Citat:
Ursprungligen postat av
ThordOlavsson
Jag förstår dessutom inte heller hur MrConwell, som tidigare betonat vikten av att kolla upp alla bilar och sagt att bilen är nyckeln, plötsligt svänger 100% och säger att alla bilar säkert är kollade.
Ja, jag utgar ifran att polisen pa ett tidigt stadium insett att ett fordon maste vara inblandat och darmed satt en kollega framfor en dator for vad som ju ar en oerhort enkel sak att verifiera. Men nu har ju polisen klantat till det mesta, sa jag kan naturligtvis inte vara saker pa att dom gjort sin hemlaxa pa denna enkla sak. Skall dock klura lite pa en bil med rails/kombi, men det blir ett jakla langskott da det inte ar mycket att ga pa. Grabbarnas beskrivning kunde atminstone "narrow it down" lite. Som jag sagt tidigare sagt, det har kunde mycket val varit lost for 27 ar sedan om bara ett enda vittne varit bilintresserat eller kommit ihag en modellbeteckning. Se mitt tidigare inlagg for min basta gissning dar.
Ser aven nu nar jag last ikapp lite att personer uppmarksammat att jag skriver fran ett engelskt tangentbord. Det ar helt korrekt. Dar maste jag gora konspirationsteoretikerna som direkt sammankopplar mig med diverse andra utvandrare som namns i traden besvikna, jag ar uppvaxt i en helt annan del av Sverige och innan nagon fragar, jag var inte pa resande fot till sydvast under sommaren 1992.