2019-01-16, 18:58
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aritzo
Vad är tanken med att Liverpool fans mäter Alisson med De Gea, eller snarare påstår att han är bättre än De Gea? Vad nivån på fotbollskunskapen egentligen?

De Gea har presterat på allra högsta nivå då menar jag varit avgörande spelare i United senaste 5 åren och helt plötsligt en säsong där Liverpool släpper inte lite mål pga dom har fått till defensiven tack vare VvD så är han helt plötsligt bättre än De Gea. Hybris.

När folk säger det så utgår iaf jag från att de menar "bäst just nu", något som såklart är en diskussion man kan ha, speciellt då Man U (innan Mourinho sparkades) var väldigt bleka och darrade i försvaret. Ur ett större perspektiv är ju dock De Gea's prestationer i PL mer imponerande än vad Allison gjort under bara en halv säsong.
Citera
2019-01-16, 19:11
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Vad är tanken med att Liverpool fans mäter Alisson med De Gea, eller snarare påstår att han är bättre än De Gea? Vad nivån på fotbollskunskapen egentligen?

De Gea har presterat på allra högsta nivå då menar jag varit avgörande spelare i United senaste 5 åren och helt plötsligt en säsong där Liverpool släpper inte lite mål pga dom har fått till defensiven tack vare VvD så är han helt plötsligt bättre än De Gea. Hybris.

Vem är det som påstår det?
Citera
2019-01-16, 19:43
Medlem
bagarn29s avatar
Kommer Brexit att ha någon inverkan för de utländska spelarna i de engelska ligorna? Oavsett avtal eller ej.
Citera
2019-01-16, 21:40
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Vem är det som påstår det?

Förmodligen alla mena och afrikaner på PLs Facebook sida. Ser det själv hela tiden så fort det skrivs om United eller Liverpool. Inte sett det här dock, senast nu att gea var ett monster, men att dom jämnförs här har jag inte skådat.
Citera
2019-01-16, 22:53
Medlem
Aritzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Förmodligen alla mena och afrikaner på PLs Facebook sida. Ser det själv hela tiden så fort det skrivs om United eller Liverpool. Inte sett det här dock, senast nu att gea var ett monster, men att dom jämnförs här har jag inte skådat.
Precis. Exakt så.
Citera
2019-01-16, 23:31
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Precis. Exakt så.
Ok så du är irriterad på ett gäng afrikaner som kommenterar på Facebook.

De Gea är nog bästa målvakten jag har sett i PL. I vilket fall i modern tid.

Alisson har ju knappt börjat.
Jaja hänger inte så mycket på Facebook.
Citera
2019-01-17, 07:49
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:

Nä, Alisson har inte nått ens i närheten av samma toppnivå som de Gea gjort under sin tid i PL. Samtidigt har han inte satts på samma prov.

Frågar du mig vem PLs bäste målvakt är håller jag Ddg högst baserat på hans löjligt bra insatser de senaste säsongerna. Sen får man utvärdera mer längre fram när Alisson satts på tuffare prov.
Citera
2019-01-17, 09:48
Medlem
Chelsea är riktigt aktiva på transfermarknaden. Lånar Higuain från Juventus och säljer Morata till Atletico Madrid.
Citera
2019-01-17, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Nä, Alisson har inte nått ens i närheten av samma toppnivå som de Gea gjort under sin tid i PL. Samtidigt har han inte satts på samma prov.

Frågar du mig vem PLs bäste målvakt är håller jag Ddg högst baserat på hans löjligt bra insatser de senaste säsongerna. Sen får man utvärdera mer längre fram när Alisson satts på tuffare prov.

Din analys är mycket bra.

Alisson är en bra målvakt, men De Gea har räddat många poäng åt United.
Alltid svårt att rangordna målvakter. Beror också en del vad målvakten har för försvar framför sig.
Citera
2019-01-17, 10:23
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
Din analys är mycket bra.

Alisson är en bra målvakt, men De Gea har räddat många poäng åt United.
Alltid svårt att rangordna målvakter. Beror också en del vad målvakten har för försvar framför sig.

Tack. Håller med. En målvakt kan bara rädda de skott som kommer, och Liverpool släpper inte till särskilt mycket. Alisson har varit bra men inte exceptionell, för han har inte behövt vara exceptionell.

I de Liverpool-kretsar jag rör mig har ingen på fullaste allvar försökt hävda att Alisson är bättre än Ddg. Man har pekat på antal hållna nollor kanske och undrat om det är bästa statistiken nånsin - typ så - men inte på allvar sagt att Alisson är bäst. Känns lite som en halmgubbe, de som säger det får nog inte medhåll av den genomsnittlige Liverpool-supportern.
Citera
2019-01-17, 16:48
Medlem
Aritzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Ok så du är irriterad på ett gäng afrikaner som kommenterar på Facebook.

De Gea är nog bästa målvakten jag har sett i PL. I vilket fall i modern tid.

Alisson har ju knappt börjat.
Jaja hänger inte så mycket på Facebook.

Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys

Bravo, skönt. Jag lugnade ner mig nu lite. Trodde att folk faktiskt var dumma på riktigt. Tack för den.
Citera
2019-01-18, 09:45
Medlem
Liverpool Echo skriver att Klopp har skickat en hälsning till en 104 år gammal man som firade sin födelsedag. Han har varit Liverpool supporter sedan 1923 när han var 8 år gammal. Svårslaget!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in