Tack, jag tänkte faktiskt på dig också. Och det var ME jag hade på hjärtat också.
Om det, f.ö., stämmer att introverta tenderar mer till depression, så borde det väl kanske gå att uttrycka sig klokt om vilka cerebrala förmågor som riskerar blir lidande. Och varför.
Så att det kan bli familjeintrovertistiska problem.
Tack för inblickarna i ME-drabbades situationer. Jag läste igenom allt. Det är plågsamt och besinnande. Det kan krävas ”oändligt tålamod” (för att citera en kaninklassiker) redan att ha små, men att ha ME på det lär nog bli ett par dimensioner ytterligare. Fast skillnaderna mellan drabbade patienter är oändlig.
Jag återkommer. Ev i pm.
Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Ja, det är nog så och med tanke på självmord/mord så lär det vara depression som är det centrala.
Men det var bra du dök upp för jag tänkte på dig. Läste två artiklar som var väldigt intressanta gällande ME där man verkligen kan se att det akutinsättande kan ske, att det är väldigt oliga grad mellan barnen osv. Det är ju barn det handlar om här, inte vuxna.
Där ser man också ett tidigt insjuknande på en kille och en tjej som är 12 år då hon får ME (det är den tjej jag lyssnade till på youtube där hon beskriver sin situation vid en paneldebatt, en klok tös).
Det slog mig i skrivande stund att den ena är yngre än Moa. Läkarna i Lund var ju så förvånade sägs det..
Samtidigt är det vemodig läsning när man vet vad som hände töserna, att de berövades framtiden.