2019-01-16, 14:47
Medlem
Prinzezzans avatar
Nu återkommer jag, och jag gör det med en rättelse.

Källan blandade ihop två personer. Det som gäller ska vara: FJ(H) samt en kille som heter And*rs Karlb*rg.
Senast redigerad av Prinzezzan 2019-01-16 kl. 15:10.
Citera
2019-01-16, 15:43
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan

Källan blandade ihop två personer. Det som gäller ska vara: FJ(H) samt en kille som heter And*rs Karlb*rg.

Bra! Det är 15 tecken inklusive mellanrummet, vilket stämmer bra med polisens protokoll.

Verkar vara en stabil person som vid denna tiden bodde på Fornminnesvägen, dvs andra gatan söder om Hällristingsvägen.

https://www.facebook.com/anders.k*rlberg.31 (*=a)
Senast redigerad av ThordOlavsson 2019-01-16 kl. 16:24.
Citera
2019-01-16, 15:54
Medlem
Borde vara lätt att få fram vilken bil som var aktuell vid tiden för:

EF, var han ute den natten och vilken färg var det på bilen han använde (om han körde bil den natten)?
BB (den yngre) har säkert vetskap om färgen, eftersom de var arbetskamrat på sjukhuset som vaktmästare vid tiden. Mkt om här.....

Vilken färg var det på bilen som stod vid Helenas föräldrarhem?

BW körde ner till stadt, vilken var färgen på den bilen? Det vet nog PW mfl, borde inte vara svårt att få fram, finns nog en del som var med i Mariestad vid tiden i tråden som kan bidra.....
Citera
2019-01-16, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan

Ok, då är jag felunderrättad. Kvarstår ändå uppgiften att killarnas bil stod parkerad utanför Hällristningsvägen 10, med nosen mot cykelbanan?
Citera
2019-01-16, 17:47
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Bra! Det är 15 tecken inklusive mellanrummet, vilket stämmer bra med polisens protokoll.

Verkar vara en stabil person som vid denna tiden bodde på Fornminnesvägen, dvs andra gatan söder om Hällristingsvägen.

Vad är denne Anders Karlberg för filur? Han ser ut som vilken småbarnspappa som helst. Är det en snubbe som kan ha varit inblandad i försvinnandet?
Citera
2019-01-16, 18:51
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Ok, då är jag felunderrättad. Kvarstår ändå uppgiften att killarnas bil stod parkerad utanför Hällristningsvägen 10, med nosen mot cykelbanan?

Nej, det är Hällristningsvägen 6 de står på, alltså ytterligare en bit bort. Nosen mot cykelvägen stämmer.
Citera
2019-01-16, 18:59
Medlem
Citat:
Jag förstår dessutom inte heller hur MrConwell, som tidigare betonat vikten av att kolla upp alla bilar och sagt att bilen är nyckeln, plötsligt svänger 100% och säger att alla bilar säkert är kollade.

Ja, jag utgar ifran att polisen pa ett tidigt stadium insett att ett fordon maste vara inblandat och darmed satt en kollega framfor en dator for vad som ju ar en oerhort enkel sak att verifiera. Men nu har ju polisen klantat till det mesta, sa jag kan naturligtvis inte vara saker pa att dom gjort sin hemlaxa pa denna enkla sak. Skall dock klura lite pa en bil med rails/kombi, men det blir ett jakla langskott da det inte ar mycket att ga pa. Grabbarnas beskrivning kunde atminstone "narrow it down" lite. Som jag sagt tidigare sagt, det har kunde mycket val varit lost for 27 ar sedan om bara ett enda vittne varit bilintresserat eller kommit ihag en modellbeteckning. Se mitt tidigare inlagg for min basta gissning dar.

Ser aven nu nar jag last ikapp lite att personer uppmarksammat att jag skriver fran ett engelskt tangentbord. Det ar helt korrekt. Dar maste jag gora konspirationsteoretikerna som direkt sammankopplar mig med diverse andra utvandrare som namns i traden besvikna, jag ar uppvaxt i en helt annan del av Sverige och innan nagon fragar, jag var inte pa resande fot till sydvast under sommaren 1992.
Senast redigerad av MrConwell 2019-01-16 kl. 19:45.
Citera
2019-01-16, 19:24
Medlem
Grandpas avatar
Citat:

Stämmer adressen?
Det finns ingen med det efternamnet på den gatan 1991.
Med rätt för-och efternamn finns det en på Marieholmsgatan (f. -69) och
en på N Kolarestigen (f. -72) i hela Mariestad.
Det kan givetvis ha ändrat sig till 1992.
Citera
2019-01-16, 21:09
Medlem
Ejsidisis avatar
Citat:
Nej, det är Hällristningsvägen 6 de står på, alltså ytterligare en bit bort. Nosen mot cykelvägen stämmer.

Tänker på situationen. Den där bilden av två unga snubbar i en bil i natten som ser en högst avvikande bilmanöver några meter framför sig på en cykelbana i ett lugnt villaområde och sedan sitter kvar i bilen, lyssnar på musik utan att gå ur bilen eller agera. Lite märkligt. Får inte ihop det. Hur långt är avståndet till lekplatsen där vittnet med hunden hör en kvinna/Helena skrika hjärtskärande? Är billyktor tända på någon av bilarna i den ljusa sommarnatten...
Citera
2019-01-16, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ejsidisi
Tänker på situationen. Den där bilden av två unga snubbar i en bil i natten som ser en högst avvikande bilmanöver några meter framför sig på en cykelbana i ett lugnt villaområde och sedan sitter kvar i bilen, lyssnar på musik utan att gå ur bilen eller agera. Lite märkligt. Får inte ihop det. Hur långt är avståndet till lekplatsen där vittnet med hunden hör en kvinna/Helena skrika hjärtskärande? Är billyktor tända på någon av bilarna i den ljusa sommarnatten...

Det förekom att genvägen/cykelvägen användes av bilburna. Det var väl känt speciellt bland de då yngre i området.
PR bekräftade att då han var tillsammans med UA då genade de ofta med bil.
Därför var det nog bara något som killarna registrerade att där kom en bil och minnet av den gjorde sej påmind då försvinnandet blev känt. Inte konstigt att de inte agerade på plats när detta var vanligt förekommande bland de boende vid den tiden..

Däremot att hon med hunden inte kom på att det var Helena hon hörde förrän senare och var helt övertygad att det var Helena, tycker jag är märkligt värre.
Citera
2019-01-16, 22:31
Medlem
Ejsidisis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Det förekom att genvägen/cykelvägen användes av bilburna. Det var väl känt speciellt bland de då yngre i området.
PR bekräftade att då han var tillsammans med UA då genade de ofta med bil.
Därför var det nog bara något som killarna registrerade att där kom en bil och minnet av den gjorde sej påmind då försvinnandet blev känt. Inte konstigt att de inte agerade på plats när detta var vanligt förekommande bland de boende vid den tiden..

Däremot att hon med hunden inte kom på att det var Helena hon hörde förrän senare och var helt övertygad att det var Helena, tycker jag är märkligt värre.
Ok, tack för klargörandet, spelar stor roll hur situationen tolkas. Den bild jag uppfattat är att detta var en mycket udda situation.
Citera
2019-01-16, 22:33
Medlem
Citat:

Hur vet du det? Den fingerade bilden på SR är tagen utmed andra huset på höger sida sett från cykelbanan. Avstånd till den vita bilen är c:a 50 m.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in