2019-01-17, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Det är lite svårt att förstå varför MA tar tillbaka ansökan om skilsmässa, men det finns kanske saker vi inte känner till. Teoretiskt kan hon ju vara av åsikten att Glenn är oskyldig till våldtäkt och att JB frivilligt var med på det. Men juridiskt finns ingen tvekan om att det i lagens mening är frågan om våldtäkt. Sexfälla eller ej, men låt oss för enkelhetens skull säga att det fanns ett samtycke från JB:s sida. När hon sedan säger "nej" och "jag vill inte" (inspelat dessutom) så finns inte längre något samtycke. Om man då väljer att fortsätta trots att samtycket är hävt så är det ur ett juridiskt perspektiv frågan om våldtäkt. Bevis finns i form av en inspelning.

Men det kan ju vara så att hon inte ser det här som något "värre" än att Glenn varit lite otrogen bara. Sådant går ju att släppa och gå vidare även om deras kändisliv aldrig någonsin mera kommer att bli sig likt. Det går inte att komma ifrån att när Glenn kommer ut, att många skulle se som att hon har en våldtäktsman vid sin sida. Ingen kommer att fotografera dem tillsammans och mysreportagen kommer att lysa med sin frånvaro. MA har inte gjort något så det är fullt möjligt att hon kommer att bli inbjuden till TV-studios för att laga mat eller baka, men det underlättar knappast att vara gift med en person som är dömd för våldtäkt.

Jag har också svårt att tro att någon skulle förlåta att bli bedragen i sitt eget hem när man ligger och sover, dessutom med en av sina anställda. Det kan mycket väl ligga andra orsaker bakom att skilsmässan dragits tillbaka som en komplicerad bodelning privat och genom företag och kanske är det bättre att ta en skilsmässa lite senare under mer ordnade former? Kanske vill MA avvakta hovrättens dom i fall Glenn skulle frias där? Men är det så att hon förlåter Glenn och väntar på honom medan han sitter av sitt straff, ja då är det kärlek, banne mig.

Skarp analys som vanligt. Jag lutar åt att man inte ska se M som något offer i detta. I normala fall skulle man känna empati "den bedragna partnern" Men det är så mycket som är märkligt i detta. Kvällstidningarna tog nog för givet utan bek källa att hustrun inkommit med skilsmässoansökan. Stoppa pressarna har bek sina uppgifter skriver de. De har stämt av ansökan. Där står att både M och G gemensamt ansökt om skilsmässa utan betänketid men också att båda nu tagit tillbaka den.

De båda beter sig ovanligt samstämmigt tycker jag.
Citera
2019-01-17, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl

Jag har också svårt att tro att någon skulle förlåta att bli bedragen i sitt eget hem när man ligger och sover, dessutom med en av sina anställda. Det kan mycket väl ligga andra orsaker bakom att skilsmässan dragits tillbaka som en komplicerad bodelning privat och genom företag och kanske är det bättre att ta en skilsmässa lite senare under mer ordnade former? Kanske vill MA avvakta hovrättens dom i fall Glenn skulle frias där? Men är det så att hon förlåter Glenn och väntar på honom medan han sitter av sitt straff, ja då är det kärlek, banne mig.

Hon älskar väl honom och de har väl ett bra liv tillsammans. Det är riktigt riktigt svårt att hitta en sådan person och om man nu gör det så är man korkad om man inte är överseende och förlåtande, i synnerhet om detta rör sig om en engångsföreteelse.

Sedan är det möjligt att hon är självkritisk och inser att hon med eget för normlöst beteende indirekt orsakat incidenten.

Berusad man med dåligt ölsinne och i relation utan tydliga gränser möter ung singelkvinna i sängen. Ingen bra kombination detta och även MA är ansvarig för den uppkomna situationen.

En inte allt för vågad gissning är att han lovat att sluta med alkohol.
Senast redigerad av Mafia 2019-01-17 kl. 10:23.
Citera
2019-01-17, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Det hoppas vi givetvis på, den duktige och meriterade fotbollsmästaren kan i teorin faktiskt vara helt oskyldig till de rent horribla anklagelserna.

Eller så frias han. Du har troligtvis rätt för en gångs skull i din något senkomna analys.

En villkorlig dom borde kanske vara det enda rätta? Han är ju trots allt ostraffad till skillnad från kokerskan i detta mål som tidigare åkt dit för två narkotikabrott 2015.

Eller ingen våldtäkt överhuvudtaget?

Absolut! Samtidigt är det glädjande att du äntligen bytt sida och inser att han faktiskt kan vara oskyldig till de rätt osannolika anklagelserna som en viss kokerska kommit med?

