2019-01-14, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Varför skulle de inte ha kunnat agera ihop om de är överens om gärningen sen i höstas?
Teoretiskt möjligt visst, men jag tror det inte. Tror du det?
Citera
2019-01-14, 23:40
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjin
Har redan svarat på den frågan. Svara på min; anhöriga, vad är de för slags personer? Sådana som t.ex pga chock, förnekelse eller annat ”köper” den slutgiltiga utredningen? eller såna som kan tänka sig komma överens om ett uttalande på en PK som passar bägges familj under tiden de själva bär på sanningen?

Du har inte svarat på frågan vilka fel och misstag polisen har gjort.
Citera
2019-01-14, 23:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeffeGW.P
Även om både kvävning och strypning är "kvinnliga" metoder vid barnamord (män knivar, skjuter) så är just kvävning ännu mer vanligt hos kvinnor än hos män. Hanna kvävde och Oskar strypte varsitt barn? Och ja, kudde är det jag närmast tänker på.
Ja, nu får vi väl köra statistik, GW Persson och Ockhams.

Jag tycker nog att detta behöver diskuteras av den anledning jag skrev:
O beskrivs som Bjärredsstryparen, att strypning indikerar hat och aggressioner.
Det upprepas att det är så våldsamt.

Men jag tror också att en kudde ligger närmare till hands.

"ett av barnen (..)strypning, eventuellt i kombination med kvävning"
"andra dottern har dött av kvävning"
Citera
2019-01-14, 23:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Adjin
Har redan svarat på den frågan. Svara på min; anhöriga, vad är de för slags personer? Sådana som t.ex pga chock, förnekelse eller annat ”köper” den slutgiltiga utredningen? eller såna som kan tänka sig komma överens om ett uttalande på en PK som passar bägges familj under tiden de själva bär på sanningen?
Om du går till dig själv. Hade du velat att din dotter eller son pekades ut som en mördare av sina egna barn om du inte var helt säker på att det var sant? Om du inte har barn, hade du som syster eller bror till någon av dem kunnat acceptera det?
Citera
2019-01-14, 23:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NilsHlt
Nä för Polisen har aaaaaaldrig gjort fel.
Jodå, men det märkliga är att de aaaaaalltid gjort fel just när de av lagskäl inte får lämna ut FUP.
Citera
2019-01-14, 23:51
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NilsHlt
Teoretiskt möjligt visst, men jag tror det inte. Tror du det?
Varför tror du inte det?
Citera
2019-01-14, 23:53
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ja, just ja! A horny lad skrev ju om detta med att spara DNA och Solglittret skrev att denna instämde i dessa "förnuftiga tankegångar".
Jag frågade vad som var förnuftigt.
Jag skrev:
Citat:
Om man utgår från att föräldrarna båda var extremt mörka personligheter, kan man vidga blicken från villan och titta ut i världen. Kan de ha begått några hemska brott tidigare? Jag skulle inte säga att det vore omöjligt, när de nu klarade av detta. (…)
Jag hoppas att deras DNA sparas i sökregistren över kriminella, åtminstone.
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Någon misstänkte att O kunde ha något med ett försvinnande i Lund att göra. En man försvann där för några år sedan och har ännu inte hittats.
Ja, precis. Och det var rätt många år sedan, när Oskar var en yngling. Och det var inte direkt i Lund utan som jag minns det, en ung man i Oskars egen ålder som var på väg till Bjärred (med moped?).
Möjligen fanns nån koppling mellan dem. Den som skrev om det, framkastade teorin att det kunde rört sig om ett svartsjukemotiv av något slag.
Sedan ska vi inte heller glömma det som tidigare framkommit, om att Oskar hade en lillebror som dog (mystiskt?) när de båda var små.

Så rent teoretisk kan Oskar mycket väl vara en seriemördare, trots alla hånfulla kommentarer om att det är en önskedröm hos infantila skribenter.
Det vore verkligen intressant att gå till botten med Oskars eventuella koppling till dessa dödsfall/försvinnanden. Om inte annat, kunde det ge en hint om hans kaotiska uppväxt som underbarn i en uppenbart dysfunktionell familjemiljö.

