på män och kvinnor som har genomskådat kvinnors sexuella kohandel och utpressning. Du känner dig avslöjad, och det du ser i spegeln får dig att må lite illa.

Hah, du har livlig fantasi du.
Citera
2019-01-19, 16:03
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Hah, du har livlig fantasi du.

Du själv är full av inbillskhet, naivitet och kognitiv dissonans. Inte minst i synen på sexarbete. Ändå befinner du dig sannolikt i den övre decilen, eller åtminstone den övre kvartilen, bland svenska kvinnor. Det säger en del...
Citera
2019-01-19, 16:24
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Du själv är full av inbillskhet, naivitet och kognitiv dissonans. Inte minst i synen på sexarbete. Ändå befinner du dig sannolikt i den övre decilen, eller åtminstone den övre kvartilen, bland svenska kvinnor. Det säger en del...

Mår du bättre nu när du fått vräka av dig lite?

Bara begrip att prostituerade inte är en sexuell konkurrans för vanliga kvinnor. Män gifter inte sig med prostituerade och skaffar inte barn med dem heller. De flesta respektabla män hittar sig en vanlig kvinna och har inga bekymmer med de uppoffringar man gör i en relation från båda håll. Således utgör inte prostituerade något hot mot kvinnan eftersom gemene kvinna ändå inte är intresserad av att enbart ha sex med mannen och sedan dra.
Förstår du?

Du verkar faktiskt vara en loser. Om du hade varit denna framgångsrika man du påstår finns det inte en chans i helvetet att du suttit här och gaggat om samma sak som ett broken record. Du hade heller inte sprungit på horhus stup i kvarten, och försökt få andra män att göra likadant.
Om du är en miserabel person tycker jag egentligen synd om dig, men din loser-attityd blandat med nåt påklistrat översitteri blir bara backfire.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in