Du vill alltså inte kommentera det faktum att den forne bänkvärmaren och snickaren tycker det är helt normal att gå in till sin underåriga styvdotters rum och slicka fitta och röv i en timma i hennes lilla barnsäng på 90 cm?

Att MA inte har något problem med sin makes otrohet har jag inga synpunkter på, det är knappast märkligt. Men att hon tycker det är okej, och kanske till och med var med på att GS har sex i hennes lilla dotters säng. Det är bara vidrigt. Stackars barn.

Men du tycker alltså det är okej att en vuxen man har sex i sin styvdotters säng, och din instinkt säger dig att det är JB som är märklig?? Ja, en sak är märkligt, hur kan en så meriterad och framgångsrik kock som JB sänka sig till att umgås och frottera sig med dessa slödder till människor? Nu fanns det förvisso en familjekoppling till MA. Men ändå. Hade hon varit från Stockholm hade hon troligtvis aldrig satt sin fot på den där kantinen som MA driver. Det finns en anledning till att MA måste ta in personal från en annan stad. Så jävla svårt är det inte att hitta någon som kan bre mackor att man måste hämta personal från andra sidan Sverige.
Citera
2019-01-17, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Hon älskar väl honom och de har väl ett bra liv tillsammans. Det är riktigt riktigt svårt att hitta en sådan person och om man nu gör det så är man korkad om man inte är överseende och förlåtande, i synnerhet om detta rör sig om en engångsföreteelse.

Sedan är det möjligt att hon är självkritisk och inser att hon med eget för normlöst beteende indirekt orsakat incidenten.

Berusad man med dåligt ölsinne och i relation utan tydliga gränser möter ung singelkvinna i sängen. Ingen bra kombination detta och även MA är ansvarig för den uppkomna situationen.

En inte allt för vågad gissning är att han lovat att sluta med alkohol.

Det kan ju vara så att GS har slirat lite på sanningen gällande MAs inblandning i händelseförloppet. Att han hotade med att berätta om detta. Nu gissar jag bara, men det är väl inte helt otänkbart att att GS hade fått ett lägre straff om det skulle visa sig att MA kanske rent av var den som uppmanade GS att gå in till sin styvdotters rum och kåta upp den sovande anställda/familjenvännen JB. Men med det sagt tycker inte att detta känns sannolikt. Vilken frisk mor skickar in sin man tills sin dotters barnkammare för att väcka en sovande gäst för att få till en trekant. Det finns väl betydligt enklare sätt att få till en trekant än att chansa på att en vän till familjen mitt i natten skulle vilja ha sex med en lönnfet gubbe och en alkad kärring som passerade klimakteriet strax efter att den tilltänkta trekantspsrtnern kom in puberteten.
Citera
2019-01-17, 12:51
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matzolle
Det kan ju vara så att GS har slirat lite på sanningen gällande MAs inblandning i händelseförloppet. Att han hotade med att berätta om detta.

Eller så berättade kanske GS sanningen för sin fru om JB:s tidigare dom för två narkotikabrott och olika lögner och mutförsök i samband med att hon åkte fast? GS har kanske dessutom varnat frun för att involvera sig med denna JB i framtiden? Låter inte det som en mer trolig hypotes?

Citat:
Nu gissar jag bara, men det är väl inte helt otänkbart att att GS hade fått ett lägre straff om det skulle visa sig att MA kanske rent av var den som uppmanade GS att gå in till sin styvdotters rum och kåta upp den sovande anställda/familjenvännen JB.

Du har någon sorts sjuklig sexuell fixering vid styvdotterns rum, det spelar väl ingen roll vilket rum den tidigare dömda narkotikabrottslingen låg och sov i?

Citat:
Men med det sagt tycker inte att detta känns sannolikt.

Nej inte det minsta

Citat:
Vilken frisk mor skickar in sin man tills sin dotters barnkammare för att väcka en sovande gäst för att få till en trekant.

Och denna "gäst" är alltså kvinnan som är tidigare dömd för narkotikabrott? Du får faktiskt ursäkta men jag tror inte att modern skickade in sin "man" till dotterns barnkammare i det här specifika fallet. Det är bara du som har perversa sjukliga tankar. [/b]

Citat:
Det finns väl betydligt enklare sätt att få till en trekant än att chansa på att en vän till familjen mitt i natten skulle vilja ha sex med en lönnfet gubbe och en alkad kärring som passerade klimakteriet strax efter att den tilltänkta trekantspsrtnern kom in puberteten.

