2019-01-17, 11:05
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Sonen är fortfarande inte gripen?
Citera
2019-01-17, 11:21
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Sonen är fortfarande inte gripen?

Varför skulle sonen gripas?
Citera
2019-01-17, 11:26
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Varför skulle sonen gripas?

Var han inte första misstänkt?
Citera
2019-01-17, 11:31
Medlem
Citat:
Svar Nej, varför skulle han vara misstänkt?
Citera
2019-01-17, 12:08
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:

Nej. Den enda person som varit misstänkt, och är än idag, är SD.
Citera
2019-01-17, 16:52
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Så är det och därför har jag svårt att se en narcissist klara av ett äktenskap under hela 20 år.
De har svårt med nära relationer, som du helt riktigt påpekar. Förr eller senare får andra parten nog. Narcissister är väldigt svåra att leva med. Hur Lena skulle klarat av att träffa en sådan i 6 år vet jag inte. Hon hade för stark karaktär och var nog knappast "följsamma och beundrande" typen.

Det är fullkomligt omöjligt att ställa några diagnoser med hjälp av några få loggningar och bilder på ett forum. Vad som händer däremellan, hemma, med vänner och på jobbet vet vi väldigt lite om. I princip inget.

Och det finns alla möjliga sätt att hantera svåra saker i livet. En del går och lägger sig på en säng, för att inte komma upp, medan andra gräver ner sig i arbete för att fly sina känslor. Av detta kan man inte dra så stora slutsatser.

Jag vet att t ex psykopati anses vara mycket svårt att ställa diagnos på, även för en psykiatriker. Man måste också träffa personen i verkligheten många gånger och man går igenom även barndomen för att underlätta bedömningen.

Sedan finns det ju grader av allt. Man behöver inte vara fullblodsnarcissist eller psykopat, utan man kan ha drag av olika personlighetsstörningar. Vi kan alla ha drag av olika saker i olika situationer. Det är först när man uppfyller ett visst antal kriterier som diagnos kan ställas.

Jag tänker att det man reagerar på i bloggar och bilder, behöver ju inte vara hela sanningen. Viktigt att tänka på.

Men spekulera och fundera kan man ju ändå göra (och ha det ovan i bakhuvudet).

Är han skyldig till mordet, känns ändå beteendet med det till synes glatt, bekymmerslösa, nästintill offentliga livet konstigt.

Det är som att inget hade hänt.
Varken mord eller vara skäligen misstänkt.
Citera
2019-01-17, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det är fullkomligt omöjligt att ställa några diagnoser med hjälp av några få loggningar och bilder på ett forum. Vad som händer däremellan, hemma, med vänner och på jobbet vet vi väldigt lite om. I princip inget.

Och det finns alla möjliga sätt att hantera svåra saker i livet. En del går och lägger sig på en säng, för att inte komma upp, medan andra gräver ner sig i arbete för att fly sina känslor. Av detta kan man inte dra så stora slutsatser.

Jag vet att t ex psykopati anses vara mycket svårt att ställa diagnos på, även för en psykiatriker. Man måste också träffa personen i verkligheten många gånger och man går igenom även barndomen för att underlätta bedömningen.

Sedan finns det ju grader av allt. Man behöver inte vara fullblodsnarcissist eller psykopat, utan man kan ha drag av olika personlighetsstörningar. Vi kan alla ha drag av olika saker i olika situationer. Det är först när man uppfyller ett visst antal kriterier som diagnos kan ställas.

Jag tänker att det man reagerar på i bloggar och bilder, behöver ju inte vara hela sanningen. Viktigt att tänka på.

Är han skyldig till mordet, känns ändå beteendet med det till synes glatt, bekymmerslösa, nästintill offentliga livet konstigt.