Om detta stämmer, delvis eller till fullo, kan man bara spekulera i vilka ytterligare mord eller andra hemskheter som Oskar, kanske tillsammans med Hanna, genomfört under åren.
Senast redigerad av A1HORNYLAD 2019-01-15 kl. 00:04.
Citera
2019-01-14, 23:53
Bannlyst
Citat:
Ja, nu får vi väl köra statistik, GW Persson och Ockhams.

Jag tycker nog att detta behöver diskuteras av den anledning jag skrev:
O beskrivs som Bjärredsstryparen, att strypning indikerar hat och aggressioner.
Det upprepas att det är så våldsamt.

Men jag tror också att en kudde ligger närmare till hands.

"ett av barnen (..)strypning, eventuellt i kombination med kvävning"
"andra dottern har dött av kvävning"

Man skulle också kunna säga att strypning indikerar fysisk styrka, mod, beslutsamhet och omsorg. Jämfört med kvävning.
Citera
2019-01-15, 00:01
Bannlyst
Det fetade.
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Ja, precis. Och det var rätt många år sedan, när Oskar var en yngling. Och det var inte direkt i Lund utan som jag minns det, en ung man i Oskars egen ålder som var på väg till Bjärred (med moped?).Källa? Möjligen fanns nån koppling mellan dem. Källa? Den som skrev om det, framkastade teorin att det kunde rört sig om ett svartsjukemotiv av något slag.Källa? Sedan ska vi inte heller glömma det som tidigare framkommit, om att Oskar hade en lillebror som dog (mystiskt?Källa?) när de båda var små.

Så rent teoretisk kan Oskar mycket väl vara en seriemördare,Källa? trots alla hånfulla kommentarer om att det är en önskedröm hos infantila skribenter. Ingen källa krävs.
Det vore verkligen intressant att gå till botten med Oskars eventuella koppling till dessa dödsfall/försvinnanden. Om inte annat, kunde det en hint om hans kaotiska uppväxtKälla? som underbarn i en uppenbart dysfunktionell familjemiljö.Källa?
Citera
2019-01-15, 00:05
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Skulle vilja återkomma till testamentet - kan det vara så att besöket skedde långt tidigare, i december, men att det råder osäkerhet kring exakt datum för bevittnande och därför har man heller ingen uppgift på "senast sedd" i fråga om HB? Frågeställningen har med all säkerhet varit upp tidigare.
Ett möjligt datum - i förhållande till att vittnena skrivit under på "denna dag" och 7 ändrats till 8 - är 3 jan 2017.
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Och vad är syftet med att ta ut A dagen innan all kommunikation tystnar och värmen sjunker i huset?
Två kan - utan A:s vetskap - ha legat döda inne i huset, OH tagit med A på en biltur samtidigt som han passat på att göra sig av med diverse koncept och annat skräp - för att sedan återkomma med bilen och han och A setts på uppfarten, innan de gått in i huset igen. - Sms:et kan ha skrivits av den som velat göra sken av att allt var hur normalt som helst.
Citera
2019-01-15, 00:05
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeffeGW.P
Man skulle också kunna säga att strypning indikerar fysisk styrka, mod, beslutsamhet och omsorg. Jämfört med kvävning.
Mod känns något malplacerat. Fysisk styrka likaså när det handlar om sjuka barn.
Däremot, som jag skrivit innan, om man ska göra en mer kall analys bortom emotionerna och obehaget, så är det effektivt och anspelar på ordet beslutsamhet i mitt tycke.
Men det är som sagt kvävning (ett barn) vilket väl anspelar på en "mjukare" metod (ordval forskning och inte nåt vurmande kring förälder).
Citera
2019-01-15, 00:13
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Två kan - utan A:s vetskap - ha legat döda inne i huset, OH tagit med A på en biltur samtidigt som han passat på att göra sig av med diverse koncept och annat skräp - för att sedan återkomma med bilen och han och A setts på uppfarten, innan de gått in i huset igen. - Sms:et kan ha skrivits av den som velat göra sken av att allt var hur normalt som helst.
H kan - utan O:s vetskap - ha tagit livet av sig och dödat barnen.
H och O kan ha grälat varav han tar bilen och skickar sms vid 21.30 snåret:
"jag tar bilen en sväng, kram"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in