Vi har alltså tre huvudpersoner i detta drama enligt dig, den meriterade fotbollsmästaren som du kallar lönnfet gubbe, en alkad kärring som då var frun till fotbollsmästaren och så har vi då också en tidigare dömd narkotikabrottsling och lögnhals som då var anställd av frun? Har jag uppfattat dig rätt?
Citera
2019-01-17, 13:11
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Att hon är i en ekonomisk knivig sits kan vara ett motiv

Du pratar alltså om den tidigare dömda (två narkotikabrott) kvinnan i det aktuella målet mot GS? Man kan ju samtidigt undra varför hon är i en ekonomiskt knivig sits? Har hon haft stora utgifter för näsgodis? Hoppas att en särskild utredning görs vad gäller detta eftersom det kan påverka målet om det går upp i hovrätten.

Citat:
Säg att hon faktiskt var på under första akten, det menar ju GS i alla fall. Han menar ju att de kysstes under den här delen. Här står ord mot ord. Hon säger ju i del ett t ex 'Du kan väl klä av mig'

Hon var med viss sannolikhet "på" under akt ett, hon googlade ju redan innan på trekanter och sex med äldre så din hypotes känns inte på nåt sätt orimlig.

Citat:
Dessa nej under andra akten kan ju ha uttalats på ett motsägelsefullt och beräknande sätt. JB är ju hela tiden medveten om att detta spelas in och ska sen användas som bevis.
Varför skrek hon inte på hjälp, eller gick förbi MA el MAs son efter balkongbesöket? Varför lämnar hon inte lägenheten eller sitter kvar på balkongen?

Hon ville kanske ha den "riggade" inspelningen som bevis då hon planerade en väldigt ful manöver? Vi kan ha i minnet att samma kvinna har visat prov på avvikande kriminellt beteende tidigare när hon försökte muta en krogvakt bara för att han skulle låta henne fly efter att hon tappat en påse med kokain. Och visst kan man ifrågasätta hennes underliga beteende efter balkongbesöket, det är nåt som inte stämmer med denna JB?

Citat:
En av nämndemännen i TR menar också att denna händelse inte ska rendera i 3 års fängelse eller bedömas som våldtäkt. Vi får väl se vad HRs jurister gör för bedömning.

Vi hoppas samtidigt att rättsvisan har sin gilla gång här precis som 2015 när JB åkte fast för kola. Den meriterad fotbollsmästaren kan i teorin ha fastnat i en improviserad sexfälla och det är djupt angeläget att detta blir utrett en gång för alla.

Citat:
Sen håller jag med dig och lagstiftningen att ett 'Nej' eller `Vill inte mer' ska respekteras när som helst under en sexakt. GS kan ju ha krökat bort en del spärrar och uppenbarligen omdöme. Jag förstår inte hur han tänkt överhuvudtaget i denna situationen.

Man kan samtidigt fråga sig vad JB tänkt i den uppkomna situationen? Hon var fullt kapabel att sitta och röka och samtala med GS på balkongen efter den första påstådda våldtäkten för att sen helt plötsligt börja spela in akt nummer två i "föreställningen", varför i hela fridens namn har denna märkliga människa inte påkallat uppmärksamhet redan efter akt ett som då dessutom ska ha varit frivillig enligt GS?
Citera
2019-01-17, 13:30
Medlem
Citat:
Det kan ju vara så att GS har slirat lite på sanningen gällande MAs inblandning i händelseförloppet. Att han hotade med att berätta om detta. Nu gissar jag bara, men det är väl inte helt otänkbart att att GS hade fått ett lägre straff om det skulle visa sig att MA kanske rent av var den som uppmanade GS att gå in till sin styvdotters rum och kåta upp den sovande anställda/familjenvännen JB. Men med det sagt tycker inte att detta känns sannolikt. Vilken frisk mor skickar in sin man tills sin dotters barnkammare för att väcka en sovande gäst för att få till en trekant. Det finns väl betydligt enklare sätt att få till en trekant än att chansa på att en vän till familjen mitt i natten skulle vilja ha sex med en lönnfet gubbe och en alkad kärring som passerade klimakteriet strax efter att den tilltänkta trekantspsrtnern kom in puberteten.

Jag tror att GS skyddar MA, och 'tar kulor för laget'. MA var med på detta, kanske har de pratat om detta innan. De visste av olika anledningar att JB är en person som kan ta ut svängarna både vad gäller droger och det sexuella
Därav MA s 'lojalitet'/kärlek till GS
Citera
2019-01-17, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castorchamp
Skarp analys som vanligt. Jag lutar åt att man inte ska se M som något offer i detta. I normala fall skulle man känna empati "den bedragna partnern" Men det är så mycket som är märkligt i detta. Kvällstidningarna tog nog för givet utan bek källa att hustrun inkommit med skilsmässoansökan. Stoppa pressarna har bek sina uppgifter skriver de. De har stämt av ansökan. Där står att både M och G gemensamt ansökt om skilsmässa utan betänketid men också att båda nu tagit tillbaka den.

