Citat:
Uppenbarligen har GW något vittne på att Helena har varit på dåligt humör 🤔
Hon kanske inte ville oroa syrran på telefonen eller var de det som gjorde att Ulrika sa till Helena att ta en taxi ?
Tycker flera uttalande från familjen har varit konstiga .. något slags hyschande .
Ulrika säger till Helena ... ta en taxi hem .
Varför det vet hon inte , de brukar inte göra det .
Mammans ord när Helena inte varit hemma på natten ? .. hon var ju faktiskt vuxen .
Hon kommer aldrig mer hem igen förstår ni väl .
Helena verkade vara en pålitlig , duktig , snäll , ordningsam tjej på alla sätt och vis ? Men ändå så uppenbarligen så var de oroliga över något eller någon ?
Hade Helena varit tonåring hade jag mer förstått oron så snabbt men hon var vuxen och verkade vara en självständig tjej som reste jorden runt . Min första tanke hade inte varit att något fruktansvärt hade hänt och jag aldrig mer skulle få träffa personen igen . Här uttalar mamman de orden och sedan raka vägen på polisstationen . Jag tycker fortfarande att detta är lite skumt 🤔
Bara lite tankar men visst alla är vi olika .
Hon kanske inte ville oroa syrran på telefonen eller var de det som gjorde att Ulrika sa till Helena att ta en taxi ?
Tycker flera uttalande från familjen har varit konstiga .. något slags hyschande .
Ulrika säger till Helena ... ta en taxi hem .
Varför det vet hon inte , de brukar inte göra det .
Mammans ord när Helena inte varit hemma på natten ? .. hon var ju faktiskt vuxen .
Hon kommer aldrig mer hem igen förstår ni väl .
Helena verkade vara en pålitlig , duktig , snäll , ordningsam tjej på alla sätt och vis ? Men ändå så uppenbarligen så var de oroliga över något eller någon ?
Hade Helena varit tonåring hade jag mer förstått oron så snabbt men hon var vuxen och verkade vara en självständig tjej som reste jorden runt . Min första tanke hade inte varit att något fruktansvärt hade hänt och jag aldrig mer skulle få träffa personen igen . Här uttalar mamman de orden och sedan raka vägen på polisstationen . Jag tycker fortfarande att detta är lite skumt 🤔
Bara lite tankar men visst alla är vi olika .
Helena kan mycket väl ha varit glad, när hon ringde syster U ca kl. 01.30. Hon sa till U att hon dansade och hade roligt. Det kanske, som jag nämnt förut, hände något den sista halvtimmen. Kanske visade sig killen som dansade med Helena under sista delen av kvällen inte vara intresserad av henne, inte på samma sätt som Helena var intresserad av honom?
Jag har indikationer på att någon som Helena dansade med, och hade skoj med, inte var intresserad av henne på det viset. Kanske han uttryckte det under slutet av kvällen? GW kan ha fått samma uppgift, och har, utifrån detta, antagit att Helena var på dåligt humör när hon gick hemifrån Stadt. Det behöver inte ha något med utgången av fallet att göra.
Sedan tycker jag inte att det behöver vara något "skumt" med moderns uttalande, när hon får reda på att Helena inte kommit hem efter natten. Jag har sett en hel del dokumentärer/läst reportage där modern (speciellt) i familjen reagerat på samma sett, som Helenas mor ska ha gjort. Det är så långt borta, out of character, att mamman direkt har förstått att något fatalt har skett. De har "känt" det, bara "vetat". Alla reagerar på olika sätt. (Dessutom vet vi inte hur och när modern yttrade detta.)