Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Ja, just ja! A horny lad skrev ju om detta med att spara DNA och Solglittret skrev att denna instämde i dessa "förnuftiga tankegångar".
Jag frågade vad som var förnuftigt.
Jag skrev:
Citat:
Om man utgår från att föräldrarna båda var extremt mörka personligheter, kan man vidga blicken från villan och titta ut i världen. Kan de ha begått några hemska brott tidigare? Jag skulle inte säga att det vore omöjligt, när de nu klarade av detta. (…)
Jag hoppas att deras DNA sparas i sökregistren över kriminella, åtminstone.
Citat:
Ursprungligen postat av
MeggieCleary
Någon misstänkte att O kunde ha något med ett försvinnande i Lund att göra. En man försvann där för några år sedan och har ännu inte hittats.
Ja, precis. Och det var rätt många år sedan, när Oskar var en yngling. Och det var inte direkt i Lund utan som jag minns det, en ung man i Oskars egen ålder som var på väg till Bjärred (med moped?).
Möjligen fanns nån koppling mellan dem. Den som skrev om det, framkastade teorin att det kunde rört sig om ett svartsjukemotiv av något slag.
Sedan ska vi inte heller glömma det som tidigare framkommit, om att Oskar hade en lillebror som dog (mystiskt?) när de båda var små.
Så rent teoretisk kan Oskar mycket väl vara en seriemördare, trots alla hånfulla kommentarer om att det är en önskedröm hos infantila skribenter.
Det vore verkligen intressant att gå till botten med Oskars eventuella koppling till dessa dödsfall/försvinnanden. Om inte annat, kunde det ge en hint om hans kaotiska uppväxt som underbarn i en uppenbart dysfunktionell familjemiljö.
Om detta stämmer, delvis eller till fullo, kan man bara spekulera i vilka ytterligare mord eller andra hemskheter som Oskar, kanske tillsammans med Hanna, genomfört under åren.