De båda beter sig ovanligt samstämmigt tycker jag.

Man kan dock inte komma undan att man känner visst medlidande med MA och uppmärksamheten i kändisvärlden. Hon har som är känt drabbats av två otrogna karlar. Först den uppblåste och dryge TB och nu den f.d. fotbollsspelaren GS. Hon verkar ändå någorlunda stark om man följer hennes instagram.
Citera
2019-01-17, 14:12
Medlem
Citat:

Du har någon sorts sjuklig sexuell fixering vid styvdotterns rum, det spelar väl ingen roll vilket rum den tidigare dömda narkotikabrottslingen låg och sov i?

Hahahaha!! Du är ju fan helt otrolig. Det spelar väl ändå en jävla stor roll! Det är exakt det rummet som GS går in till mitt i natten och det är dessa omständigheter den här tråden och rättsfallet/skvallret handlar om trotts att du försöker att få det till att det handlar om att JB tog kola för tre år sedan.

Eller är det ditt svar på frågan? Att det är jag som är sjuk som tycker att det är vidrigt av en man att ha sex i sin minderåriga styvdotters säng? Jag får pedofilvibbar av detta, men du tycker alltså att det är helt i sin ordning att ha sex i sin styvdotters säng?

Vem det är som sjuklig fixering tror jag samtliga läsare av den här tråden är på det klar med. Du har ju bevisligen en jävligt sjuk syn på vad som är normalt sex, då du går in i varenda jävla tråd som handlar om våldtäkter och övergrepp och tar parti för våldtäktsmän. Du försvar till och med Billy Butt, det säger väldigt mycket om storleken på din foliehatt.

Svara nu på frågan jag har ställt dig fem gånger utan att få svar på. Tycker du att GS uppvisar ett sunt och normalt sexuellt denna aktuella höstkväll? Svara på detta istället för att klippa och klistra ihop ut dina egna frågor från folks inlägg. Det är ingen som går på det tricket.
Citera
2019-01-17, 14:47
Avslutad
Citat:
Jag tror att GS skyddar MA, och 'tar kulor för laget'. MA var med på detta, kanske har de pratat om detta innan. De visste av olika anledningar att JB är en person som kan ta ut svängarna både vad gäller droger och det sexuella
Därav MA s 'lojalitet'/kärlek till GS

Att MA var med på detta med en trekant står utom alla tvivel !
Sälvklart var det så, den tror ngt annat är korkad minst sagt !

(Förutom vår vän, eller rättare sagt JB:s ovän, Lawnmoverman2011, förnekelsens nya ansikte.)
Senast redigerad av LawNumberSix 2019-01-17 kl. 14:53.
Citera
2019-01-17, 15:20
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Eller är det ditt svar på frågan? Att det är jag som är sjuk som tycker att det är vidrigt av en man att ha sex i sin minderåriga styvdotters säng? Jag får pedofilvibbar av detta

Men nu är inte JB någon minderårig utan en fullvuxen tidigare dömd narkotikabrottsling som RÅKADE låna styvdotterns säng. Håll dig gärna till fakta.

Dina osunda sexuella fantasier känns förresten rätt så ovidkommande för den här debatten.

Samtidigt finns det ingenting som indikerar att den meriterade fotbollsmästaren skulle ha pedofila tendenser förutom i din perverterade fantasi.
Citera
2019-01-17, 15:42
Medlem
Citat:
Men nu är inte JB någon minderårig utan en fullvuxen tidigare dömd narkotikabrottsling som RÅKADE låna styvdotterns säng. Håll dig gärna till fakta.

Dina osunda sexuella fantasier känns förresten rätt så ovidkommande för den här debatten.

Samtidigt finns det ingenting som indikerar att den meriterade fotbollsmästaren skulle ha pedofila tendenser förutom i din perverterade fantasi.

Nu är ju inte detta mina fantasier, utan något som GS berättar om i förhör om vad som de facto har hänt. Men du blundar för att GS uppvisar ett gränslöst och obehagligt sexuellt beteende genom att gå in till sin styvdotters rum för att ha sex. Du svarar fortfarande inte på mina frågor. Men det kanske börjar bli svårt att försvara GS avvikande sexuella beteende för dig? Men absolut, det är din fulla rätt att tycka det är okej att ha sex i sin styvdotters barnsäng.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in