Citat:
Ursprungligen postat av
adina
Hur många fall har det hittills dykt upp i rätter där man eller kvinna väckt sin sambo med sex
1) Jag har sett fall från USA där kvinnan har hotat sin man med våldtäkts-anmälan om han försöker har sex med henne.
2) I ett fall sa kvinnan typ "jag känner mig våldtagen när du har sex med mig" och råd från en åklagare i tråden var att mannen aldrig skulle röra sin fru igen.
3) Det är framförallt så lagen kommer att fungera: "du frågade inte om samtycke den där gången när vi hade sex, så om du inte gör som jag säger anmäler jag dig för våldtäkt". Eller om mannen inte ger kvinnan vårdnaden om barn eller såna saker.
4) Meningen med lagen är inte i första hand att döma män i relationer för våldtäkt (även om det självklart kommer att hända) utan att kvinnor ska kunna hota sina män om männen inte gör som kvinnorna vill.
a) För att förr eller senare kommer alla män att göra något som kan räknas som våldtäkt. Eller så kan kvinnorna bara ljuga.
b) Tycker du att det verkar vettigt att leva resten av livet med hotet om en våldtäkts-anmälan hängade över huvudet?
Citat:
Ursprungligen postat av
Moment22x22
OM detta vore sant, så vore det verkligen synd om dem.
Vad tycker du att vi ska göra åt det? Ska män behöva leva sina liv i sexuell frustration för att kvinnor tycker det?
Citat:
Ursprungligen postat av
Prepper
1. Kvinnor behöver inte anstränga sig att göra något hon inte vill när hon har en baby inte annars heller ,hon bör koncentrera sig på babyn och pappan bör koncentrera sig på mammans och babyns välmående. Babyn kan skrika rätt mycket och en del babys kräver att man bär omkring dem på natten , det kan pappan göra så att mamman kan sova mellan hon ammar , man blir något otroligt trött av detta. Mannen stannar självklart kvar i relationen att svika när man precis fått ett barn är höjden av dålighet.
2. Självklart älskar mannen sin fru så mycket att han ej ens kommer på tanken att föreslå analsex eller sex med andra , helt främmande tankesätt.
3 Män tycker inte kvinnor är äckliga ,utan det är det minst äckliga som finns. Vad mannen gör är att han backar upp kvinnan på alla håll som hon behöver. Fast han tar inte över situationen utan mer hjälper till.
1) Men det är ett väldigt tråkigt liv för mannen jämfört med att åka till Thailand och knulla unga tjejer. Så om kvinnan tänker på sina barn måste hon anstränga sig för att få mannen att stanna kvar.
2) Tänk på att inte alla män tycker om kvinnor lika mycket som du gör. Därför är det viktigt att ge kvinnor råd som fungerar så att de inte blir singel-mammor.
Citat:
Ursprungligen postat av
Moment22x22
Jo jag tänker mig nåt sånt här.
Jag och X har sovit en natt i samma säng. Jag vaknar, vänder mig mot honom och flyttar min hand mot hans ädlare delar. Först skulle jag dessutom kolla av så att han var lite halvvaken, inte gör man så på någon som sover djupt!
När min hand närmar sig, eller rör vid hans ädlare del, tittar jag givetvis på honom för att söka hans blick, NU kollar jag så att han är med på noterna. Genom beröring och blickar.
Om han i detta fallet vänder sig om igen, eller på annat sätt ser besvärad ut så slutar jag såklart. Jag tar alltså bort handen och backar lite, och inväntar vad som sker härnäst.
Kanske frågar jag lite stött vad det är med honom, om han vaknat på fel sida.
Detta är knappast något som nån kan dömas för.
1) Du kan ha gjort dig skyldig till försöks-brott i det här fallet.
2) Sen har vi möjligheten att mannen träffar en ny tjej. Han vill göra slut. Så han går till polisen och säger att du väckte honom med en avsugning trots att han sa att han inte ville det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ipsi
Men herre jestanes människa.
Läs det här igen:
Jag översatte vad Lawline skriver om kravet som finns i lagen på otillbörligt utnyttjande från att gälla psykisk störning till sovande tillstånd:
Sovande tillstånd och frivillighet
Viktigt att poängtera är att man inte automatiskt begår en våldtäkt bara för att man genomför ett samlag med en person som sover. En person som sover kan mycket väl anses delta frivilligt i ett samlag. För att samlag med en sådan person ska klassas som våldtäkt krävs tre omständigheter:
1. Personen ska på grund av sitt sovande tillstånd befinna sig i en särskilt utsatt situation,
2. Gärningsmannen ska otillbörligt utnyttja detta och
3. Gärningsmannen ska ha uppsåt eller vara grovt oaktsam
Om personen anses befinna sig i en särskilt utsatt situation på grund av sitt sovande tillstånd så krävs utöver detta att gärningsmannen otillbörligt utnyttjar detta. Detta krav innebär i princip att det ska finnas ett orsakssamband mellan den utsatta situationen och att gärningsmannen fick till stånd ett samlag med personen. Kravet på otillbörlighet för straffbarhet innebär att inte alla situationer där en person som i och för sig sover leder till att ett brott anses begånget om den personen väcks med sex. Det kan vara så att en person har en genuin önskan om att bli väckt med sex. Omständigheterna i det enskilda fallet avgör då, så som exempelvis relationen mellan parterna.
Det finns 0 stöd för det här i praxis. Självklart kommer mannen att dömas om en kvinna går till polisen och säger att hennes man hade sex med henne medan hon sov. Det är poängen med lagen.