Citat:
Ursprungligen postat av
Reimer
Eftersom jag liksom du har varit med i tråden från start så vet jag mycket väl vad du var ute efter i ditt inlägg, det är ju liksom ingen hemlighet att du haft O som ensam ansvarig för händelsen sedan dag ett.
PT har effektivt slagit sönder det scenariot så det känns ju mer som om du konspirerar när du ger luft för dina teser.
Nej jag har varit rätt svajig kring vem som varit skyldig från ruta ett.
Statistiskt är O naturligtvis mest sannolik, men testamentet, Avd.9s novell och pm-et fick mig att tro på två gemensamma föräldrar som fick hjärnsläpp tillsammans.
Men presskonferensen om dödorsaker, fr a för Hanna och smarta och uppmärksamma postares analyser om det märkliga testamentet fick mig att fundera igen.
Ovanpå detta finns det inofficiella uppgifter om förhållanden som helt enkelt motsäger gemensamt gärningsmannaskap, utan istället pekar ut O som den som verkställda alltihop mot de andra tre personernas vilja.
Jag är fortfarande övertygad om att fler grävare kommer att få fram mer uppgifter när polisen stänger utredningen. Kanske får vi alla till slut ett svar.
Barnen är mördade, föräldrarna är döda, vem som var förövare - om det var O eller/och H är egentligen inte viktigt. Annat än möjligen för anhöriga till den som felaktigt kan ha pekats ut som gärningsman.
Egentligen är det väl också så att om bara en av dem till slut genomförde allt, är faktiskt den andre också skyldig till att sannolikt diskuterat detta innan - och inte larmat, ringt sjukvåden eller polisen. Den personen har inte gjort allt för att skydda sina barn. Det är också rätt illa.
Men om det gällde min anhörig skulle jag nog vilja att polisen offentligt la korten på bordet om hur de alla dog, var de dödades och av vem. Och om det verkligen är så att H ville strypas/kvävas till döds.