Det här med att fortsätta som om inget hänt, att dölja eller förtränga, anser jag är intressant. Är man skyldig då? För nog sjutton skulle övriga världen få höra av mig om jag blev oskyldigt misstänkt för ett så allvarligt brott!
Citera
2019-01-17, 19:16
Medlem
Citat:

Exakt så, tydligt och bra förklarat!
Citera
2019-01-17, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Det här med att fortsätta som om inget hänt, att dölja eller förtränga, anser jag är intressant. Är man skyldig då? För nog sjutton skulle övriga världen få höra av mig om jag blev oskyldigt misstänkt för ett så allvarligt brott!

Håller fullständigt med i detta.

Kan inte ens föreställa mig känslan av att bli oskyldigt misstänkt och inte göra allt för att rentvå sig.
Citera
2019-01-17, 20:07
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:

Och jag tror absolut att alla förstår att en person som ännu inte är dömd och kanske är oskyldig till mordet tar skada av spekulationerna och skriverierna här.

Skillnaden mellan oss ligger nog i att jag inte bara ser mgm som skäligen misstänkt, utan den som förmodligen är den skyldige. För de flesta innebär det stor skillnad att tala illa om en oskyldig och en skyldig till mordet.

Är det inte dags för dig att ta ansvar för vad du skriver och inte gömma dig i bakom "dom flesta" när frågan avser dig själv ?

Man kan inte att opåtalat sida upp och sida ner driva att det "förmodligen är Stef*n Da*vidsson som utfört mordet på Lena Wesström med med oreparerbara konsekvenser för hans fru och barn.

Om du påstår att du har insikt i att MGM förmodligen är den skyldiga på mordet på Lena Wesström så får krävs det också att du svarar på frågan vad du grundar det på?

Du skriver i ditt första stycke att du vet att MGM och familj (väl?) absolut tar skada av skriverierna här?
Men det ursäktas att skriva illa om MGM om man tror MGM vara skyldig till mordet?

Inte tillåts man skriva mer illa om en person beroende av hur misstänkt man själv bedömer personen vara?
Att det inte finns legitima syndabockar bland brottslingar är det som skiljer oss åt.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-01-17 kl. 20:21.
Citera
2019-01-17, 20:34
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Följt tråden med intresse.
Lena tas av daga i hemmet. Mördaren vågar inte köra fram bilen till gården med risk för upptäckt eftersom bilen är känd.. Han bär därför kroppen och dumpar den över planket för att hämta upp med bilen från andra sidan. (Polisens intresse för bilen)Nerverna sviker honom dock när han ska hämta kroppen.
Långsökt?

Vad menade du här med att bilen skulle vara känd? Vem tänkte du dig att det var?
Citera
2019-01-17, 20:41
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Vad menade du här med att bilen skulle vara känd? Vem tänkte du dig att det var?

Ja där kan man säga att Snor-Johan har nu själv talat om för oss att det är SD som är den skyldige ,eftersom Snor-Johan och vi andra vet om , att det är just SD:s bil som är känd av polisen .....(och utav grannarna framförallt...).

Eller ?

Tänk om gärningsmannen trodde att Lena var död ,men när hon isåfall for i backen på andra sidan planket så kvicknade hon till utav de fallskador hon då fick , på de nyligen läkta benen och det gjorde så fruktansvärt ont så att hon skrek såpass att Daalans hörde det ?

Gärningsmannen hade satt sig i bilen som stod på bullerplankets hussida ,så han hörde inte skriken , och det tar ju en stund att köra ner på motorvägen så ,jao .......spekulation såklart, men ändå ..hmm..

Det klart att har man vaknat upp efter att ha blivit slagen såpass ,som polisen beskrev det ,och sen vaknar upp bakom ett bullerplank ,då är det ju självklart att man skriker i dödsångest ,man vet vad man varit med om ,man känner hur kroppen är sönder ,och vet inte hur man skall ta sig ifrån platsen ,och om den som gjort detta återvänder - det klart hon skrek ...!!
Senast redigerad av landbandy 2019-01-17 kl. 21:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in