Citat:
Ursprungligen postat av
Snor-Johan
"Din oförmåga att begripa vad som är fakta illustreras bra av att du kallar sex (6) månader för "skarp gir"
Citerar dig:
"Själv har jag ändrat mig vad gäller MGM från något som har med LW:s jobb att göra till att luta mot SD efter vad som framkommit i tråden om hans inte alltför trevliga inlägg/uppförande"
----------
Nej jag har inte försvunnit för att jag inte håller med dig och dina skvaller-väninnor om att tex, tårtspadars mystiska skär i tårtor stärkt misstankarna mot SD? För femtioelfte gången så har jag inte avskrivit SD från misstanke men det får inte vara grundat på hur omtyckt hans person är av er tanter i tråden vilket är fullständigt ovidkommande.
För att återgå till i stora stycken vilseledande uppgifter som till som i mycket marinerat tråden.
Det var framförallt "illojal-läckan" Moralensväktare och "klant-fian" Åså H vars obetänksamma uttalanden och villfarelser stärkte misstänksamheten tidigt i tråden. Det är bra konstigt du inte förstått att det "bidde bara en tumme" av uppgifter dessa 2 gökar delgav i tråden/media? Ungefär lika faktaresistent som att kalla 6 mån för skarp gir.
För att förtydliga mina invändningar om dom uppgifter MV presenterat, så refererar jag till KSP (här i polemik med ovan nämda MV) så precist uttrycker vad jag vill ha sagt, varsågod:
-----------------
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Dessa rader är viktiga att ha i åtanke när man läser i tråden. Jag har tidigare uppmärksammat tråden om att "källor med insyn" ofta handlar om enskilda individer som på något sätt fått till sig fragmentariska uppgifter från utredningen som de sedan fört vidare till andra. Problemet med detta är att personer tenderar till att göra egna slutsatser och tolkningar av den informationen som sedermera nästan alltid resulterar i felaktigheter. Det är som viskleken.
Det är just av denna anledning trådsanningar uppstår.
Du kommer med motstridiga uppgifter så jag har svårt att ta det du skriver som fakta.
-----------------
Du frågade mig tidigare vad jag menade med olika intentioner om deltagandet i tråden. Spektrum som sträcker sig från drev-äskande skvallerkärringar till dödstraff-yrkande galenpannor vilka i brottslingar hittar gemensamma legitima offer.
Det som bär tråden är väl att som motvikt också kriminaltekniskt och juridiskt/humanvetenskapligt intresserade sporadiskt deltar, där flera säkert räknar sig.
Det är moraliskt tveksamt att deltaga i en tråd om ett allvarligt brott under rubrik "aktuella brott och kriminalfall" för att få utlopp sina behov av att sladdra om andras vardagliga göromål.
Är det inte intressantare att diskutera vad som initialt fått dom tveksamma misstankarna så snabbt riktats mot att en ostraffad familjefar som under sträng avlyssning och övervakning med horder av utredande poliser som i sju (7) månaders tid inte ens lyckats skrapa ihop det löjligt lilla som behövs för att få honom häktad på sannolika skäl ?
"Polisiärt är det förmodade mordet uppklarat. Vad som nu är, är att få honom lagförd. Hans förslagna personlighet, intressen, polisens dröjsmål, ger en känsla av att filuren (geocaching) trixat med spår för att vilseleda utredarna"
Vad visste Du vid den tiden som inte var "byskvaller"? Sluta kasta sten i glashus...
Någon gång under tiden har Du tydligt ändrat åsikt (skarp gir) och jag frågade Dig vad som var orsaken.
Vilka motstridiga uppgifter har jag skrivit?
Svårt att ta som fakta... vad menar Du? Vilka uppgifter har jag skrivit som "fakta"?
Du skriver "nej jag har inte försvunnit..." har jag någonsin skrivit det?